|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
||
Dét forstår jeg - men man kan vist ikke bare omdøbe det til nogle andre bogstaver, så skal man ændre det et eller andet sted (bios måske?). Men jeg tror dog ikke jeg vil rode med det, fordi umiddelbart har jeg måske ikke behov for det. Det skulle da lige være mit tegneprogram, hvor der er en diskette med nogle data - men "de" siger at man godt kan installere programmet ved at kopiere indholdet af disketten ind på harddisken - eller måske bare fra USB-sticken. Nu snakker I så meget om Partition Magic, at jeg var nødt til at google det frem (sikke da et sprog, den danske er så dejligt...) Men der er også nogen der siger, at jeg kan gøre det under windows installationen - men da windows sikkert er preinstalleret, kan jeg måske nok få brug for Partition Magic. Hvis det så viser sig, at jeg ikke kan bruge Vista, fordi mine programmer ikke gider Vista - så kan jeg bare formattere C-drevet som er oprettet med Partition Magic og installere XP Pro. Hvordan formatterer man i disse dage - stadig i en dos-prompt eller er den "crossed over"?
Ja - har du lagt mærke til at der er to harddiske i denne bærbare? Når der er det, er der jo mulighed for at køre med raid 0, raid 1 eller raid off. Det gode spørgsmål er nok om jeg får muligheden for at bestemme det eller om computeren bare kommer med to disk drev (raid off (?)). Så skal jeg jo bare tage den ene disk og partionere i C-drev og D-drev og sørge for at den anden disk kommer til at hedde E. Så er jeg tilfreds...
Ja, dette trick vil jeg skrive mig bag øret - men der er så måske et eller to men'er: Når jeg er væk i 1 måned vil min mailserver så stadig have gemt alle mine mails? Måske ja, fordi jeg har webmail, så jeg kan selv rydde op - og den tømmer vistnok ikke webmail umotiveret. Måske nej. Derudover er der det problem, at hvis jeg får ret mange mails med tunge filer (og det kan ikke undgåes helt pga. mit arbejde) så vil der ikke være plads på webmailen. Der er kun 30 MB. Derfor kan jeg håbe på at jeg får arbejds e-mail op at køre på webhosting mailhotellet (se andet emne) - så er der nok større chance for at jeg kan hente alle mine mails ned også på den stationære når jeg kommer hjem. Ellers kan jeg jo bare bruge Outlook Express Backup, når jeg kommer hjem. Denne skal jeg jo under alle omstændigheder bruge til at starte med, for at få alle mine nuværende mails over på den bærbare inden jeg rejser. Netværk og delte mapper er nok den i hverdagen nemmeste måde at få data opdateret på den maskine jeg ikke har brugt dén dag / uge... |
|||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Jeg har selv Acronis Disk Director, som jeg købte i en bundle med Acronis True Image (der skal sammenlignes med Norton Ghost), vist nok for cirka 500 kr. Jeg kan se at Partition Magic alene koster $69 hos Symantec (når man først man se prisen efter add-to-cart, er det som regel dyrt...). En freeware løsning kunne være GParted, som kan arbejde på NTFS partitioner http://en.wikipedia.org/wiki/GParted Her er en FAQ for resizing http://gparted.sourceforge.net/larry/resize/resizing.htm Man skal boote fra en Live CD (eller USB nøgle). Om det er klogt at spare penge på dette område skal dog være usagt... |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
||
Jeg kunne nu godt se prisen, det var vist på den danske hjemmeside. 600 DKK er selvfølgelig dyrt hvis man ikke har pengene. Men jeg fandt jo tilsyneladende en gratis download og også free trials. Jeg skal jo kun gøre det én gang - så hvorfor betale 600 for det. Især hvis windows har noget indbygget, der kan gøre det under installation?
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
Jeg vil opfordre dig til at få en gmail. Her kan du gemme alt op til knap 3 GB. Hvis du efterlader mails på serveren, kan du hente dem til dine mailprogrammer på begge maskiner og samtidig bruge webmail, når du ikke benytter disse to maskiner. gmail er gratis ![]() Venligst Søren |
|||
![]() |
|||
Vendel ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-April-2004 Status: Offline Point: 423 |
![]() |
||
Nej, det er meget nemmere. Højre klik på Denne computer-klik på-Administrer-Diskhåndtering. Højre klik på det drev der skal ændres, klik på Rediger, og vælg bogstav. Men hvis det ikke er nødvendig, er der jo selvfølgelig ingen grund til det. |
|||
PV
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Breddam: Kan jeg bruge gmail til de private e-mail adresser jeg har nu? På den anden side set bliver det nok ikke nødvendigt - fordi det er arbejdsrelateret at jeg får mange og tunge mails (og sender mange og tunge mails) Her skulle jeg gerne få mailhotel hos webhosting op at køre med arbejdsrelaterede e-mail adresser.
|
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det var nyt - der har jeg aldrig været inde. |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Så fik jeg dét punkt afklaret: Hi Thorvald,
only Version 6.02 can run on Windows Vista. We do not support Vista with older versions, as we had to adapt our software to the new hardlock drivers for Windows Vista.
Best regards, Jens Krause Dietrich's AG Så må jeg gemme den Vista der medfølger til senere. |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
||
Hej Thorvald, Jeps, hvis du kan videresende mails fra din nuværende konto automatisk. Det kan de fleste... Jeg bruger det selv, da jeg har en del mailadresser. Alle mails til breddam-domænet bliver videresendt til gmail, hvorefter de bliver videresendt til min arbejdsmail. Den eneste ulempe er, at man ikke har sine sendte besker i gmail. Løsningen kan være at sende en bcc til sig selv hver gang. Så kan man altid opsætte et filter på sin gmail, som kan autosortere. I øvrigt skal du bare kunne opsætte dit mailprogram , så din 'gamle' mailadresse oplyses ved svar. Derfor kommer alle mails lige ind over din gamle mailserver, hvor de så automatisk bliver videresendt til din gmail. I praksis er det fuldstændig problemfrit, og opsætningen er ikke voldsomt svær Venligst |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hvis sendte mails bliver gemt i mit e-mail program, så er jeg tilfreds. Jeg vil ikke bruge gmail til at kigge e-mails på. |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jow, men du har vel stadig tænkt dig at bruge to pc'er til at håndtere mails med? Jaja, problemet er vel ikke så stort ;-) Venligst |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Nå jo, jo, jeg skulle stadig hakke af, i opsætningen på den ene, at e-mails skal gemmes på serveren, så de også kan hentes på den anden computer. Og dog - på den måde bliver e-mail strukturen jo ikke ens på de to computere. Hvis man f.eks. rydder op i sine e-mails på den ene computer. Så jeg skal alligevel af og til, bruge Outlook Express backup til at kopiere e-mail strukturen fra den ene computer til den anden. |
|||
Thorvald. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |