recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny BR: S350, S550, BD35 oder was?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy BR: S350, S550, BD35 oder was?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:32

Hej T-Ras

Jeg ville nok også satse på Sony eller Panasonic i denne sag, idet vi desværre må sige at Pioneer´s fremtidige service i relation til opdateringer henstår lidt i det uvisse

Sony er nok den producent som er bedst til, at lave løbende opdatering af deres afspillere, hvilket Play station 3 er et godt eksempel på idet den som den ældste på markedet idag er fuldt opdateret til profil 2.0 osv....

Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:33

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Min LX71 siger 12 cm rent Men du skal sikre dig at du har luft bagtil for ventillation.

Inkl. fødderne, altså? (og kan de afmonteres i et worst-case-scenario?)

Undskyld, at jeg tæsker så meget rundt i det her, men der er virkelig ikke mere end 13.0 cm i højden og for at det ikke skal være løgn, sidder der en møtrik inde midt på, som nok stikker 3-4 mm ned. Mit møbel er åbent bagtil, så udluftningen bliver ikke et problem i dén retning.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:35
Jeg mener ikke at du må fjerne "fødderne", for det vil gå ud over ventilationsflowet
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:36

Snup en Sony Blu-ray den fylder meget mindere i både højde og dybde 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Hej T-Ras

Jeg ville nok også satse på Sony eller Panasonic i denne sag, idet vi desværre må sige at Pioneer´s fremtidige service i relation til opdateringer henstår lidt i det uvisse

Sony er nok den producent som er bedst til, at lave løbende opdatering af deres afspillere, hvilket Play station 3 er et godt eksempel på idet den som den ældste på markedet idag er fuldt opdateret til profil 2.0 osv....

Jeg er slet ikke enig med dig. Pioneer er kommet med adskellige opdateringer til deres nye BD´er - 4 som jeg husker det.

Og Pioneer´s aftersales service på alle leder og kanter vil fortsat være intakt - så ro på 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:39

Ja, valget er så snævret ned til 51FD eller S350, så resten må jo afgøres i en fejde mellem konen og jeg. Af uransagelige grunde, så vægter "jeg er stærkest" og "det er mine egne hårdttjente kroner" ikke højt i sådanne sammenhænge...

Jeg takker for input!

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:43

Hej Hother

Det kan godt være du har ret i at de vil fortsætte med at lave opdateringer, men jeg tror ikke på at deres fokus vil være rettet så kraftigt på dette marked i fremtiden, når de har valgt at trække sig ud...

Du mangler vel også fortsat en opdatering som gør LX71 loadtider på højde med bla. Sony eller hvad.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 10:58

Hej Hother

Det kan godt være du har ret i at de vil fortsætte med at lave opdateringer, men jeg tror ikke på at deres fokus vil være rettet så kraftigt på dette marked i fremtiden, når de har valgt at trække sig ud...

Du mangler vel også fortsat en opdatering som gør LX71 loadtider på højde med bla. Sony eller hvad.

Se nu er jeg ret ligeglad med om jeg skal vente 10 sekunder længere på en BD film. Det der for mig betyder noget er:

Afspillerens lyd - og billedkvalitet

Afspillerens bygge og komponentkvalitet

Afspillerens forventede levetid

Afspillerens funktionalitet og indstillingsmuligheder-

Afspillerens design.

Og æh...for mig overgås Pionner ikke i forhold til ovenstående og i forhold til pris

Og havde jeg set noget bedre i Pana og Sony - så havde jeg forventeligt købt en sådan - for den halve pris

Redigeret af Hother - 15-Februar-2009 kl. 11:00
Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 11:16

Hej Hother

Du må undskylde mig....T-Ras spørger efter min vurdering efter en main stream afspiller som kan håndterer hans behov for, at se blu-ray film uden tilslutning af surround forstærker osv. til en fornuftig pris i forhold til ydelsen....

Jeg mener ikke rigtigt, at Pioneer befinder sig i den kategori, idet de har valgt en strategi hvor deres afspillere har fokus på lækker design og materiale valg osv. hvilket naturligvis medfører en højere pris, men på de basale egenskaber som blu-ray afspiller taler vi vel om små forskelle i billedkvaliteten osv. hvilket også fremgår af din udmærkede test af bla. BDP-S550

Redigeret af Puma - 15-Februar-2009 kl. 11:16
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 11:27

Designet er ikke en helt uvæsentlig del af helheden, men da Sonys afspillere ikke kan kategoriseres som en design-katastrofe, så skal de ikke fravælges alene på det grundlag.

Jeg leger lige lidt med jeres forslag de næste par dage indtil jeg får en status på TV-leverencen. S350 står stærkt i opløbet idet jeg næsten kan supplere med en Lintronic IR-translator uden at overgå prisen på 51FD... så vil min Beo4 fra det snart-pensionerede MX-TV kunne styre alt - måske også konen (jeg har ikke tjekket hvilke enheder man kan downloade til den fætter)

Redigeret af T-Ras - 15-Februar-2009 kl. 11:28
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 11:53

Hej Hother

Du må undskylde mig....T-Ras spørger efter min vurdering efter en main stream afspiller som kan håndterer hans behov for, at se blu-ray film uden tilslutning af surround forstærker osv. til en fornuftig pris i forhold til ydelsen....

Jeg mener ikke rigtigt, at Pioneer befinder sig i den kategori, idet de har valgt en strategi hvor deres afspillere har fokus på lækker design og materiale valg osv. hvilket naturligvis medfører en højere pris, men på de basale egenskaber som blu-ray afspiller taler vi vel om små forskelle i billedkvaliteten osv. hvilket også fremgår af din udmærkede test af bla. BDP-S550

Hverken Pana eller Sony er dårlige BD afspillere. Efter min bedste overbevisning findes der i dag ingen dårlige BD afspillere. Der hvor forskellen typisk kommer til udtryk er på DVD og på CD siden.

Og som det vel på sin vis kommer til udtryk, så betyder ventilation noget for mig, og her er Pioneer og andre som f.eks. Denon med deres volumen (størrelse) gode, for der er mulighed for, at komponenterne ikke bliver for varme. Det betyder ofte noget for afspillerens levetid.

Det er ofte detaljer, prioriteringer og pengepung der afgør valget

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 12:18

Hej T-Ras

Jeg vil nok lige også sige du bør overveje den fremtidige udvikling af dit udstyr i forbindelse med du køber en blu-ray afspiller. Skal den kunne dekode HD lydformater eller have 7.1 analog udgange.

Vælger du Sony skal du huske at BDP-S550 ikke er så meget dyrere end BDP-S550 og forskellen mellem disse er netop er dekodning af HD lyd samt 7.1 analog udgange

(S350 kan dog dekode HD DTS som hovedparten af blu-rays er udgivet med samt selvfølgelig også standard dolby digital og DTS surroundlyd som du kender det fra SD DVD)

Jeg tror ikke der går ret lang tid efter, du har set din første blu-ray film inden du har HD lyd på ønskelisten for det er næsten en lige så stor oplevelse som billedkvaliteten i forhold til SD DVD.....Denne mulighed kræver som bekendt indkøb af en surround forstærker og set med konen´s øjne alt for mange og store højtalere

PS: Alle de store mærker af souround forstærkere tilbyder selvfølgelig dekodning af HD lyd formater på deres nyeste modeller, hvilket betyder at dekodning i selve afspilleren ikke er relevant, hvilket er bagrunden for at jeg valgte BDP-S350, idet min souround forstærker kan dekode HD lydformater.

Redigeret af Puma - 15-Februar-2009 kl. 12:19
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu