recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NY 32 Fladskærm til soveværelset
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNY 32 Fladskærm til soveværelset

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tenzing Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: NY 32 Fladskærm til soveværelset
    Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 08:08
Jeg er på jagt efter en fladskærm til mit soveværelse.

Det skal være hvidt og naturligvis have full HD, DVB-C tuner, samt naturligvis MPEG4. Jeg har ca. 3 meter fra mit hovedgærde til endevæggen hvor fladskærmen skal hænge hvorfor 32" må være alt rigeligt.

Lige nu er foreløbig faldet over to modeller:

1.) Samsung LE32B546

http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/detail.do?group=tv homeentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=t v&model_cd=LE32B546P7WXXE

Pris 5.000,-

og

2.) Sony KDL-32E5520

http://www.sony.dk/product/t32-e-series/kdl-32e5520

Pris 7.000,-

Synes jo afgjort er Sony er det flotteste men koster også 2 kilo mere end Sony'en, men ved egentlig ikke om det så også er det tilsvarende bedre.

Ville høre om nogen i den anledning kunne fortælle mig om de 100Hz som Sony'en tilbyde med 50Hz som Samsung tilbyder vil udgøre en væsentlig faktor for billedkvaliteten?

Skal nemlig se en del fodbold og derfor har jeg en fornemmelse for at 100hz er mere velegnet.  Dog bliver jeg lidt forvirret når tænker skriver følgende omkring 100hz på fladskærme:

For billedrørsfjernsyn betyder 100 Hz, at tv-billedet bliver opdateret 100 gange i sekundet for at undgå at skærmen flimrer. For fladskærme er det lidt anderledes. I stedet for bare at vise de samme billeder flere gange, lægger nogle af de mange nyere skærme et ekstra billede ind mellem to billedsignaler. En processor i fjernsynet beregner billedets udseende ud fra de to omkringliggende skærmbilleder. Teknologien kan skabe mere flydende bevægelser i billedet. I nogle af de testede fladskærme, hvor 100 Hz-funktionen kan slås til eller fra, forbedres bevægelserne i billedet drastisk ved at slå funktionen til. Ved langsomme eller få bevægelser ses færre digitale forstyrrelser.

Til gengæld er det helt tydeligt at hurtige bevægelser i billedet, som ses ved for eksempel actionfilm, medfører virkelig grove og irriterende digitale forstyrrelser i stort set alle tilfælde, når 100 Hz er slået til. 100 Hz fungerer godt, når du ser tv-avis, men vil få billedet til at virke mere uskarpt, hvis du ser en actionfilm.

I gamle dage var det en fordel, hvis tv’et var 100 Hz. I dag er der reelt ingen forskel på skærme med eller uden denne funktion – samlet vurderet.

Er det virkelig sandt?

Videre ville det være fint hvis nogen har en mening om lyden på disse to fladskærme.

Sig endelig til hvis der er et TV jeg har overset (husk det skal være hvidt).

Mvh.
Tenzing
Til top
Bjerrehuus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 09:04
Mit råd er Samsung'en.. Jeg har selv købt det for en måneds tid siden og er fint tilfreds med det. Bruger det også i soveværelset. Spar pengene, du får fino billede og ok lyd i pænt design..
Til top
Tenzing Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af Bjerrehuus Bjerrehuus skrev:

Mit råd er Samsung'en.. Jeg har selv købt det for en måneds tid siden og er fint tilfreds med det. Bruger det også i soveværelset. Spar pengene, du får fino billede og ok lyd i pænt design..

Når du har været forbi Elgiganten i Gentofte synes forskellen på 50hz og 100hz ENORM. Derfor jeg spørger...
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Tenzing Tenzing skrev:

Jeg har ca. 3 meter fra mit hovedgærde til endevæggen hvor fladskærmen skal hænge hvorfor 32" må være alt rigeligt.

Det er jeg nu ikke så sikker på - jeg synes 37" på to meters afstand er passende, så jeg ville nok overveje 40" eller mere på tre meters afstand.

Oprindeligt skrevet af Tenzing Tenzing skrev:

Ville høre om nogen i den anledning kunne fortælle mig om de 100Hz som Sony'en tilbyde med 50Hz som Samsung tilbyder vil udgøre en væsentlig faktor for billedkvaliteten?

Sonys Motionflow 100 Hz giver et synligt anderledes billede, men det er en smagssag om det er bedre eller ej - jeg er stadigvæk i tvivl, og det afhænger af hvad jeg ser på. Men man kan i hvert fald tydelig se forskel.

Jeg plejer at have det slået til (på Høj i stedet for Standard) for alt andet end film, men jeg synes ikke altid det er en fordel.

Hvis man ikke kan lide det kan man jo slå det fra midlertidigt eller permanent.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Bjerrehuus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 327
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 09:30
Husk nu på, at det er et soveværelses-tv.. Det er vel ikke en sove-bio...?
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 10:01
Jeg vil også mene at 32" er lige småt nok på den afstand der bliver nævnt... Men smag og behag er jo heldigvis forskellig fra person til person.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu