recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny bærbar fra Dell
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy bærbar fra Dell

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
tranborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2010
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 21:57
[QUOTE=lahan]Hvorfor køber du ikke en med en lille skærm som du kan sidde med i sofaen.
Køb derudover en stor fed skærm til dit kontor, en ekstra skærm koster ikke meget.

Det bliver stadig for dyrt synes jeg. Har i stedet kigget på Sony Vaio VGN-FW51JF som kan købes hos Dustion home til 7200kr. De har vist lige nedsat den, for syntes jeg søgte tidligere på den og der kostede den noget mere. Men hvad synes i om dens komponenter? Den har kun et 5400 RPM drev og ved ikke helt om en opløsning på 1920 x 1080, bliver for småt på en 16.4" skærm. Har dog hørt skærmen skulle være god på denne model, så går ud fra det er til at arbejde med. Men har i nogen erfaringer med denne bærbar?
Til top
Shaft Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 23:15
Den Sony har jeg også overvejet at investere i.
Er der nogen som ved om den kan bruges til grafiske arbejde?
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2010 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af tranborg tranborg skrev:

[QUOTE=lahan]Hvorfor køber du ikke en med en lille skærm som du kan sidde med i sofaen.
Køb derudover en stor fed skærm til dit kontor, en ekstra skærm koster ikke meget.

Det bliver stadig for dyrt synes jeg. Har i stedet kigget på Sony Vaio VGN-FW51JF som kan købes hos Dustion home til 7200kr. De har vist lige nedsat den, for syntes jeg søgte tidligere på den og der kostede den noget mere. Men hvad synes i om dens komponenter? Den har kun et 5400 RPM drev og ved ikke helt om en opløsning på 1920 x 1080, bliver for småt på en 16.4" skærm. Har dog hørt skærmen skulle være god på denne model, så går ud fra det er til at arbejde med. Men har i nogen erfaringer med denne bærbar?
Så faktisk lige dette tilbud tidligere i dag og ville anbefalde det til dig.

1920 x 1080 på 16,4" er meget stort, men så kan du heldigvis for større tingene i windows. Så skal det nok gå rigtig fint.

HDD, ja den kan du så vælge og skifte (den gjorde jeg på min bærbar da den kom med en 5400rpm) Denne disk bruger jeg -> http://www.dustinhome.dk/pd_5010315209.aspx

Den "gamle" harddisk smider du så i denne -> http://www.dustinhome.dk/pd_5010106200.aspx
Wupti så har du en USB harddisk på 500GB.

Det fede ved denne er at det er en CPU på maks. 25W (fordi at det er en ny "P" serie) i stedet for 35 watt som de normalt er på.

Det er helt sikkert en fin pris, og en god maskine (tror jeg). En god ven har en ½år gammel Sony bærbar og den har aldrig fejlet noget selv om den ofte er med på tur.
.....
Til top
tranborg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2010
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2010 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af tranborg tranborg skrev:

Så faktisk lige dette tilbud tidligere i dag og ville anbefalde det til dig.

1920 x 1080 på 16,4" er meget stort, men så kan du heldigvis for større tingene i windows. Så skal det nok gå rigtig fint.

HDD, ja den kan du så vælge og skifte (den gjorde jeg på min bærbar da den kom med en 5400rpm) Denne disk bruger jeg -> http://www.dustinhome.dk/pd_5010315209.aspx

Den "gamle" harddisk smider du så i denne -> http://www.dustinhome.dk/pd_5010106200.aspx
Wupti så har du en USB harddisk på 500GB.

Det fede ved denne er at det er en CPU på maks. 25W (fordi at det er en ny "P" serie) i stedet for 35 watt som de normalt er på.

Det er helt sikkert en fin pris, og en god maskine (tror jeg). En god ven har en ½år gammel Sony bærbar og den har aldrig fejlet noget selv om den ofte er med på tur.

Tak for de mange råd... er dog lidt i tvivl om jeg skal købe den, da jeg ikke har brug for Blu-ray drev. Og den betaler jeg vel en hel del for at få med?
Bare en skam at elgiganten ikke har meget bedre rating end Dell på Truspilot, så tror jeg lader den passere.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 12:48
Dell - Elgiganten:
1366 x 768  på 16" mener jeg er for lidt.
1366 x 768  på 15,4" kan lige gå til "normale" personer... men det sidste mener jeg får bæget til at flyde over selv for "normale" personer.
Går man lidt op i sit udstyr tror jeg ikke at man bliver tilfreds.

-
Jo du betaler self. for det bluray drev. men prisen er da stadig ok selvom du ikke kommer til at bruge den, syntes jeg.
.....
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu