recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Bluray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Bluray afspiller

Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

det er korrekt at afspilleren ikke giver bedre billede eller lyd på BD-skiver, da det digitale signal sendes direkte videre til dit tv og eller reciever, som står for at afkode det. Med mindre altså at man i afspilleren anvender diverse billedforberedende kredsløb, noget jeg bestemt ikke er fortaler af.

Det mener jeg ikke er helt korrekt. Indrømmet forskellen er ikke stor, men der kan være lidt forskelle i hvor roligt billedet står, der kan også være lidt forskelle i klarhed i billedet. Teoretisk er det korrekt omkring den digitale overførsel - men selve drevet som billedbehandlingen kan også spille lidt ind. Og læser man anmeldelser af BD afspillere kan man også udlede lidt forskelle - og de er altså ikke fulde af løgn alle anmeldere. 

Mine egne erfaringer som beskrevet bygger på vel omkring 12-13 afspillere i mit set-up - og altid vist via nogle af de bedste TV

Men om du køber en Oppo til 6K eller en Primare til 30K, her vil du ikke kunne se en billedmæssig forskel. Det er som jeg har observeret det kun i de relativt billige modeller jeg har set problemerne .Smile

Redigeret af Hother - 04-December-2014 kl. 00:29
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 01:32
Alt Hother skriver om forskellen på Blu-ray-afspillere er noget sludder.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 04:13
Oprindeligt skrevet af damkel damkel skrev:

Der er nogen, som bilder mig ind, at der mht. billede og lyd fra Bluray ikke er nogen forskel på billige og dyre BD afspillere - er det rigtigt?

Langt hen ad vejen er det korrekt. Vi går ud fra, at vi taler om at levere præcis hvad der ligger på skiven, uden billedbehandling af nogen art, og at materialet er 1080p. Visse tv-serier, europæiske/australske film og serier, koncerter, etc., kan være lagret som 1080i50 eller 60, og så betyder afspillerens evner udi de-interlacing noget. God de-interlacing får man ikke i en billig afspiller.

Hvis vi går ud fra, at afspilleren ikke er lavet med hovedet fuldstændigt under armen, så vil den eneste forskel kunne ligge i hvorvidt maskinen opkonverterer chroma ordentligt. Det er ikke til at sige, hvor mange billige afspillere der gør det, eller hvor få, men det vil give en lille forskel. Oppo kan selvfølgelig, men med alt andet er det svært at vide. Selv de dyreste, mest fancy udseende afspillere kan være konstrueret af helvede til.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 06:35
Hvor stor forskel er der så når man foder de billige afspillere med en alm DVD. eller bluray i 1080i. .?

Her syntes forskellen meget stor. Med fordel til f.eks oppo.

Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Hvor stor forskel er der så når man foder de billige afspillere med en alm DVD. eller bluray i 1080i. .?

Her syntes forskellen meget stor. Med fordel til f.eks oppo.

Med hensyn til opskalering, kan der være meget stor forskel på billedkvalieteten de enkelt afspillere i mellem.

Men bortset fra det, vil jeg erklære mig direkte uenig med Hother. Jeg har selv, for nogle år tilbage, været med til at lave en blindtest mellem en meget billig LG-afspiller (mener den kostede 400 kr), en Oppo 93 og en PS3. Vi testede både på et Panasonic VT20 og en Panasonic PT-AE2000. Vi var en 5-6 personer til stede og ingen af os kunne se forskel på billedet, eller høre forskel på lyden for den sags skyld!
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2005
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 11:40
Nå...
Da jeg kun bruger min BD afspiller til bluray film, så tror jeg, at jeg vil overveje at købe en billigere maskine og bibeholde min WD til streaming, indtil det hele skal opgraderes til 4K.

Umiddelbart kan jeg ikke se nogen grund til at købe en Oppo, da det åbenbart ikke rigtigt vil give mig noget i forhold til en billig BD afspiller - så længe vi taler om ren bluray afspilning.

Jeg takker for input Smile
(så har jeg jo sparet en masse penge til andre julegaver til mig selv - nye rør til Roguen?, ny pickup, eller..... ak ja, mulighederne er jo uendelige Embarrassed)

Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Februar-2009
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 14:04
Der er vel forskel på load hastighed stadigvæk fra de helt billige og til de lidt dyere modeller?
Det er måske minimalt?
Derudover ville jeg gå efter en model med passiv køling, selvom de ikke støjer vildt høre jeg dog alligevel blæseren ved stille passager i film medmindre man skrue godt op for lyden.
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-August-2005
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 15:00
enig og enig Thumbs Up

Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 15:52
Har lige et spørgsmål, er de kun med Oppo bluray afspillere, man har muligheden for at flytte underteksterne ?
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 16:56
Jeg har netop selv været på jagt efter en BD-afspiller der kunne flytte teksterne, og jeg fandt frem til at Oppo, Philips og Dune tilbyder denne funktion. Dune tilbyder tilmed at man kan ændre på størrelsen og farve af teksterne.
Til top
BowieCool Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Januar-2007
Point: 1134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BowieCool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 18:59
Ok, hvilke af Philips afspillere har denne funktion ? Hvad hedder denne funktion ?
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 19:14
Panasonic 700 kan vist også flYtte undertekster.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu