Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
|
Sendt: 06-September-2010 kl. 20:12 |
Hother skrev:
Jamen jeg må jo kigge nærmere på det Apple-værk |
der er ihvertfald nogle gode applebutikker derovre i københavnstrup så du kan få den mellem hænderne inden du køber.
Jeg syntes ihvertfald hvis du kan leve med en lidt mere "stationær" løsning så er der iMac.. og vil du have den bærbare så er der macbook.. men pas på ikke få en macbookpro mellem hænderne.. for deres design er dælme lækkert.... det er pricetaggen godtnok osse.. jeg gav 8500,- for den "lille" i fona (visse fonabutikker har også en god veludstyret macafd. ellers er der Humac.dk og eplehuset.dk som begge også har fysiske butikker i kbh.
ps og lad dig ikke lokke på en applecareforsikring hvis du når så vidt...
|
Mvh
René
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 06-September-2010 kl. 20:37 |
Der er da lige de to Asus her som blev anbefalet i "søster" tråden. Vil mene de er et godt køb
Redigeret af Kampus - 06-September-2010 kl. 20:40
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
|
Sendt: 06-September-2010 kl. 20:48 |
rhsin skrev:
Hother skrev:
Jamen jeg må jo kigge nærmere på det Apple-værk | der er ihvertfald nogle gode applebutikker derovre i københavnstrup så du kan få den mellem hænderne inden du køber.
Jeg syntes ihvertfald hvis du kan leve med en lidt mere "stationær" løsning så er der iMac.. og vil du have den bærbare så er der macbook.. men pas på ikke få en macbookpro mellem hænderne.. for deres design er dælme lækkert.... det er pricetaggen godtnok osse.. jeg gav 8500,- for den "lille" i fona (visse fonabutikker har også en god veludstyret macafd. ellers er der Humac.dk og eplehuset.dk som begge også har fysiske butikker i kbh.
ps og lad dig ikke lokke på en applecareforsikring hvis du når så vidt... |
Tak skal du have, og ja, jeg vil sørme lege lidt med den inden jeg beslutter mig
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 06-September-2010 kl. 21:10 |
Hother skrev:
Bschmidt skrev:
Hother skrev:
Bschmidt skrev:
Jeg kender ikke den omtalte pc. Men ved af egen erfaring at de eneste pc'er der holder, af dem jeg kender til, er HP's business serie og visse af Lenovo modellerne. Jeg bruger dog min pc på arbejde hver dag, det er ikke sikkert det gælder for dig.
BS |
Kan du komme nærmere ind på hvilke Lenovo du har i tankerne?
Nej jeg benytter ikke så ofte min bærbar på job, men bruger den alligevel omkring 3-4 timer om dagen |
Jeg tænker mest på T serien der er bygget til at blive brugt ligesom HP's business serie.
Er ikke selv "æble"mand, og kan ikke se mig selv med en sådan, men vil da ikke afskrive muligheden for at det er rette valg for dig.
BS |
Min bedre halvdel har en Lenovo, og den har bare fungeret glimrende i lang til - så den t-model vil jeg også kigge på - tak skal du have |
Jeg kan også stå inde for kvaliteten af T-serien. Har selv en 3 år gammel lenovo T61, som bruges 8 timer om dagen på studie (Læse dias, PDF'er, skrive peojekt, lave CFD/CAD/CAM) samt det jeg sidder på recordere + forberedelsestid herhjemme. Den bruges næsten kpnstant. Den holder stadigvæk, men tastaturet er en anelse brugt efterhånden - men enhver acer, low end HP, ASUS eller Apple ville sikkert være reppet på garantien et par gange, men ikke denne Lenovo.
|
|
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 06-September-2010 kl. 21:14 |
Lenovo T61 kan jeg bestemt også sige god for - ingen problemer overhovedet har jeg haft med den i de 3 år den har kørt.
Lillemor bruger den nu, da jeg privat er gået over "to the other side..."= blevet mac-bruger.
En god ide er måske at liste op, hvad du bruger din pc til. Evt. hvilke programmer du bruger. Det kan jo være at du har en eller anden lille "særhed" som gør at skiftet fra windows til mac ikke er så umiddelbart som nogle synes det er.
Jeg kan sige god for både Lenovo og for mac - Skal det være bærbar er en MacBook Pro altså super lækker.
|
|
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6668
|
Sendt: 06-September-2010 kl. 21:21 |
Jeg er også gået over til Mac
@Hother - Du skulle ihvertfald kigge på Macbook eller iMac, inden du bestemmer dig.
Der er nogle forklarende videoer her:
- og du kan også køre Windows7 på en mac, enten via dualboot, eller i en virtuel maskine.
Redigeret af Brixen - 06-September-2010 kl. 21:23
|
Venlig hilsen KB
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 06-September-2010 kl. 21:25 |
Anima skrev:
Hother skrev:
Bschmidt skrev:
Hother skrev:
Bschmidt skrev:
Jeg kender ikke den omtalte pc. Men ved af egen erfaring at de eneste pc'er der holder, af dem jeg kender til, er HP's business serie og visse af Lenovo modellerne. Jeg bruger dog min pc på arbejde hver dag, det er ikke sikkert det gælder for dig.
BS |
Kan du komme nærmere ind på hvilke Lenovo du har i tankerne?
Nej jeg benytter ikke så ofte min bærbar på job, men bruger den alligevel omkring 3-4 timer om dagen |
Jeg tænker mest på T serien der er bygget til at blive brugt ligesom HP's business serie.
Er ikke selv "æble"mand, og kan ikke se mig selv med en sådan, men vil da ikke afskrive muligheden for at det er rette valg for dig.
BS |
Min bedre halvdel har en Lenovo, og den har bare fungeret glimrende i lang til - så den t-model vil jeg også kigge på - tak skal du have |
Jeg kan også stå inde for kvaliteten af T-serien. Har selv en 3 år gammel lenovo T61, som bruges 8 timer om dagen på studie (Læse dias, PDF'er, skrive peojekt, lave CFD/CAD/CAM) samt det jeg sidder på recordere + forberedelsestid herhjemme. Den bruges næsten kpnstant. Den holder stadigvæk, men tastaturet er en anelse brugt efterhånden - men enhver acer, low end HP, ASUS eller Apple ville sikkert være reppet på garantien et par gange, men ikke denne Lenovo. |
Det lyder jo som du benytter din PC mere end jeg - super Troels - tak skal du have
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 06-September-2010 kl. 21:26 |
hvis man virkelig har brug for windows, så køb en windowsmaskine. For "pc-dummies" som Hother (undskyld Hother, det er kærligt ment), så kan det give en del bøvl at køre windows på en Mac. Der findes altså også lækre design windows maskiner ude i markedet.
Da jeg fik Mac forventede jeg også at installere windows på den, men efter lige at give det en chance uden, har jeg opdaget at windows overhovedet ikke savnes
Redigeret af Nikodk - 06-September-2010 kl. 21:27
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 06-September-2010 kl. 21:27 |
Nikodk skrev:
Lenovo T61 kan jeg bestemt også sige god for - ingen problemer overhovedet har jeg haft med den i de 3 år den har kørt.
Lillemor bruger den nu, da jeg privat er gået over "to the other side..."= blevet mac-bruger.
En god ide er måske at liste op, hvad du bruger din pc til. Evt. hvilke programmer du bruger. Det kan jo være at du har en eller anden lille "særhed" som gør at skiftet fra windows til mac ikke er så umiddelbart som nogle synes det er.
Jeg kan sige god for både Lenovo og for mac - Skal det være bærbar er en MacBook Pro altså super lækker. |
Jamen mit behov er gjort op, og det var årsagen til MM Visions anbefaling. Men jeg vil bestemt kigge på det foreslåede.
Mange tak for alle input
|
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 06-September-2010 kl. 21:29 |
Brixen skrev:
Jeg er også gået over til Mac
@Hother - Du skulle ihvertfald kigge på Macbook eller iMac, inden du bestemmer dig.
Der er nogle forklarende videoer her:
- og du kan også køre Windows7 på en mac, enten via dualboot, eller i en virtuel maskine.
|
Altså mit problem er jo lidt, at jeg ikke sjældent har lidt jobs med hjem fra min arbejds plads - og her kører vi Windows
Men jeg kigger også på Apple
|
|
|
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6668
|
Sendt: 06-September-2010 kl. 21:36 |
Hother skrev:
Altså mit problem er jo lidt, at jeg ikke sjældent har lidt jobs med hjem fra min arbejds plads - og her kører vi Windows
|
Ja, så kan det måske blive besværligt at bruge andet end Windows hjemme.
|
Venlig hilsen KB
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
|
Sendt: 06-September-2010 kl. 21:42 |
Brixen skrev:
Hother skrev:
|
Ja, så kan det måske blive besværligt at bruge andet end Windows hjemme. |
Det er jo lige det
|
|
|