recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield & HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield & HDMI

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
xalodogan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-August-2010
Status: Offline
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 01:33
Hvor finder jeg den sideload version i snakker om. Virker interessant. 
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 12:53
@Nagash

Har jo sort med masse detaljer når den står til limited, så har ingen planer om ændre det.

@xalodogan

Vil anbefale dig prøve denne version. Det er ham som lavede den version af Kodi virker vi snakker om, men pga interne stridigheder med resten af Kodi teamet om de først ville have HD lyd med fra v17 valgte han træde ud som developer og lave sin egen fork af Kodi.

http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=264102
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 13:28
JordanDK - Hvis dit TV understøtter full så får du jo netop endnu flere detaljer ;)
Til top
Flash! Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Februar-2016
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flash! Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2016 kl. 14:31
Kender ikke lige indstillingerne på Shield, men i bør nok finde en test der kan vise om i har fået sat sort niveauet rigtigt. De findes gratis. F.eks den der hedder rec 709 fra avsforum.

http://www.avsforum.com/forum/139-display-calibration/948496-avs-hd-709-blu-ray-mp4-calibration.html

Ville dog tro at den skulle sættes til limited og TV sættes med rigtig brightness ifølge testen.

Redigeret af Flash! - 27-Marts-2016 kl. 14:34
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

JordanDK - Hvis dit TV understøtter full så får du jo netop endnu flere detaljer ;)

Har selv kigget lidt på Limited vs Full i forbindelse med opsætning af min Shield. Så vidt jeg kunne finde frem til er film og serier normalt i limited og spil i full. 

Så hvis Shield bliver anvendt til film og serier er der ikke så meget at vinde ved at anvende full, da signalet man modtager vil være limited. De nuancer i gråzone områderne er derfor ikke til stede i kilden og man får derfor ikke noget ud af at omdanne dem.

Redigeret af Silentbob - 28-Marts-2016 kl. 07:28
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 10:09
Det er rigtigt film og serier er i ycbcr 4:2:2 dvs limited og rgb 4:4:4 er fuldt til spil. Når det så er sagt har jeg alligevel sat fuldt på min shield og Samsung tv hvor det er HDMI low det skal sættes til.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 11:01
Min står også til low som din Bjur, men der er synlig forskel til den dårlige side når jeg har den stående full kontra limited når jeg ser film.

Kan godt være jeg kan kalibrere mig ud af det, men mangler IKKE sort niveau eller detaljer ved limited.

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 11:09
Det er også fint nok hvis du har den stående til limited du skal bare sørge for dit tv står til tilsvarende setting. På mit Samsung tv ser det ikke optimalt ud med HDMI normal og limited på shield
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2016 kl. 20:33
Nu har jeg hentet KODI som kan sideloades på Nvidia. 

Men hvad er der af forbedringer ifht den fra Play Store (Google Store) ?.....ud over at den understøtter andre lydformater. 

Jeg kunne godt tænke mig at læse lidt om hvad der er at komme efter.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 08:32
Hentede du Kodi eller SPMC som jeg linkede til?

Men ellers så er SPMC optimeret til android og specielt Shield.

Du kan læse om ændringerne her i forhold til Kodi
http://spmc.semperpax.com/

Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 21:06
Spmc er understøttet i Android tv search
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xalodogan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2016 kl. 21:47
Hvordan i filan installere jeg SPMC på Shield boxen ? 

Jeg har smidt ZIP filen på en USB men kan ikke rigtig finde ud af resten. 

Findes der en Guide på nettet.....har søgt men kan ikke finde noget.

En af mine venner mener at man skal hente et program som hedder Sideloader og først derefter kan man ........håber i kan hjælpe mig igang her.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu