recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - nvidia shield pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

nvidia shield pro

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: nvidia shield pro
    Sendt: 18-December-2020 kl. 15:31
har netop bestilt en nvidia shild pro, er der noget jeg skal være opmærksom på under opsætningen af den.

Jeg har læst mig til man kan koble mus+tastatur til den hvad muligheder giver dette ?

håber det er et godt valg da det stod mellem den og den nye cc tv  fra tyskland men det virker som om den har problemer med 4k pt 
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2020 kl. 15:38
At bruge mus og tastatur, er kun nyttigt hvis du installerer Chrome eller sideloade apps, som ikke er lavet til remote. Jeg har brugt 2015 udgaven i fire år nu, og har ikke fortrudt. Og her sjovt nok lige modtaget den nye 2019 pro, mens jeg skrev denne😁
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2020 kl. 15:51
hvis jeg vil prøve om rippe org dvd til mvk på en qnap nas så er det ikke noget problem for nvidiaen 

valgte den store da jeg var i tvivl om den lille model kunne bruges til dette 

ellers skal den køre med yousee tv/film app
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2020 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

hvis jeg vil prøve om rippe org dvd til mvk på en qnap nas så er det ikke noget problem for nvidiaen 

valgte den store da jeg var i tvivl om den lille model kunne bruges til dette 

ellers skal den køre med yousee tv/film app
begge to ville kunne afspille fra nas. Men j g tog pro, 2015 var lidt hurtigere end den nye rør Shield, men den nye pro er lidt hurtigere end den gamle 2015
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2020 kl. 15:55
nej - det er ikke noget problem. - og slet ikke en DVD. Den slags kræver jo ingenting i dag. - Det eneste problem med DVD-skiver er at Microsoft er stoppet med at supportere Mpeg2. Alle afspillere udenfor MS kan sagtens afspille Mpeg2 via ffmpeg biblioteket som de fleste afspillere har indbygget. (det inkluderer også de afspillere der findes til shield.)
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2020 kl. 16:29
Man kan da også bruge mus og tastatur til spil 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2020 kl. 17:06
vedr hvis jeg vil prøve og ligge nogen af mine dvd på nasen, formoder så mvk er formatet de skal gemmes i, det som skal afspille på nvidia boksen er det noget specielt der skal ligges på der af program.

netværks forbindelsen er 1gbit hele vejen igennem til routeren


plex hvor bruges det er det når den skal have kontakt til qnap eller vil jeg kunne køre filmene direkte på nvidia via en extern disk på boksen usb stik
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2020 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

vedr hvis jeg vil prøve og ligge nogen af mine dvd på nasen, formoder så mvk er formatet de skal gemmes i, det som skal afspille på nvidia boksen er det noget specielt der skal ligges på der af program.

netværks forbindelsen er 1gbit hele vejen igennem til routeren


plex hvor bruges det er det når den skal have kontakt til qnap eller vil jeg kunne køre filmene direkte på nvidia via en extern disk på boksen usb stik
ved ikke hvilken qnap du har, men de fleste kan du installere plex server på. Også bruge plex app'en på din Shield. Det vil klart være det nemmeste. End at skulle til at lege med delte mapper osv.
Guide omkring plex, kan du finde på plex.tv
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2020 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

vedr hvis jeg vil prøve og ligge nogen af mine dvd på nasen, formoder så mvk er formatet de skal gemmes i, det som skal afspille på nvidia boksen er det noget specielt der skal ligges på der af program.

netværks forbindelsen er 1gbit hele vejen igennem til routeren


plex hvor bruges det er det når den skal have kontakt til qnap eller vil jeg kunne køre filmene direkte på nvidia via en extern disk på boksen usb stik
ved ikke hvilken qnap du har, men de fleste kan du installere plex server på. Også bruge plex app'en på din Shield. Det vil klart være det nemmeste. End at skulle til at lege med delte mapper osv.
Guide omkring plex, kan du finde på plex.tv

Qnap er en TS 131 der kan instaleres plex kan jeg se på den.

Det du skriver med og bruge plex app´n på nvidia skal det forståes sådan at så skal jeg blot koble en usb disk på med filerne på nvidian

kan nvidia boksen bruges som en ekstern tilslutning som kan ses fra en pc så jeg kan gemme data på den evt.

tak for dit svar
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2020 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:



Qnap er en TS 131 der kan instaleres plex kan jeg se på den.

Det du skriver med og bruge plex app´n på nvidia skal det forståes sådan at så skal jeg blot koble en usb disk på med filerne på nvidian

kan nvidia boksen bruges som en ekstern tilslutning som kan ses fra en pc så jeg kan gemme data på den evt.

tak for dit svar
nej plex fungere om Netflix osv. Men som du bare har egen server på din nas. Som man logger sig på med plex konto, som man opretter. Så skal du ikke lege med at delte mapper osv. Da plex tager sig af delingen mellem plex server og den enhed man afspiller fra. Det hele står forklaret på plex hjemmeside..

Jeg har selv kørt med plex server i 6-7 år. Og hvis der er udfordringer, har de et godt forum site. Hvor der også er en dansk sektion

Redigeret af T-Duck - 19-December-2020 kl. 10:18
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2020 kl. 10:42
Jeg kan anbefale dig at se byte my bits, på YouTube, han videoer både til erfarende plex bruger og til begyndere
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2020 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jeg kan anbefale dig at se byte my bits, på YouTube, han videoer både til erfarende plex bruger og til begyndere

tak det vil jeg tage et kig på 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu