recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Birdman Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2016
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Birdman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia Shield
    Sendt: 05-December-2019 kl. 19:43
Jeg skal have anskaffet mig en 4K medieafspiller til afspilning af MKV-filer med ekstern SRT-undertekster. Afspilning skal foregå fra NAS. Jeg har søgt (næsten overalt) og synes det er svært at finde et entydigt svar - eller et svar jeg kan forstå :-)

Mit spørgsmål er derfor:

Kan den nye Nvidia Shield afspille 4K MKV-filer med eksterne SRT-subtitles fra en NAS?

Håber på et svar jeg kan forstå Smile

Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2019 kl. 20:03
Ja det kan du sagtens gøre via KODI på Nvidia Shield, så det er ikke noget problem.
Har forøvrigt en til salg, hvis det var noget der kunne have interesse.


Til top
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2019 kl. 23:37
Jep, den kværner det hele.
Til streaming fra nas, finder du ikke noget bedre.

/Ersgaard
/Ersgaard
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2019 kl. 10:30
Når du har valgt filen du vil afspille i Kodi, kan du frit selv vælge imellem enten teksterne eventuelt allerede i selve MKV-containeren, eksterne SRT (mv.) subtitles filer på samme (eller anden) lokal netværks placering - eller via en bredere vifte af Subtitles add-ons i Kodi hente dem direkte til den aktuelt valgte titel på boksen fra internetsites ala biblioteket hos subscene, open titles ect.

Mens Kodi kan det hele - som ovenstående beskrevet, inkl selv søge og hente direkte fra indholddatabaser på nettet, så kan Plex i det mindste benytte teksterne i selve MKV folderen eller fra seperate SRT filer i samme folder som MKV filen. Tekster direkte fra indholdsdatabaser på nettet kræver angiveligt vis Plex pass, hvilket jeg aldrig har haft, så dybden og bredden af mulighederne dér må jeg lade være usagt.
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu