recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny bærbar i 13.3 tommer klassen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny bærbar i 13.3 tommer klassen

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ridderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny bærbar i 13.3 tommer klassen
    Sendt: 14-April-2012 kl. 14:18
Hej alle, jeg har en bekendt, hvis computer af stået af, den gamle pc var en:

MSI X-Slim X320

hun har haft den i ca 2½år og været middel tilfreds med den, hun siger den har kørt lidt sløvt, og den har ikke kunne afvikle hd film uden at hakke,

Det computeren skal bruges til, er til skolebrug, hun er lærer studerende, så der er ikke nogle store tunge programmer der skal køres på computeren. Computeren skulle kunne afvikle hd film uden at hakke,

De specifikke krav hun har:

13.3 tommer
hurtig processer i5 ?(der er vel meget forskel på de i5er?)
min. 4 gb 1033 eller 1333hz
min 120 gb harddisk, det må gerne være over i noget ssd.
Grafikkort, den skulle kunne afvikle Hd film, der skal være hdmi udgang,
batteri levetid, må gerne være på min. 4 timer.
3 usb udgange, hvor en af dem er usb-3
SD, kort læser.

max pris: 6000kr +- 300kr.

Hun er IKKE til mac!

her er nogle stykker jeg har linet op, i må gerne sige godt og dårlig om computerne, eller komme med andre forslag eller anbefalinger:

http://www.komplett.dk[...] (er den i5er ok ?) ( harddisk er vel bare standard?)( 8 gb ram)

http://www.komplett.dk[...] (ja igen i5er er den ok?) ( harddisk er vel også standard) (meget lækker finish)

http://www.wupti.com[...] (jeg tror i5 eren er hurtigere end de andre ?) (ingen usb 3) (batteri levetid ?) ( billig)

håber i gider bruge nogle minutter på lige og se og samligne computerne eller finde andre alternativer, som kan hamle op med de overstående,

Mvh Ridderen
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2012 kl. 16:03
De to Asus, fordi der er Nvidia grafikkort, og fordi jeg bedre kan lide Asus end Samsung.

Venlig hilsen
KB
Til top
ridderen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Januar-2009
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 10:45
Hvorfor kan du bedre lide asus ?

Hun skal jo ikke spille kun se hd film ?

udseende mæssig er det helt klar samsung,

men taber den gang meget indholds mæssig forhold til de andre ? og er der andre alternativer til de modeller jeg har linet op ?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 11:14
Asus har været de mest holdbare
Men nu er rapporten jo fra nov. 2009, så der kan være sket ændringer siden.

Jeg mener da at ekstra NVIDIA eller ATI grafikkort gør pc'en hurtigere i andre programmer end spil. 

Ellers er jeg mest til Mac, men det er jo udelukket her. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 11:34
Venlig hilsen
KB
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu