recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia shield 4k kun 30Hz
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia shield 4k kun 30Hz

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
gunnergeil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gunnergeil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia shield 4k kun 30Hz
    Sendt: 02-Februar-2019 kl. 12:44
Jeg har købt mig en Nvidia shield som eftersigende skulle afspille 4k materiale ved 60Hz. På min shield kan jeg dig jeg dog kun vælge 4k 30Hz og jeg ønsker 60Hz. For at splitte lyd og billede bruger jeg 18GB/s HDMI splitter.

Signal vejen ser sådan her ud:
For mig at se er der ikke nogen flaskehals i signal vejen, men giv venligst din, hvor fejlen kan være. 

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2019 kl. 16:27
Ikke fordi jeg kender til dimserne, men har du prøvet udelukkelsesmetode med at køre direkte fra Shield til TV? 
Mvh. JørgenT
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2019 kl. 09:24
Den Lindy du har købt vil ikke virke til formålet, da den ikke har en audioextractor. Men kun kan splitte signalet til to. Går udfra du vil splitte signalet til en receiver som ikke har fuld 4k support signal. Din splitter vil her vælge laveste fælles nævner, som så bliver 4k @ 30hz.

Der er noget i stil med denne her du skal have i stedet.


65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2019 kl. 10:58
Denne her burde også virke, hvor der kan tilsluttes 4 enheder:


LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 00:04
@Steen6400

Det vil den med garanti, forskellen på den du linker til og den jeg linker til, er at den i mit link også har fuld understøttelse for hd lyd, atmos osv.

Din er “kun” med lossy lyd, dvs Dolby digital 5.1 (måske også DTS) 
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 09:24
Kunne du evt køre lyd tilbage fra TV til receiver? Altså shield -> TV -> TV/ARC -> receiver. 
Til top
Juhler Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juli-2014
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 89
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juhler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Kunne du evt køre lyd tilbage fra TV til receiver? Altså shield -> TV -> TV/ARC -> receiver. 


ARC kan ikke håndtere mere end Dolby digital 5.1.
Sony 46" (Gammelt HX700), Pioneer VSX924, B&W CM1+CMC+M1+ASW608, Nvidia Shield 16 GBo, Fuldt UniFi setup og Synology DS415+
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 12:48
troede lg oled understøttere dts osv, men måske bare de ny kun. Men nu kender jeg hellere ikke spørgers krav til lyd formater. Kan være han kun kører 2.0 :)
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2019 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@Steen6400

Det vil den med garanti, forskellen på den du linker til og den jeg linker til, er at den i mit link også har fuld understøttelse for hd lyd, atmos osv.

Din er “kun” med lossy lyd, dvs Dolby digital 5.1 (måske også DTS) 


Den som @Steen6400 linker til understøtter da også fuldt ud HD-lyd !

Redigeret af filmfreak - 05-Februar-2019 kl. 16:01
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2019 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@Steen6400

Det vil den med garanti, forskellen på den du linker til og den jeg linker til, er at den i mit link også har fuld understøttelse for hd lyd, atmos osv.

Din er “kun” med lossy lyd, dvs Dolby digital 5.1 (måske også DTS) 


Det er ikke korrekt. Der er jo tale om bitstream som indeholder alt det en given bitsream nu engang indeholder (hvilket afhænger af kilden) - Der behandles ikke på eller laves om på denne bitstream. Den eneste forskel på de 2 bokse er at den Steen linker til også indeholder mulighed for switching af op til 4 forskellige inputs hvis man skal have flere HDMI enheder tilsluttet HDMI 2.0 end TV/projektor i sig selv giver mulighed for at tilslutte. ...Og prisen er endog omtrent den samme.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 22:10
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

@Steen6400

Det vil den med garanti, forskellen på den du linker til og den jeg linker til, er at den i mit link også har fuld understøttelse for hd lyd, atmos osv.

Din er “kun” med lossy lyd, dvs Dolby digital 5.1 (måske også DTS) 

Nej, den Steen linker til, kan sagtens bitstreame HD lyd, også Atmos og DTS X.
Siden du rent faktisk får muligheden for trods alt at vælge 4K 30hz, så går jeg ud fra at det er fordi din receiver netop lige kan klare det. Og din splitter vil tvinge resten af udstyret ned til svageste led i kæden. Det er lige netop det problen den Steen linker til vil omgå.

Men du kan jo prøve det selv, hvis du ikke tror på det. Prøv at slå Shield direkte i dit TV. Så får du med garanti muligheden for 4K 60hz. Og prøv så også at køre med splitteren imellem men undgå at tilslutte receiveren til den anden udgang. Så vil du igen helt sikkert få muligheden for 4K 60hz. Men så snart spiltteren ser din receiver, så vil den se, at den ikke understøtter det, og så frafalder den mulighed.

Så benyt din returret hos AV-Connection, hvis den ikke er udløbet og køb så den Steen linker til. Den ER løsningen på dit problem.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1361
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2019 kl. 09:36
Hmmm.. den der "XOLORspace 23421" har da vist fået et gevaldig prishop - gået fra ca 80 Euro til 200 Euro på forholdsvis kort tid - måske pga stor efterspørgsel ???



Redigeret af filmfreak - 08-Februar-2019 kl. 09:36
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu