recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny bærbar PC til Hother - nu med billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy bærbar PC til Hother - nu med billeder

 Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny bærbar PC til Hother - nu med billeder
    Sendt: 06-September-2010 kl. 18:25
Jeg er af den type, der slider en bærbar PC op på 2 år og 3 dageLOL
 
Altså min nuværende HP bærbar er næsten kaput, og en af vore meget kompente medlemmer har kigget på den nuværende og sagt, "Ny bærbar John"EmbarrassedCry  
 
Jeg har bl.a. kig på en Vision som du kan se her:
 
 
Det jeg godt kan lide ved den viste er jo, at det er en som MM Vision selv konfigurere, og "Bygger". Samtidig har jeg kun gode erfaringer med MM Vision, og vil i øvrigt gerne støtte en dansk producentTongue
 
Er der nogen af jer der kender den viste Vision PC, og kan anbefale den?Tongue
 
 


Redigeret af Hother - 09-September-2010 kl. 20:20
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 19:24
Ingen der kan hjælpe migCry


Redigeret af Hother - 06-September-2010 kl. 19:29
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 19:39
Joda.. her er et par gode bud Wink
 
 
 
jeg har iøvigt selv en acer bærbar som jeg er glad for.. dog anbefaler shg.dk asus fremfor acer, med henvisning til god service fra asus når uheldet er ude.. men om det er rigtigt aner jeg ikke... jeg har dog læst om andre som siger de ikke synes acer holder sålænge... men har du modet kunne sådan en være et godt bud http://www.shg.dk/Baerbare/Acer-Aspire-5745G-434G50Mn-2209380.html lidt mere for kr syntes jeg
 


Redigeret af rhsin - 06-September-2010 kl. 19:47
Mvh

René
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 19:39
Jeg kender ikke den omtalte pc. Men ved af egen erfaring at de eneste pc'er der holder, af dem jeg kender til, er HP's business serie og visse af Lenovo modellerne. Jeg bruger dog min pc på arbejde hver dag, det er ikke sikkert det gælder for dig.

BS
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Joda.. her er et par gode bud Wink
 
 
 
 
Takker René, jeg har også hørt godt om Asus, men Apple, ved ikke rigtigt, den kører vel ikke med Windows 7?Big smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg kender ikke den omtalte pc. Men ved af egen erfaring at de eneste pc'er der holder, af dem jeg kender til, er HP's business serie og visse af Lenovo modellerne. Jeg bruger dog min pc på arbejde hver dag, det er ikke sikkert det gælder for dig.

BS
Kan du komme nærmere ind på hvilke Lenovo du har i tankerne?Tongue
Nej jeg benytter ikke så ofte min bærbar på job, men bruger den alligevel omkring 3-4 timer om dagenSmile

Redigeret af Hother - 06-September-2010 kl. 19:47
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Takker René, jeg har også hørt godt om Asus, men Apple, ved ikke rigtigt, den kører vel ikke med Windows 7?Big smile
det kan den da godt hvis du vil.. der kan skam fint installeres win7 på sådan en... men hvorfor dog det.. man vælger vel en apple fordi man også gerne vil gøre brug af deres syntes jeg.. lækre system.... som ikke bliver sløvere med tiden og hele tiden skal ryddes op... meeen det er jo også svært at lære en gammel travhest nye triks LOL
 
jeg smed også lige et link på en acer længere oppe.
 
ellers er der jo en macbookpro.. de er dælme lækre.. min søn på 12 er vildt glad for hans... tror ikke jeg har yder 5 min support siden han fik den Wink


Redigeret af rhsin - 06-September-2010 kl. 19:50
Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Takker René, jeg har også hørt godt om Asus, men Apple, ved ikke rigtigt, den kører vel ikke med Windows 7?Big smile
det kan den da godt hvis du vil.. der kan skam fint installeres win7 på sådan en... men hvorfor dog det.. man vælger vel en apple fordi man også gerne vil gøre brug af deres syntes jeg.. lækre system.... som ikke bliver sløvere med tiden og hele tiden skal ryddes op... meeen det er jo også svært at lære en gammel travhest nye triks LOL
 
jeg smed også lige et link på en acer længere oppe.
 
ellers er der jo en macbookpro.. de er dælme lækre.. min søn på 12 er vildt glad for hans... tror ikke jeg har yder 5 min support siden han fik den Wink
Jamen jeg tænker mest på Outlook og Word, og hvordan det spiller sammen - uden WindowsBig smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 20:00
dem installere du da bare.. hele ms officepakken findes da til mac (det mailprogram som medfølger office til mac hedder dog entourage.. men det er windows mailprogram)...så det er da intet problem, og gider man ikke købe den så bruger man bare openoffice.
 
Tingene ser og virker da lidt anderledes og det skal man da nok være mentalt indstillet på i starten.. men jeg ser mange der er meget overrasket positivt og siger de aldrig skal tilbage... det er sjældent jeg hører om folk der ikke finder sig tilfreds med macosx sneleoparden for så at gå tilbage til windows.. det sker da.. man tror flere i øjeblikket går den modsatte vej.. feks så koster deres system upgrades også langt mindre end feks windows gør.. mener en enkelt opgradering koster 230,- kr og en familypack til husstandens maccer koster 380,- kr.. det er altså billigt at holde sine computere opdateret med allernyeste system (der er self. masser af gratis patches ind imellem som ved windows)
 
men der er for mig ingen tvivl om at det er et af de mest idiotsikre og vedligeholdelses"fri" (opdateringer kommer der af og til) jeg har set... det kører bare... og går der noget galt er hjælpefunktionerne dælme gode... men det er jo smag og behag.. jeg er win bruger i det daglige men kan egentligt bedst lide apples system.
 
også har du jo også en iPhone.. så kan intet mindre da gøre det... det vil da være ren luksus LOL


Redigeret af rhsin - 06-September-2010 kl. 20:06
Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

dem installere du da bare.. hele ms officepakken findes da til mac (det mailprogram som medfølger office til mac hedder dog entourage.. men det er windows mailprogram)...så det er da intet problem, og gider man ikke købe den så bruger man bare openoffice.
 
Tingene ser og virker da lidt anderledes og det skal man da nok være mentalt indstillet på i starten.. men jeg ser mange der er meget overrasket positivt og siger de aldrig skal tilbage... det er sjældent jeg hører om folk der ikke finder sig tilfreds med macosx sneleoparden for så at gå tilbage til windows.. det sker da.. man tror flere i øjeblikket går den modsatte vej.. feks så koster deres system upgrades også langt mindre end feks windows gør.. mener en enkelt opgradering koster 230,- kr og en familypack til husstandens maccer koster 380,- kr.. det er altså billigt at holde sine computere opdateret med allernyeste system (der er self. masser af gratis patches ind imellem som ved windows)
 
men der er for mig ingen tvivl om at det er et af de mest idiotsikre og vedligeholdelses"fri" (opdateringer kommer der af og til) jeg har set... det kører bare... og går der noget galt er hjælpefunktionerne dælme gode... men det er jo smag og behag.. jeg er win bruger i det daglige men kan egentligt bedst lide apples system
Jamen jeg må jo kigge nærmere på det Apple-værkLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg kender ikke den omtalte pc. Men ved af egen erfaring at de eneste pc'er der holder, af dem jeg kender til, er HP's business serie og visse af Lenovo modellerne. Jeg bruger dog min pc på arbejde hver dag, det er ikke sikkert det gælder for dig.

BS
Kan du komme nærmere ind på hvilke Lenovo du har i tankerne?Tongue
Nej jeg benytter ikke så ofte min bærbar på job, men bruger den alligevel omkring 3-4 timer om dagenSmile
Jeg tænker mest på T serien der er bygget til at blive brugt ligesom HP's business serie.
 
Er ikke selv "æble"mand, og kan ikke se mig selv med en sådan, men vil da ikke afskrive muligheden for at det er rette valg for dig.
 
BS
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Jeg kender ikke den omtalte pc. Men ved af egen erfaring at de eneste pc'er der holder, af dem jeg kender til, er HP's business serie og visse af Lenovo modellerne. Jeg bruger dog min pc på arbejde hver dag, det er ikke sikkert det gælder for dig.

BS
Kan du komme nærmere ind på hvilke Lenovo du har i tankerne?Tongue
Nej jeg benytter ikke så ofte min bærbar på job, men bruger den alligevel omkring 3-4 timer om dagenSmile
Jeg tænker mest på T serien der er bygget til at blive brugt ligesom HP's business serie.
 
Er ikke selv "æble"mand, og kan ikke se mig selv med en sådan, men vil da ikke afskrive muligheden for at det er rette valg for dig.
 
BS
Min bedre halvdel har en Lenovo, og den har bare fungeret glimrende i lang til - så den t-model vil jeg også kigge på - tak skal du haveTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu