recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny antenne på loft i stedet for tag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny antenne på loft i stedet for tag

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 495
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 10:26
Jeg vil bare gerne være på forkant.
Selve fastgørelsen ser meget rusten ud.
Så tænker det har begrænset levetid.
I 2027 skal skorsten ned og der skal bygges om.

Så hvis jeg for 249kr + et kabel med stik til boksen dur, så vil jeg gerne skifte nu.
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
USW-16-POE
4 x AP PRO
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 10:26
Når du er så tæt på sender og ingen problemer har så er det spild af penge  at skifte antenne pga en lille del er faldet af.

Den kan sikkert være god i flere år endnu
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4747
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Glemte at skrive at dem ude på taget er defekte og i øvrigt svære at komme til.
Ofrer gerne en ny antenne og piller de gamle ned, når der skal udføres andet arb. på taget engang i fremtiden.
Skal lige fastslå, du får ikke et brugbart signal fra ude antennerne? Bare for at lukke den, du skal bruge en NY antenne.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 11:28
Jeg skulle vist aldrig have skrevet defekt :-)
Beklager forvirring.

Antenne virker fint. den er bare knækket.

Emnet drejer sig ikke om at udskifte noget defekt.
Blot om at få en ny antenne ind på loftet og lade den gamle være uberørt indtil den skal pilles ned sammen med skorsten.

Men jeg har besluttet nu at jeg køber den fra AV cables...
Tænker den virker fint til DR programmer.
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
USW-16-POE
4 x AP PRO
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 13:04
Ja den antenne virker til alle de kanaler som sendes luftbårne. 

Så du kunne egentlig bare køre videre med den antenne du har udvendig, men ønsker at pille den ned i nær fremtid? Det er også husejers ansvar at den ikke selv falder ned og skader nogen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Point: 2226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Så du kunne egentlig bare køre videre med den antenne du har udvendig, men ønsker at pille den ned i nær fremtid? Det er også husejers ansvar at den ikke selv falder ned og skader nogen.

Det står i 1. indlæg, på denne side - altså, side 2. I 2027, skal skorstenen ned, medvidere.

Redigeret af mnielsen - 01-August-2024 kl. 16:04
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19524
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 17:30

Hvilken antenne bør man købe, hvis den bare skal ligge på loftet i 3 etagers hus med tegl?
Er en harald nyborg antenne go nok når man nu bor 5 km fra gladsaxe sender?

I teorien - ja

Ville jeg købe en Vandenberg antenne?
Nej, så hellere den du har kig på ved AV-cables.

Jeg har en alt for avanceret antenneboks på loftet.

Århtilhelvede det var en lækker sag den der.......

Formoder jeg blot skruer udeantenner fra den og stik fra den nye antenne på de samme stik?

Du har to UHF antenner, hvordan sidder de monteret?

Mit bud er at du har en antenne mod Gladsaxe og en mod Sverige, men er det i samme retning, eller modsat retning?

Spørgsmålet er om du i det hele taget har brug for forstærkeren.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 01-August-2024 kl. 17:30
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2024 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Det står i 1. indlæg, på denne side - altså, side 2. I 2027, skal skorstenen ned, medvidere.
Og som jeg skriver her, at han ønsker at pille den ned. Og ja, jeg skrev ikke skorsten det ved jeg godt LOL

Redigeret af Munch - 01-August-2024 kl. 17:37
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2024 kl. 09:26
Ja jeg har 2 ant. Sverige og den anden som faktisk peger mod Hove, selvom jeg bor tæt på Gladsaxe.
ja de peger modsat hinanden

Redigeret af koden - 02-August-2024 kl. 09:26
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
USW-16-POE
4 x AP PRO
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2018
Point: 1416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2024 kl. 22:27

Glemte at skrive at dem ude på taget er defekte og i øvrigt svære at komme til.
Ofrer gerne en ny antenne og piller de gamle ned, når der skal udføres andet arb. på taget engang i fremtiden.
Skal lige fastslå, du får ikke et brugbart signal fra ude antennerne? Bare for at lukke den, du skal bruge en NY antenne.

I Guder mand....! 🤦‍♂️🤦‍♂️
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2024 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Spørgsmålet er om du i det hele taget har brug for forstærkeren.

Klaus

Jo, for den fungerer jo også som fordeler, til OP's 5 TV.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2024 kl. 22:29
Koden.

Ja, du skal blot løbe den antenne fra AV Cables, og tilslutte på den nuværende antenne indgang, så spiller det.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu