Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
|
Sendt: 22-August-2008 kl. 14:48 |
Kampus skrev:
Fint! For når man sidder og ser menuen første gang springer det da i øjnene at den skal ændres fra standard til enchanced. |
Det kan være afhængigt af hvordan tv'et behandler signalerne, derfor er der ikke altid én korrekt indstilling der passer i alle sammenhænge. Af samme årsag holder jeg ikke historik på hvilke afspillere der bør indstilles hvordan, for det øger risikoen for at man laver en fejl fordi man bare af vane bruger bestemte indstillinger. Jeg kontrollerer indstillingerne fra gang til gang i stedet for, og leder efter relevante justeringsmuligheder hvis det er nødvendigt at ændre noget. Det er ikke altid det i et givent setup KAN lade sig gøre at undgå klipning i sort, hvid eller begge dele.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 22-August-2008 kl. 14:49 |
Kampus skrev:
Det kan jeg såmænd heller ikke. Synes bare det lyder bedre det der Enchanced |
Var det det du mente med "springer i øjnene"? Den slags antagelser er ikke ligefrem den smarteste måde at sikre sig den bedst mulige billedkvalitet på...
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 22-August-2008 kl. 15:23 |
Synes da ellers det var et godt udtryk når nu vi snakker om billedkvalitet.
Men når Enchanced betyder fortryllende eller bedårende, hvordan kan man så andet end forledes til at tro at det er en bedre indstilling.
Der er da heller ingen forskel i mit, og heller ikke i Hothers setup. Så hverken ved 1080i eller 1080p har det nogen indvirkning.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
|
Sendt: 22-August-2008 kl. 15:25 |
'Enhanced' betyder forstærket, forøget, forbedret. Du forveksler det med al sandsynlighed med 'Enchanted'.
|
 |
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Point: 2590
|
Sendt: 22-August-2008 kl. 15:26 |
Kampus skrev:
Synes da ellers det var et godt udtryk når nu vi snakker om billedkvalitet.
Men når Enchanced betyder fortryllende eller bedårende, hvordan kan man så andet end forledes til at tro at det er en bedre indstilling.
Der er da heller ingen forskel i mit, og heller ikke i Hothers setup. Så hverken ved 1080i eller 1080p har det nogen indvirkning.
|
'
Hej Kampus!
Tror du tænker på Enchanted som "fortryllet"
Enhanced betyder "forstørret-udvidet"
Men derfor kan du jo godt have et fortryllende billede...
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
 |
Pede8000
Guld medlem
Oprettet: 04-September-2006
Point: 2590
|
Sendt: 22-August-2008 kl. 15:28 |
Hæ, hæ, der var jeg lidt for slow! 
Nu skulle den vist være forklaret.....
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 22-August-2008 kl. 15:32 |
Naiera skrev:
'Enhanced' betyder forstærket, forøget, forbedret. Du forveksler det med al sandsynlighed med 'Enchanted'. |
Ja for søren! Men enchanced er slet ikke med i den røde. Så det er godt der er nogen der er vågne
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 22-August-2008 kl. 15:33 |
Kampus skrev:
Men når Enchanced betyder fortryllende eller bedårende, hvordan kan man så andet end forledes til at tro at det er en bedre indstilling. |
Ved at vide hvad man laver (no offence!)
EDIT: Og ved at gøre det til en vane at have en konservativ indgangsvinkel og aldrig stole på hvad en producent skriver om noget som helst. I mine ører lyder alt hvad der lugter af "forbedring" yderst negativt, i denne sammenhæng...
Kampus skrev:
|
Det er en generalisering der er ret farlig at lave: Bare fordi der ikke er forskel (eller du ikke oplever forskel) i dit setup, er det ikke ensbetydende med at der ikke er forskel i anre setups. Iøvrigt har dén funktion (forhåbentligt) kun indflydelse når du kører RGB, ikke når du kører YCbCr som normalt er standard ved HDMI-HDMI overførsel. Så principielt BØR der netop heller ikke være forskel i sådan et setup.
Jeg har oplevet på nogle Panasonic afspillere at de klipper i hvid alt efter hvilken preset man vælger i video-indstillingerne (cinema, normal, user osv, beklager jeg er ikke god til at huske hvad de præcise indstillinger hedder på hvilke afspillere, jeg har simpelthen med for mange forskellige afspillere at gøre til at det hænger fast). Det har dog ikke været konsekvent, så enten skyldes det forskelle i hvordan signalerne sendes til forskellige displays, eller også er der forskellige firmware-versioner på markedet. Det nemmeste er at købe en HD Basics blu-ray skive og kontrollere det i det enkelte setup, frem for at læse sig til hvad indstillingerne "skal" stå på. Der er alt for mange ukendte variabler.
Redigeret af AV Precision - 22-August-2008 kl. 15:35
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 22-August-2008 kl. 15:39 |
Står "enchanced" ikke rigtig for "RGB enchanced" som jo bruges til at
gengive computer sort, hvis man ønske at sætte sin BD afspille til en
computer monitor ?
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 22-August-2008 kl. 16:22 |
Otto, kan du forklare for os mere dødelige hvad "at klippe i hvid" går ud på. Evt med eksempler.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 22-August-2008 kl. 16:37 |
Kampus skrev:
Otto, kan du forklare for os mere dødelige hvad "at klippe i hvid" går ud på. Evt med eksempler. |
http://en.wikipedia.org/wiki/Clipping_%28photography%29
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 22-August-2008 kl. 16:43 |
Altså når et lyst parti i et billede bliver gengivet i helt hvidt uden detaljer. Er det rigtigt forstået?
Findes samme udtryk i den modsatte ende af skalaen? At klippe i sort?
Redigeret af Kampus - 22-August-2008 kl. 16:44
|
 |