|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||||
klabir ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
|||
På HiFi klubben står der ikke at den ikke gør, som der gør ved 1709 |
||||
![]() |
||||
WooPes ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() |
|||
Hej ThomasB.
Kigger på lidt samsung også.. Enten http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/detail.do?group=tv homeentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=h ometheathresystems&model_cd=HT-Z310R/XEE eller http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/detail.do?group=tv homeentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=h ometheathresystems&model_cd=HT-Z210R/XEE Da højttallerene ikke er alt for store. Men altså så kan du tilslutte PS3 og lign, til din HDMI Switch også. Og på den måde få sorround der os? |
||||
![]() |
||||
ThomasB ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Juli-2008 Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|||
Så vidt jeg kan se, så er der kun én optisk indgang og ingen HDMI-indgange.
Det betyder, at dit setup skal være noget lign. dette: HDMI (billede) fra PS3 og andre enheder til HDMI-switch HDMI fra HDMI-switch til TV Toslink (lyd) fra PS3 og andre enheder til HDMI-switch Toslink fra HDMI-switch til forstærker Det kræver så, at du enten vil skifte kabler, hver gang du skal bruge en ny enhed - eller du kan investere i sådan en fætter her: http://kortlink.dk/5zb6 Der kan du både switche lyd og billede, så du kan have op til fire forskellige enheder sluttet til og nøjes med ét kabel i TV og forstærker. Skal du så bruge en ny enhed, skifter du bare på den medfølgende fjernbetjening, og så er der lyd og billede. Har selv følgende system http://kortlink.dk/5zdv og det er jeg mere end tilfreds med ![]() |
||||
![]() |
||||
WooPes ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 78 |
![]() |
|||
Lige før jeg skal have fat i en med flere HDMI stik så eller hvad ThomasB?
|
||||
![]() |
||||
ThomasB ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Juli-2008 Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|||
Jeps, den jeg linker til http://kortlink.dk/5zb6 - der kan du tilslutte fire enheder. F.eks. PS3, Xbox, YouSee boks og tv-out.
Jeg kan ikke lige få "Tilføj hyperlink" knappen til at virke.. forummet er vist ikke så glad for Firefox, så du må lige selv kopiere osv :) |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
okay.. men ville jo gerne undgå det der siften med stik. kan jeg afhjælpe det ved at købe et system med flere hdmi indgangen eller hvordan?
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Jeps, du kan købe en forstærker med flere hdmi-indgange og flere optiske indgange. Så slipper du for at købe en switch og skifte rundt mellem de forskellige.
|
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Okay, Thomas B.. tak for hjælpen! Det betyder meget..
Dvs. At jeg ikke udelukkende kan tilslutte min lyd/billede via HDMI.. Jeg skal både bruge HDMI og optiske stik? korrekt? |
||||
![]() |
||||
NoNameDesigndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 625 |
![]() |
|||
Med den switch som Thomas linker til: http://kortlink.dk/5zb6 skal du ikke skifte rundt på nogle kabler eller lign. med mindre du har mere end 4 enheder der skal tilsluttes.. Hvad har du udover en PS3, som skal op til fjernsynet og ud i højtalerne ? En sådan switch kan bruges sammen med de to samsung du selv linkede til, ved at forbinde HDMI udgangssignalet fra switchen til tv'et, og Lyd udgangssignalet fra switchen over i et sådant anlæg som Z210 eller Z310 fra Samsung.. Grunden til man skulle bruge en sådan switch, og ikke bare en HDMI switch ala denne: http://av-connection.dk/?PGr=2157&ML=434 er fordi de samsung anlæg du havde kigget på ikke har flere lydingange end en enkelt.. derfor skal man også kunne switche mellem lyden på switchen.. med en receiver som 1709 behøves en switch ikke, da den har flere HDMI indgange (KUN til billedet) og flere lydingange.. man skal dog have et kabel til billede og et kabel til lyd fra hver enhed Hvis du vil nøjes med kun at have et enkelt hdmi kabel og intet decideret lydkabel fra hver enhed ned til en receiver og fra denne ét HDMI kabel op til fjernsynet skal du vist op i noget ala en 1909'er eller større (jeg er ikke helt sikker på HDMI switchen i 1909'eren også kan behandle lyd, og i så fald skal man faktisk op i endnu større modeller, men der er ikke andet for end at spørge i den lokale hifi klubben, hvis det er dette du søger) Håber det hjalp lidt.. ? |
||||
Mvh
Stephen |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Tak, det hjalp rigtig meget. Er da ved at få lidt forståelse for det nu.
Har PS3, DVD, XBOX - Mht. HDMI vil det sige at en HDMI port som udgangspunkt kun viser billede, og jeg da skal bruge nogle af de andre stik til lyd (Coaxial og optisk ikk, eller er det andre??) Og hvis jeg så vil have en som skal kunne trække HDMI billede og lyd i en skal jeg op i en dyere pris klasse eller anden model. Ham nede i HIFI klubbennævnte at en af de denon recivere der kunne håndtere båede lyd og billede via HDMI, men synes kun de skriver billede på deres site.. |
||||
![]() |
||||
NoNameDesigndk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 625 |
![]() |
|||
okay det var da heldigt nok
okay, hvilke udgange har disse enheder så ? altså PS3 har jo både vha. scart/component (rød/hvis/gul) og vha. HDMI kabel, men hvad har din DVD og din XBOX ?
HDMI (High-Definition Multimedia Interface) er en ny standard der kan overføre meget mere data end normale kabler, og dette foregår digitalt, hvilket med de fladskærme betyder bedre billede osv. Og et HDMI kabel overføre både billede med meget høj opløsning, men også lyd i den bedste kvalitet man kender til indtil videre. HDMI kabler er faktisk de eneste der giver mulighed for at overføre de nye lydformater som man er begyndt at have på Blu-ray film DTS Master og/eller hvad de ellers hedder.. de "gamle" optiske/coax kabler har langt fra nok båndbredde til at klare disse nye ukomprimerede lydspor. "Problemet" ved det du havde kig på (f.eks. Denon 1709) var, at denne model kun viderefører signalet, dvs. den "læser" ikke lyden der kommer gennem dit signal. Det er lidt ligesom den lille HDMI switch jeg linkede til, den viderefører bare og lader dig skifte. Det smarte er så at du kun skal skifte et sted, altså på 1709'eren, når du ikke vil spille ps3 mere men vil have gang i din Xbox. Så går jeg ud fra, at man kan fortælle den at en bestemt lydindgang hører til en bestemt HDMI indgang, så når du på 1709'eren vælger "Xbox" (det hedder nok ikke dette) skifter den HDMI indgang men samtidig også lydindgang, dvs du får nu det rigtige billede og den rigtige lyd uden mere end et enkelt tryk.
Det jeg lige beskrev ovenover betyder jo så at man "kun" kan overføre lyd via coax eller optisk, hvilket jo som tidligere sagt giver en begrænsning. Derfor har man i de lidt dyre modeller fra Denon lavet det sådan, at de også tager imod lyden via HDMI, så man nu kan høre DTS-HD Master osv osv.. kan ikke lige huske hvad de hedder.. Du skal op i minimum en 1909'er fra Denon, for at dette kan lade sig gøre.. Den understøtter de nye HD lydformater og det betyder jo som sagt at den skal kunne modtage lyd via HDMI, da andre kabeltyper ikke understøtter disse formater Jeg håber heller ikke dette blev for indviklet formuleret, og til jer andre, hvis jeg prøver at bilde trådstarter noget forkert ind, må I meget gerne lige bryde ind og rette mig |
||||
Mvh
Stephen |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Okay super... Så hvis jeg køber en recivere som kan håndtere det kan jeg i princippet nøjes med 3 HDMI kabler i alt. PS3 DVD XBox.
Og så styre de båede lyd og billede. Korrekt? |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |