recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny antenne på loft i stedet for tag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny antenne på loft i stedet for tag

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4731
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2024 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Koden.

Ja, du skal blot løbe den antenne fra AV Cables, og tilslutte på den nuværende antenne indgang, så spiller det.
Du er bagefter LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2024 kl. 23:21

Ja, du skal blot løbe den antenne fra AV Cables, og tilslutte på den nuværende antenne indgang, så spiller det.

Hvilken en af de to indgange skal den til?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2024 kl. 23:23

Jo, for den fungerer jo også som fordeler, til OP's 5 TV.

Hvordan det?

Forstærkeren har kun en udgang.

Klaus
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 495
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2024 kl. 12:24
Der må sidde en boks et sted hvor det bliver fordelt ud til mine 10 antennestik i hus.
Ved ikke lige hvor den er.

Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
USW-16-POE
4 x AP PRO
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2024 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Der må sidde en boks et sted hvor det bliver fordelt ud til mine 10 antennestik i hus.
Ved ikke lige hvor den er.

Teoretisk set kan det være sløjfeudtag du har, så der kun går et kabel ned i huset og så ellers fra udtag til udtag.

Men du har nok nærmest en fordeler et eller andet sted.

Klaus
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Point: 2222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2024 kl. 16:58
Hvad med svensk TV? Er der nogen i husstanden, som ville blive kede af at miste det? (Selv om du skriver, at antennen kun skal bruges til DR-kanaler...) Måske, du skulle købe en antenne mere, så du stadig har det?  fx film, kan man vel ikke bare lige streame derfra? Der sendes jo trods alt en gang imellem film på svensk TV.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2024 kl. 17:03
Jeg kan ikke huske at jeg nogen sinde har set svensk TV eller Norsk for den sags skyld. Ligesom jeg heller ikke ser tysk (de sidste 15 år i hvert fald).

Redigeret af koden - 03-August-2024 kl. 17:03
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
USW-16-POE
4 x AP PRO
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2024 kl. 17:08

Jeg kan ikke huske at jeg nogen sinde har set svensk TV eller Norsk for den sags skyld. Ligesom jeg heller ikke ser tysk (de sidste 15 år i hvert fald).

OK... Så er du altså alene... Men, norsk TV, kan du nok heller ikke lige modtage på antenne, hvor du bor!!LOL (Pjat) Så er antennerne altså fra tidligere ejers tid...  Jeg ville have været glad, hvis jeg havde boet et sted, med svensk TV, sådan kvit og frit. Og SR P3 radio, nu vi er i gang, men så godt spiller digital-klaveret altså heller ikke... LOL

Redigeret af mnielsen - 03-August-2024 kl. 17:12
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2024 kl. 20:44
nej jeg er ikke alene. 
Kender absolut ingen der ser svensk tv.

Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
USW-16-POE
4 x AP PRO
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2024 kl. 21:02

nej jeg er ikke alene. 
Kender absolut ingen der ser svensk tv.

OK. Så lusker jeg stille væk fra denne tråd......... >>>>  Det gik så ikke helt som forventet...

Redigeret af mnielsen - 04-August-2024 kl. 11:50
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 08:37
Det med at have antenne til Sverige.   

Jo jo i min ungdom satte man antenner op til Sverige og Kanal 2 her på Vestegnen.    Så havde man hele 5 kanaler.  
Men som andre skriver så var der vist ingen der så svensk TV alligevel.    Eller meget lidt 
Husker ikke jeg har set noget i min tid trods grej til det 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2024 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Det med at have antenne til Sverige.   

Jo jo i min ungdom satte man antenner op til Sverige og Kanal 2 her på Vestegnen.    Så havde man hele 5 kanaler.  
Men som andre skriver så var der vist ingen der så svensk TV alligevel.    Eller meget lidt 
Husker ikke jeg har set noget i min tid trods grej til det 

I starten af 80'erne, boede jeg i København på et skolehjem - Esplanaden... Der havde vi svensk TV, og det var da af og til, vi sad og så en film på svensk TV. Nu, her i Nordjylland, har jeg et abonnement på Norlys, hvor der også er nabolandskanaler med. ENKELTE gange, kan der være en film på SVT1. Der er aldrig noget på NRK, og tysk TV ser jeg aldrig. NDR radio kommer somme tider "på besøg" på min DAB-radio!! Argon iNet3+...
Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu