recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NUC indkøb, bundle?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NUC indkøb, bundle?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 13:21
Ja, jo mere jeg tænker over det, jo mere nuts virker 4k! :S  Specielt hvis der er nye modeller på vej.

Jeg så i en anden tråd, at der var én der havde gode erfaringer med en lignenede mini-PC, Q190 fra Lenovo:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=157563

Der er dog kun et MEGET begrænset udvalg af disse på edbpriser.dk (dvs. én model med optisk drev til ~3500). Der må kunne findes en model uden optisk drev, keyboard osv billigere.. Desuden har de den fordel, at de kan findes med Win8 bundled.
Til top
SandSand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Valby
Point: 525
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SandSand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 15:01
Haswell NUC ligner vist også min næste HTPC. Yay
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 16:36
Intel NUC er super til HTPC - har selv den nævnt i3 version med Hackintosh (OS X) installeret og Plex som mediecenter og Logitech DiNovo mini til at styre den - det spiller godt sammen.

Den er med 4GB DDR1600 ram, 32GB SSD SATA-600 så den er pænt kvik til almindeligt brug og især til HTPC.

Eneste issue jeg har oplevet er med bd.iso - der har jeg ikke kunne finde en afspiller der afvikler det uden issue når jeg streamer fra min NAS (DS212)
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Sted: Denmark
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2013 kl. 19:52
Hvis du kan finde en billig Boxee Box, kan du prøve Boxee+
http://boxeeplus.com

Jeg har ikke selv Boxee, men Boxee+ lyder lovende.
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 21:38
Det virker lidt shaky at købe en doomed box fordi nogle 3rd party geeks har lavet et alternativt system til den, men tak for tippet.
Til top
Byteman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-April-2006
Sted: Denmark
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af ozimek ozimek skrev:

Det virker lidt shaky at købe en doomed box fordi nogle 3rd party geeks har lavet et alternativt system til den, men tak for tippet.

Netop, dels kræver det nok en del tid for de "nye" at sætte sig ind i Boxee+ og så er der stadig grænser for hvad der kan lade sig gøre, da en del af koden er "lukket". Som jeg forstår det er det mest det grafiske der kan ændres på.

Men nedenfor kan man da se lidt af de foreslag der kommer på bordet og hvad der ikke er muligt.

What would you like to see boxee box do?

http://boxeed.in/forums/viewtopic.php?f=5&t=17
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu