|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
nielsdb ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2009 Status: Offline Point: 16 |
![]() Sendt: 01-Juli-2009 kl. 10:32 |
||
Jeg ved det er et no-no og blasfemisk, men jeg skal ud og købe en ny bluray afspiller og har desværre ikke så mange penge at rykke med - max 2500.
![]() Den skal bruges til bluray og dvd og skal sættes til et sony 40e5500. Nogle ideér? |
|||
![]() |
|||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
||
2500kr. Den kan laves kodefri til dvd gratis. Og der er gratis porto. |
|||
Mvh
Flemming Larsen |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
||
Der er vidst noget med at man kan få Panasonic BD35 til 1.500 kr i denne uge.
Mere her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62048& KW=BD35 Jeg har ikke afspilleren og ved ikke hvor god den er til DVD afspilning. |
|||
![]() |
|||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
||
Panasonic BD35 i Expert til 1499,- kr.
Fantastisk maskine, har lige det man skal bruge og til en meget god pris. "Hemmeligheden" er Panasonics skamroste UniPhier chip. Eneste problem er at det er vist en del der har syntes at det var et godt køb, så det kan måske svært at finde en hjemme. Og så var jeg igen for langsom, fårk, Recorderfolket er hurtige ![]() Redigeret af Kim Jespersen - 01-Juli-2009 kl. 10:42 |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12430 |
![]() |
||
UniPhier skamrost? Den er sikkert billig og relativt effektiv, men den leverer ikke ligefrem top performance hvad angår dvd-afspilning.
Men jeg er generelt rigtigt positivt indstillede overfor Panasonics BD-afspillere. De er relativt billige, ikke vildt langsomme, larmer ikke, og er nemme at hitte ud af (det hjælper når man udstyrer sine forældre med en BD30 ![]() |
|||
![]() |
|||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
||
Ingen tvivl, Pana BD afspillere er gode til det de er til, nemlig BD. Til DVD er det en sådan afspiller der skal bruges. |
|||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|||
![]() |
|||
Bruger slettet ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1200 |
![]() |
||
Det kommer vist an på hvad du anser som top performance. CNet er rimeligt imponeret over DVD afspilningen. "We switched over to program material and started off with the opening sequence of Star Trek: Insurrection. The DMP-BD35's 2:3 pull-down processing kicked in and rendered the curved edges of the bridge railing and boats smoothly. We switched over to Seabiscuit, which we were particularly interested in, since the DMP-BD50 struggled with this movie. Surpassing our expectations, the DMP-BD35 handled the disc with ease, showing only some mild moiré at one point during the opening sequence. Lastly, we finished up our tests by watching selected portions of The Matrix, and we were quickly sucked into the film by the DMP-BD35's image quality. Sure, if you need the absolute best, you'll want something like the Oppo DV-983H, but the vast majority of home theater fans should be satisfied with the DMP-BD35's DVD playback." CNet: Panasonic DMP-BD35 Jeg vil nu også sige at jeg har ikke behov for at give 4-5 gange så meget for en afspiller, for at eliminere de "problemer" der måtte være i DVD afspilningen på en BD35'er. Til mit brug er den rigeligt god, men nu har jeg heller ikke haft den længe, så jeg kan måske på et tidspunkt finde noget jeg er utilfreds med. Det hele skal jo ses i forhold til prisen og det indgår jo også i en vurdering af en chip. Og det med at være langsom, nej vi har konstanteret i forhold til Pioneers LX71 som er 7-10 minutter om at starte T2 op, så er BD35 med 1 minut og 17 sekunder ikke vildt langsom ![]() |
|||
![]() |
|||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12430 |
![]() |
||
Ja, det kunne jo f.eks. være en Denon af den lidt dyrere slags, eller den omtalte Oppo 983. Der vil altid være dem der er tilfredse med noget så snart det er bedre end en Denver-afspiller fra Føtex, men faktum er at Panasonics BD-afspillere ikke kan hvad de IMO burde, hvad angår dvd-afspilning. Men det gælder jo for så godt som samtlige BD-afspillere derude, på nær Oppo'en og få andre udvalgte. Så Panasonic er bestemt ikke ene om at levere mangelfuld performance på dvd-området med deres BD-afspillere. De har nok, ligesom langt de fleste andre producenter, fundet ud af at de kan slippe med at hoppe over hvor gærdet er lavest, på det område. Redigeret af Naiera - 01-Juli-2009 kl. 11:07 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg vil sige det på en anden måde, jeg er rimeligt sikker på, at familien Danmark, ca. 90% af de danske husstande, har ikke brug for mere end hvad BD35 eller BD60 tilbyder, hverken til Blu-ray eller DVD afspilning og et godt stykke ind i fremtiden. Der er Blu-ray afspilning, DVD afspilning, BD-Live og resume play på udvalgte skiver, mens BD60 gør brug af et par online services oven i hatten.
Der vil altid være dem der ønsker sig mere og som er villige til at betale det dobbelte eller 3 dobbelte for en marginal forbedring af ydelsen og dem skal der naturligvis også være produkter til. Så til prisen, så er det bedste valg på markedet lige nu, en BD35 eller BD60 og ja, jeg har set Samsungs nye modeller. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Så er vi helt enige, jf. mit seneste indlæg. Jeg syntes nu den afspiller DVD rigtigt godt og bedre end en del DVD afspillere jeg har set, men det er rigtigt, der er forskellige prisklasser og jo højere man kommer op, jo bedre bliver de som regel også til DVD afspilning, det kan vi ikke være uenige om. Men jeg mener stadig, at til langt de fleste husstandes daglige brug, der er BD35 og BD60 rigelige. Jeg er ked af at skulle spørge, men jeg er ikke så hård til de Internetforkortelser, hvad betyder IMO? ![]() |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Som nævnt har jeg også udstyret mine forældre med en BD30. Den mangler selvfølgelig ikke noget, i forhold til deres behov. Jeg ville i øvrigt også holde mig langt fra alt der står Samsung på. De er virkelig nogle klaphatte til at lave afspillere.
In My Opinion ![]() Redigeret af Naiera - 01-Juli-2009 kl. 11:21 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ahhh thx ![]() Det med Samsung er lidt sjovt, de lader til hele tiden at være et skridt bagud i forhold til konkurrenterne og det var 1400'erens skyld at jeg har ventet til nu med at få en afspiller, det var nogle grumme historier der var om den. Så kommer den nye serie med en fin afspiller som 4600'eren og så tænkte jeg, medieafspiller, vægophængt, rose black, det var min. Men ak, 10 filer i forskellige formater osv. på en USB stick, den kunne se de 2, men dem kunne den ikke afspille. Medieafspiller og min bare ... Den kunne jo ikke afspille selv avi eller mpg, samtidig så vejede den ingenting og virkede lidt for plastikagtig. Så de lader stadigvæk til at være et skridt bagud, det er synd, det virker som om de har gode idéer, men fejler med at føre dem ud i livet. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |