recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia shield tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia shield tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Herden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-December-2016
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Herden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia shield tv
    Sendt: 07-Januar-2017 kl. 09:58
Hej overvejer at købe den nye shield.
Dog er jeg kommet i tvivl. Lige nu har jeg en xtreamer prodigy 4k. Som er noget skrammel. Men nok om det. Jeg er interesseret i at vide følgende. Lige nu afspiller jeg lyd via optisk kabel fra xtreamer til min nad surround. Den har ikke hdmi indgang😉 men nvidiaen har ikke optisk stik. Hvis jeg nu kører signalet fra nvidiaen via hdmi op i mit tv og fra tv via optisk til min nad forstærker vil det have indflydelse på den gode lyd.
Skal også bruge nvidiaen til at streamer musik filer (flac) til min anlæg og vil helst ikke miste den gode lyd undervejs.

Hva siger i er det skidt og hvis ja hvad så.?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 10:45

Indsæt en HDMI Audio extractor mellem Shield og TV, og tag lyden fra den via Toslink til Reciver.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Herden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Herden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 11:23
Skal jeg så vælge lyd fra toslink via Phone audio eller optical til forstærkeren. Hva lyder bedst.
Og mange tak for den geniale løsning
(Radiomanden) 😉
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2017 kl. 11:26

Hvis du vil have Multikanal lyd, så skal der bruges enten en Toslink eller Coax forbindelse til Reciveren, der skulle være begge muligheder på extractor, alt efter hvilken model.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Herden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Herden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2017 kl. 16:20
Bruger lige samme tråd. Med hensyn til nvidia shield tv er der nogen som har erfaring med at bruge transmission på nvidiaen. Sagen er jeg har en nas som jeg brugere til film og musik og henter Torrents med via transmission. Jeg kunne godt tænke mig at bruge nvidiaen istedet for hvis det kan lade sig gøre.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu