recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Skanderborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Maj-2019
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skanderborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia Shield
    Sendt: 28-Juli-2020 kl. 17:15
Hej med jer

Er der nogen der ved hvordan man ændre til HDMI i programmet KODI under audio output device ?

Feltet er gråt hos mig.

Jeg vi gerne have min Denon receiver til at afkode lyden (jo jeg bruger et HDMI kabel)
Til top
Skanderborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Maj-2019
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skanderborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 17:38
Skal måske lige med, at jeg streamer fra en NAS server. 

Når jeg ser f.eks netflix er der ingen problemer. Her afholdes igennem receiveren

Er heller ikke sikker på det er indstillinger i Nassen, da der virkede fint med min tidligere afspiller (boxee box)


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 17:51
Det skulle den meget gerne selv gøre. Men hvis du skifte til Advance i lyd indstillinger, skal du vinge bitstream af dolby true HD og DTS HD
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Skanderborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Maj-2019
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skanderborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 18:09
T-DUCK.....det er vel i KODI der skal ændres noget ?

Det virker jo fint med Netflix...
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Skanderborg Skanderborg skrev:

T-DUCK.....det er vel i KODI der skal ændres noget ?

Det virker jo fint med Netflix...
det var også i kodi jeg taler om, at Advance skal aktiveres og så skal du vinge HD lydformaterne af
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Skanderborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Maj-2019
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skanderborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 18:33
I kodi har jeg ikke noget der hedder Avance (system settings - audio ?)

Til top
Skanderborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Maj-2019
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skanderborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 18:45
Fandt det......tak for  hjælpen T-Duck Smile
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 19:52
Velbekomme. Lang tid siden jeg selv rodet med kodi. Siden jeg gik over til plex. Godt jeg stadig kan huske lidt
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 23:31
Med mindre man vælger "Advanced" eller "Expert" under "system-indstillinger", får man ikke adgang til alle muligheder!

Der er ikke tale om, at ændre lyd-outputtet til "HDMI", men i stedet tillader du, at "bit-streame" lyden, ved at vælge "Passthrough"...

Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu