recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny blu-ray afspiller (hvad er bedst?)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy blu-ray afspiller (hvad er bedst?)

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2008 kl. 23:33
Korrekt 1080p-output fra en Blu-ray-skive hvor materialet er lagret sådan (hvilket gælder for 99% af alle udgivelser, og dem der ikke er, er serier eller koncerter) er ikke specielt indviklet. Det er en af grundidéerne med formatet at korrekt video-output skal være enkelt at gøre ordentligt. Man kan ikke sammenligne dette med dvd hvor der enten skulle foretages D/A-konvertering dengang man brugte analoge outputs, og nu hvor der skal foretages de-interlacing som også er en noget behåret opgave, som godt kan koste dyrt i praksis, hvis man vil have gjort det bedre end middelmådigt.

Mht. lyden er det lidt samme sag; DTS-HD MA/HR og TrueHD kan kun pakkes ud på én måde. Dette sørger PS3'en for og så er det op til receiveren at modtage disse formater udpakket til lineær PCM. Det kan sammenlignes lidt med en zippet fil fyldt med billeder - de bliver jo ikke pænere af at blive pakket ud på selv verdens dyreste computer.

Du kan læse mere om dette i forskellige indlæg på side tre i denne tråd ovre på Hifi4All.

Redigeret af Naiera - 21-August-2008 kl. 23:33
Til top
Rahbek78 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2008 kl. 23:34

Oprindeligt skrevet af akjosko1 akjosko1 skrev:

Hej Naiera

nu har jeg læst en del af dine indlæg hvor du har rost PS3'eren til skyerne,
men har du egentlig haft den sat op imod de dedikerede afspillere, og
specielt de dyrere af slagsen, siden du at:
"Billede- og lydkvalitet bliver ikke bedre end hvad PS3'en kan"

Den har vi før haft oppe at vende... Og Naiera tror selvfølgelig på det han selv skriver. Længere er den vist ikke...

Omend vi må give ham ret i at der performance-wise ikke er kæmpe forskel mellem maskinerne, og at en PS3 bestemt er "value for money". Det kan vi ikke komme udenom. - Men at sige at der ikke er forskel på Blu-Ray afspilning synes jeg nu alligevel er lidt for firkantet.

Farvel...

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 01:44
Sjov nok så vinder PS3 i alle test over andre Blu-ray afspiller, som den der er
den beste og billigste "value for money".
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 09:33

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det er ikke korrekt, at PS3 vinder i alle tests. Det afhænger i sandhed af hvilke tests man læser.

Det er en god all round afspiller, med en god performance. Man bedre end så mange andre som BD afspiller er ikke rigtigt

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det er ikke korrekt, at PS3 vinder i alle tests. Det afhænger i sandhed af hvilke tests man læser.

Det er en god all round afspiller, med en god performance. Man bedre end så mange andre som BD afspiller er ikke rigtigt

Det er heller ikke det Startrek skriver, han skriver den vinder som bedste value for money.

Hvis man ser den "test" areadvd har lavet for nylig, kan man se der er minimale forskelle i billedkvalitet på blu-ray afspillere herunder PS3.

Hvorfor er det så svært at acceptere PS3 er en fantastisk blu-ray afspiller ?

Er det for at få en "undskyldning" for at kaste 2-5 gange dens pris efter en dedikeret afspiller ?

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 09:54

PS3 kan:

-Streame musik/ billeder fra din pc- trådløst (specielt billeder er en god feature.) og det er NEMT at sætte op!!!

-Browse internettet (ok- men ikke fantastisk)

-Opdateres som en leg, helt automatisk

-Afspille DVD i ganske fornuftig kvalitet

-Afspille BD som de bedste (profile 2.0)

-Alle lydformater dekodes

-60 Gb kan desuden spille SACD

- Selvfølgelig kan man spille PS3 spil (Hvis man vil  - man bevhøver ikke)

Det er jo for godt til at være sandt... derfor er mange skeptiske, IMO!

Redigeret af Pede8000 - 22-August-2008 kl. 09:57
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 10:26

Misforstå mig nu ret. Jeg har flere gange påpeget at PS3, er en fornem afspiller både til BD og DVD. Ingen tvivl om det. Og da Sony lancerede den var de virkelig på forkant med udviklingen og konstruktionen.

Det jeg bare mener er, at der er en tenden til at hæve den op over skyerne. Alt folk er tilfredse med den er fint - det er jo sådan det helst skal være

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Misforstå mig nu ret. Jeg har flere gange påpeget at PS3, er en fornem afspiller både til BD og DVD. Ingen tvivl om det. Og da Sony lancerede den var de virkelig på forkant med udviklingen og konstruktionen.

Det jeg bare mener er, at der er en tenden til at hæve den op over skyerne. Alt folk er tilfredse med den er fint - det er jo sådan det helst skal være

Den skal jo gerne op i samme luftlag som Panasonic, Denon og Pioneer

Til top
mou2000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-August-2008
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 10:53

Man kan vel endlig sammenligne det med at hvis man køber et tv til 25000 kr så er det ikke dobbelt så godt som en til det halve. Men det er lige en tand bedre, og det er det man betaler for..

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Rahbek78 Rahbek78 skrev:

Den har vi før haft oppe at vende... Og Naiera tror selvfølgelig på det han selv skriver. Længere er den vist ikke...

Sjovt nok linkes der til flere ting som jeg ikke selv skriver i mit indlæg, hvor man kan læse indlæg fra andre der sjovt nok underbygger mine vilde påstande.

Oprindeligt skrevet af Rahbek78 Rahbek78 skrev:

Men at sige at der ikke er forskel på Blu-Ray afspilning synes jeg nu alligevel er lidt for firkantet.

Jeg har heller aldrig skrevet at der ikke er forskel på Blu-ray-afspilning. Selvfølgelig kan der gå en masse ting galt hvis man designer afspilleren med hovedet under armen, og f.eks. Panasonic BD30 og PS3 skal da lige indstilles ordentligt før de spytter tingene korrekt ud. På PS3'en er det heldigvis begrænset til at tænde for Superhvid. Selvfølgelig er der afspillere derude der slet ikke sender korrekt 1080p ud og heller ikke kan indstilles til at gøre det, men det betyder ikke at det ikke ér temmelig simpelt at sende korrekt 1080p ud fra en Blu-ray-skive.

Redigeret af Naiera - 22-August-2008 kl. 11:04
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 11:50

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg har heller aldrig skrevet at der ikke er forskel på Blu-ray-afspilning. Selvfølgelig kan der gå en masse ting galt hvis man designer afspilleren med hovedet under armen, og f.eks. Panasonic BD30 og PS3 skal da lige indstilles ordentligt før de spytter tingene korrekt ud. På PS3'en er det heldigvis begrænset til at tænde for Superhvid. Selvfølgelig er der afspillere derude der slet ikke sender korrekt 1080p ud og heller ikke kan indstilles til at gøre det, men det betyder ikke at det ikke ér temmelig simpelt at sende korrekt 1080p ud fra en Blu-ray-skive.

Hvad mon det er, der lige skal indstilles ordentligt på BD30? Faktisk så spiller den optimalt med default settings. Bl.a. så er der auto opsætning af opløsning. En manuel indstilling her gav ikke bedre performance. 

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2008 kl. 13:02
BD30 outputter ikke korrekt 1080p i standardindstillingen. Præcis hvad det er der skal indstilles kan jeg ikke huske, men det er måske noget hen ad PS3'ens Superhvid der skal aktiveres for at den ikke klipper nogle detaljer.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu