recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny android tablet eller chromebook?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny android tablet eller chromebook?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JLee Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JLee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny android tablet eller chromebook?
    Sendt: 15-Marts-2022 kl. 19:30
Min galaxy tab s4 er blevet ekstremt træg og har problemer med at oplade. Det er en ren jungle at finde en ny android tablet, så jeg håber nogen her kan hjælpe med at finde en passende upgrade til min s4. Måske er den så gammel nu, at A-serien anno 2020+ er på niveau med en gammel S-serie?

1. Jeg bruger den primært til spil og streaming.
2. Jeg overvejer en chromebook som hybrid mellem pc og tablet, men har forstået at mange spil ikke understøttes af chrome os?
3. Jeg går ud fra, at når spil lagger og der er masser fri plads i intern hukommelse, så er det problemer med for lidt RAM/gammel processor? 

Mine behov: 

1. god til spil med masser af "aktiv grafik" men ikke nødvendigvis hutige spil såsom racing og den slags.
2. Ligegyldigt med flot skærm til både spil og streaming - dvs amoled i ultrahøj opløsning er ikke en prioritet.
3. Er glad for samsung til både mobil og tablet, så jeg kan spille de samme spil på begge enheder, men er i tvivl om andre mærkser som Lenovo og Xiaomi kan være ligeså gode eller bedre.
4. Råd om specs jeg skal gå efter er meget velkomne - jeg er kun på det niveau, hvor jeg går ud fra, at flere ram og flere kerner er bedre. Måske er det vigtigere med producent end tal?
5. Den skal have mulighed for simkort, men ikke nødvendigvis 5 g

På forhånd tak for alle inputs, men helst ikke noget om ipad - jeg har prøvet ios devices og min personlige smag falder på android :)
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2022 kl. 12:50
Den nyeste Tab A8 er nogenlunde på niveau med S4 - både hvad CPU og GPU angår. Om den nyere Android giver nogle ekstra forbederinger, ved jeg ikke. Men skal du være sikker på, at det går mere væsentligt tjept end S4, så skal du nok finde en nyere S-model, f.eks. S7 (2020) eller S7 FE (2021).




Til top
JLee Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JLee Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 14:23
mange tak for svar! Jeg kan ikke lade være med at spørge, hvordan s6 lite ville klare sig i sammenligning med s4/A8? I nogle af de tests jeg har læst, beskrives den som "sluggish", men det er jo svært at sige, om s4 ville få samme betegnelse ud fra de aktuelle standarder. 

Har du nogen råd til, hvordan jeg selv kan blive bedre til at vurdere mobile devices mod hinanden? Hvis jeg ser benchmark tests går jeg bare ud fra, at mere er bedre, men jeg kan ikke nødvendigvis prioritere de forskellige parametre ift mine behov.

S7 er måske budgetmæssigt lige i overkanten, hvor jeg har set s6 lite 4g til omkring 2500, men det er jo stadig for mange penge at smide efter et stykke elektronik, som ikke kan bruges til éns formål.

Jeg er som nævnt ligeglad med om skærmen giver et flot billede og skal ikke bruge kameraerne. Den skal bare ikke lagge/crashe, når jeg spiller mine spil. Jeg går ud fra, at streaming fra diverse tjenester ikke er et problem med nogle af de nyere tablets?

Har du nogen kommentarer til, om lenovo eller xiaomi har devices, der vil være upgrade fra s4? 
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 14:35
Tjah, jeg ved godt det ikke er det Du vil høre men......

iPad (2021) og Samsung S7 FE koster det samme (med mulighed for simkort)

iPad scorer 1,334 points i single-core & 3272 points multi-core Geekbench test. 
S7 FE scorer 655 points i single-core & 1953 points i samme test

iPad kan Du forvente opdateringer til i minimum 6-7 år S7'eren måske fire.

Spillene er ofte bedre optimeret på iPadOS end Android, Du får en væsentligt højere ydelse med iPad (lig med flere år før Din tablet skal skiftes ud)

Kender Du evt. nogen som har en iPad vile jeg foreslå Dig at prøve Dine favoritspil på iPad'en og se om den bedre ydelse ikke kunne overtale Dig
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af JLee JLee skrev:

mange tak for svar! Jeg kan ikke lade være med at spørge, hvordan s6 lite ville klare sig i sammenligning med s4/A8? I nogle af de tests jeg har læst, beskrives den som "sluggish", men det er jo svært at sige, om s4 ville få samme betegnelse ud fra de aktuelle standarder. 


Du kan se en sammeligning af de to tablets processorer her - S6 Lite har Exynos 9610, S4 har Snapdragon 835. S4 kommer stadig ud på toppen. 








Redigeret af longjohn2 - 17-Marts-2022 kl. 16:45
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

Tjah, jeg ved godt det ikke er det Du vil høre men......

iPad (2021) og Samsung S7 FE koster det samme (med mulighed for simkort)


... dog med den ikke uvæsentlige forskel, at Samsung 7 FE har 5G og en 12,4" skærm, mens iPad 2021 har 4G og 10,2" skærm. 

  
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af JLee JLee skrev:


Har du nogen kommentarer til, om lenovo eller xiaomi har devices, der vil være upgrade fra s4? 

Hvad Lenovo angår er det svært at finde noget, som p.t. er billigere eller bedre end fx Samsung S7/S7FE 

Lenovo Tab P12/P12 Pro er i nok i nogenlunde samme kategori, men så vidt jeg kan se fåes de ikke herhjemme med 4G/5G. Og de er heller ikke helt billige.

Xiaomi PAD 5 ser umiddelbart attraktiv ud, både på pris og ydelse, men modellen med simkort (5G) fås tilsyneladende ikke i Europa. 



Redigeret af longjohn2 - 17-Marts-2022 kl. 17:17
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2022 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:


... dog med den ikke uvæsentlige forskel, at Samsung 7 FE har 5G og en 12,4" skærm, mens iPad 2021 har 4G og 10,2" skærm. 

  

Nu er der jo mere end størrelsen der har betydning Confused

S7 FE har TFT skærm iPad, IPS skærm
S7 FE har 15% lavere lysstyrke
S7 FE med 5G har ringere processor end WiFi versionen
S7 FE kan afspille video i 9 ½ time iPad over 12
S7 FE Lader langsommere end iPad
S7 FE har en AnTuTu score på 385430 iPad, 617292 !!!
S7 FE scorer 1904 point (JLee's S4 1475) iPad scorer 3124

Så hvis vi kigger på hvad JLee skal bruge sim tablet til er den rigtige løsning.......iPad
(hvis JLee har Kr 6000 at bruge kan han kigge på iPad Air (5G 2022) AnTuTu score 1189096!!!!!)


Redigeret af yahooboy - 17-Marts-2022 kl. 18:19
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2022 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af yahooboy yahooboy skrev:

[QUOTE=longjohn2]


Så hvis vi kigger på hvad JLee skal bruge sim tablet til er den rigtige løsning.......iPad


Hvis vi i stedet kigger på, hvad han beder om ("På forhånd tak for alle inputs, men helst ikke noget om ipad - jeg har prøvet ios devices og min personlige smag falder på android :)" - så er dine argumenter valide, blot ikke i denne sammenhæng. 

Og jo størrelse betyder noget, også på tablets ;-)
Til top
yahooboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2017
Sted: -
Status: Offline
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér yahooboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2022 kl. 14:04
Ærgerligt at man ikke vælger værktøj efter hvilken opgave man skal løse, men i stedet vælger ud fra ideologi.

Ikke blot ville en iPad give ham flere års brug han ville samtidig også få længere software opdateringer. Google "services" fungerer ligeså godt på iPadOS (nogle gange bedre)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu