Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 18:56 |
Naiera skrev:
Hother, har du ikke også tidligere givet udtryk for, at du mente at nogle HDMI-kabler var bedre end andre? Eller husker jeg forkert?
|
Næh, du husker skam rigtigt. I en enkelt sammenhæng mente jeg, at jeg kunne observere en forskel. Jeg hører skam også til dem, der mener, at der er forskel på visse højtalerkabler.
Og hvis du på andre områder ønsker at få genopfrisket din hukommelse, så bidrager jeg skam gerne 
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
p.las
Guld medlem
Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 18:59 |
sjovt nok er der stor forskel mellem coax-udgangene på div afspillere. Det er jo også bitstream. jeg testede i sin tid en primare dvd 26 op mod Denon øhmmm........tror den hed 2930, med musik i DTS. her var denonen meget lys i forhold til Primaren. hvad er den tekniske forskel , i forhold til bitstream via HDMI.
|
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 19:02 |
Hother skrev:
Næh, du husker skam rigtigt. I en enkelt sammenhæng mente jeg, at jeg kunne observere en forskel. Jeg hører skam også til dem, der mener, at der er forskel på visse højtalerkabler.
|
Altså, nu er der jo TEMMELIGT stor forskel på, kunne høre/se forskel på ellers velfungerende HDMI-kabler, og så analoge højttalerkabler. Det er fuldstændigt vidt forskellige ting.
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 19:04 |
p.las skrev:
sjovt nok er der stor forskel mellem coax-udgangene på div afspillere. Det er jo også bitstream. jeg testede i sin tid en primare dvd 26 op mod Denon øhmmm........tror den hed 2930, med musik i DTS. her var denonen meget lys i forhold til Primaren. hvad er den tekniske forskel , i forhold til bitstream via HDMI. |
Er du sikker på du bitstreamede? Du kan jo også overføre PCM via coax. Derudover kan der også være stor forskel på hvordan forskellige receivere behandler signalerne, både når de får en bitstrøm eller et dekodet PCM-signal.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 19:07 |
Naiera skrev:
Hother skrev:
|
Altså, nu er der jo TEMMELIGT stor forskel på, kunne høre/se forskel på ellers velfungerende HDMI-kabler, og så analoge højttalerkabler. Det er fuldstændigt vidt forskellige ting.
|
Ah, det var nu mere for at oplyse de emner hvor mine opfattelser kan afvige fra den almindelige
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 19:10 |
Det er vist den almindelige opfattelse at der er forskel på analoge lydkabler...
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 19:19 |
Naiera skrev:
p.las skrev:
sjovt nok er der stor forskel mellem coax-udgangene på div afspillere. Det er jo også bitstream. jeg testede i sin tid en primare dvd 26 op mod Denon øhmmm........tror den hed 2930, med musik i DTS. her var denonen meget lys i forhold til Primaren. hvad er den tekniske forskel , i forhold til bitstream via HDMI. |
Er du sikker på du bitstreamede? Du kan jo også overføre PCM via coax. Derudover kan der også være stor forskel på hvordan forskellige receivere behandler signalerne, både når de får en bitstrøm eller et dekodet PCM-signal.
|
absolut..............det var på min Primare spa 21 forstærker. I hifi kredse er det da også meget alm kendt at der er forskel på coax . jeg prøvede også med min daværende Samsung bdp 1400. Det var helt af H..... til. Til orientering var det med Billy Idol story-tellers . Men der er muligvis en forskel mellem at overføre via hdmi og coaxial. Mange snakker i hvertilfælde om Jitter. Meridian som er opfinderen af ........mener det er måden man dekoder hd-lydspor på - har ikke meget til overs for hdmi. de fortrækker Coaxial i fler-konstelation
|
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Pede8000 skrev:
Hvorledes kan en stream of bits være god eller dårlig?
Det er enten noget eller intet! Det må være placebo- effekt Kampus.... |
Nej! Meget overraskende for mig selv var der en helt klar forbedring i lyden på f.eks. min musik BD: Hitman. Der var flere passager hvor bassen overstyrede tidligere, men nu har en bedre styring, så jeg kan skrue op uden bulder. Jeg er i stand til at høre forskel
Men for fuldstændighedens skyld vil jeg da også prøve med Celine's Las Vegas album. Den har jeg ikke haft nogen problemer med lyden på, synes nærmest den lyder lidt tam i bas området 
Redigeret af Kampus - 11-Juli-2010 kl. 19:30
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Naiera skrev:
Det er vist den almindelige opfattelse at der er forskel på analoge lydkabler... |
Enig, men det gælder vist ikke alment for højtalerkabler
|
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 19:50 |
Jo.
|
 |
p.las
Guld medlem
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 20:05 |
jeg syntes at ht-kabler påvirker lyden mere end analog/interconnect............ihvertilfælde hjemme ved mig
|
|
 |
pilehave
Guld medlem
Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
|
Sendt: 11-Juli-2010 kl. 23:22 |
Jeg har lige købt en Sony BDP-S470 til godt 1400 kr. og opgraderet firmwaren til 3D. Det er sgu billigt.
|
 |