|
Ny antenne på loft i stedet for tag |
Besvar | Side <1234 5> |
Forfatter | |||
koden
Super bruger Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 495 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg vil bare gerne være på forkant.
Selve fastgørelsen ser meget rusten ud. Så tænker det har begrænset levetid. I 2027 skal skorsten ned og der skal bygges om. Så hvis jeg for 249kr + et kabel med stik til boksen dur, så vil jeg gerne skifte nu.
|
|||
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall USW-16-POE 4 x AP PRO |
|||
hansie
Guld medlem Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7102 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Når du er så tæt på sender og ingen problemer har så er det spild af penge at skifte antenne pga en lille del er faldet af.
Den kan sikkert være god i flere år endnu |
|||
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4747 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Skal lige fastslå, du får ikke et brugbart signal fra ude antennerne? Bare for at lukke den, du skal bruge en NY antenne.
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
koden
Super bruger Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 495 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg skulle vist aldrig have skrevet defekt :-)
Beklager forvirring. Antenne virker fint. den er bare knækket. Emnet drejer sig ikke om at udskifte noget defekt. Blot om at få en ny antenne ind på loftet og lade den gamle være uberørt indtil den skal pilles ned sammen med skorsten. Men jeg har besluttet nu at jeg køber den fra AV cables... Tænker den virker fint til DR programmer.
|
|||
Ubiquity Unifi
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja den antenne virker til alle de kanaler som sendes luftbårne.
Så du kunne egentlig bare køre videre med den antenne du har udvendig, men ønsker at pille den ned i nær fremtid? Det er også husejers ansvar at den ikke selv falder ned og skader nogen.
|
|||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|||
mnielsen
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2226 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det står i 1. indlæg, på denne side - altså, side 2. I 2027, skal skorstenen ned, medvidere.
Redigeret af mnielsen - 01-August-2024 kl. 16:04 |
|||
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19524 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
I teorien - ja Ville jeg købe en Vandenberg antenne? Nej, så hellere den du har kig på ved AV-cables.
Århtilhelvede det var en lækker sag den der.......
Du har to UHF antenner, hvordan sidder de monteret? Mit bud er at du har en antenne mod Gladsaxe og en mod Sverige, men er det i samme retning, eller modsat retning? Spørgsmålet er om du i det hele taget har brug for forstærkeren. Klaus
Redigeret af KlausDM - 01-August-2024 kl. 17:30 |
|||
Munch
Funktioner
Tak(0)
|
||
Og som jeg skriver her, at han ønsker at pille den ned. Og ja, jeg skrev ikke skorsten det ved jeg godt
Redigeret af Munch - 01-August-2024 kl. 17:37 |
|||
|
|||
koden
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja jeg har 2 ant. Sverige og den anden som faktisk peger mod Hove, selvom jeg bor tæt på Gladsaxe.
ja de peger modsat hinanden Redigeret af koden - 02-August-2024 kl. 09:26 |
|||
Ubiquity Unifi
|||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1416 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
I Guder mand....! 🤦♂️🤦♂️
|
|||
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jo, for den fungerer jo også som fordeler, til OP's 5 TV.
|
|||
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
||
Koden.
Ja, du skal blot løbe den antenne fra AV Cables, og tilslutte på den nuværende antenne indgang, så spiller det.
|
|||
Besvar | Side <1234 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |