recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny BR: S350, S550, BD35 oder was?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy BR: S350, S550, BD35 oder was?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 596
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 12:25

Hej Hother

Jeg troede ellers du var i en branche hvor man har elektonik som kan klare helt ekstreme temperatur udsving i ganske små kasser med meget ringe vægt....samtidig med helt ekstreme krav til, at det virke hvergang idet svigt kan være et spørgsmål om liv og død.... 

Fortsat god weekend

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Puma Puma skrev:

Hej Hother

Jeg troede ellers du var i en branche hvor man har elektonik som kan klare helt ekstreme temperatur udsving i ganske små kasser med meget ringe vægt....samtidig med helt ekstreme krav til, at det virke hvergang idet svigt kan være et spørgsmål om liv og død.... 

Fortsat god weekend

Præcis - og derfor prioritere jeg til tider lidt anderledes - tak og i lige måde

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
johnjkj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-April-2006
Point: 575
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af T-Ras T-Ras skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Min LX71 siger 12 cm rent Men du skal sikre dig at du har luft bagtil for ventillation.

Inkl. fødderne, altså? (og kan de afmonteres i et worst-case-scenario?)

Undskyld, at jeg tæsker så meget rundt i det her, men der er virkelig ikke mere end 13.0 cm i højden og for at det ikke skal være løgn, sidder der en møtrik inde midt på, som nok stikker 3-4 mm ned. Mit møbel er åbent bagtil, så udluftningen bliver ikke et problem i dén retning.

Jeg har en 51FD og har lige målt den. Den er præcis 12,5 cm i højden, så hvis du har et max på 13 cm, kan du roligt købe 51FD.

Jeg vil forøvrigt give Hother ret i, at LX71/51FD er nogle "lækre" afspillere og at det også for mit vedkommende er fløjtende ligegyldigt, om en film tager 20 eller 40 sekunder at loade. Jeg har aldrig forstået hvorfor de sidste 20 sekunder (eller hvad det nu er), kan være så stort et problem, men det er selvfølgelig smag og behag.

Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-November-2008
Point: 334
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 12:54

Jeg tror ikke der går ret lang tid efter, du har set din første blu-ray film inden du har HD lyd på ønskelisten for det er næsten en lige så stor oplevelse som billedkvaliteten i forhold til SD DVD.....Denne mulighed kræver som bekendt indkøb af en surround forstærker og set med konen´s øjne alt for mange og store højtalere

Her kommer humlen så, for resten af mit setup er B&O og udgifterne til at få dét til at spille i et 7.1 setup kan jeg slet ikke overskue. Det kan slet ikke komme på tale at skifte anlæg og højttalere ud, da designet og WAF spiller alt for meget ind i den henseende. Jeg har set, at en anden bruger herinde giver gode råd til hvordan man kan få det til at spille sammen i en højere enhed, men problemfri vil jeg ikke kalde løsningerne. Så analog stereo står nok på menuen i en god del år endnu.

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af T-Ras T-Ras skrev:

Jeg tror ikke der går ret lang tid efter, du har set din første blu-ray film inden du har HD lyd på ønskelisten for det er næsten en lige så stor oplevelse som billedkvaliteten i forhold til SD DVD.....Denne mulighed kræver som bekendt indkøb af en surround forstærker og set med konen´s øjne alt for mange og store højtalere

Her kommer humlen så, for resten af mit setup er B&O og udgifterne til at få dét til at spille i et 7.1 setup kan jeg slet ikke overskue. Det kan slet ikke komme på tale at skifte anlæg og højttalere ud, da designet og WAF spiller alt for meget ind i den henseende. Jeg har set, at en anden bruger herinde giver gode råd til hvordan man kan få det til at spille sammen i en højere enhed, men problemfri vil jeg ikke kalde løsningerne. Så analog stereo står nok på menuen i en god del år endnu.

Har du tænkt på hvad blomster kan gøre

Bortset fra det, så fik du vel svar på dit spørgsmål

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 13:17

Ja, tak for hjælpen.

... og blomster får ikke et sæt B&W højttalere til at ligne en Beolab 8000 Smag kan ikke diskuteres og jeg er desværre lidt for kræsen i min designsmag til selv at ville skifte anlægget/orgelpiberne ud.

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 13:17

Hej T-Ras

Jeg må sige jeg kender ikke meget til B&O idag for mig hører det hjemme i fortiden dengang vi alm. mennesker havde råd til både TV og grammerfon og radio fra dette mærke...men jeg tror du skal satse på en BDP-S550 for den kan dekode lyden, hvilket jeg tvivler på at B&O udstyr med et par år på bagen kan...

Vi har en super ekspert på B&O i dette forum som hedder Peter Pan du kan bare spørge ham om råd vedr. sammenkobling osv. så laver han fluks en lille tegning med røde og blå ledninger til diverse DIN stik osv.

Du kan bare sende ham en PM så skal han nok svare for hans hobby er helt klart B&O opsætninger.

Redigeret af Puma - 15-Februar-2009 kl. 13:21
Til top
T-Ras Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 13:39

Så vidt jeg har forstået, så får man ikke noget B&O der native kan dekode lyden alligevel, så der skal en ekstern forstærker med pre-out på alle kanalerne tilsluttet, hvis jeg vil omdanne min stue til surround med aktive B&O-højttalere. Det er ikke på min to-do liste.

Det er vist beskrevet i denne tråd:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52959& KW=peter+pan

Det vil da kræve udgift til forstærker (~10kkr.) et sæt aktive baghøjttalere (~7-10kkr. i den blå) og en sub, som godt måtte være Beolab 2 (~12-14kkr. i den blå). Plus de mange grå hår, som opsætningen vil give...

Til top
Puma Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2009 kl. 18:55

Hej T-Ras

Man må jo til tider lide såvel økonomisk og mentalt....for at udbygge skønheden samt oprettelse af status i ens hjem...

Jeg håber du finder den rette løsning til glæde for både dig og konen

Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Point: 635
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2009 kl. 12:02

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Havde nok valgt en s350 eller en BD35 de er billige og fungere fint, så kan du altid købe din drømme afspiller senere.

Tænker at bruge denne model.. så er der ozze Blu i soveværelse senere hænd..

men kan ikk lige finde det link hvor den stod til 1600.- ca

nogen der lige kan huske det eller ved hvor den kan købes billigt ?

En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu