recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny bærbar PC til Hother - nu med billeder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy bærbar PC til Hother - nu med billeder

Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 22:03

kun besværligt hvis det kræver særlige programmer som altså ikke kan køre direkte på MacosX systemet, for som tidligere nævnt at installere windows på en apple maskine virker lidt dosmer.. men gøres det op i små procenter til winsiden som er nødvendige.. og at man ellers bare vil have et system som bare kører.. så virker apples system mere attraktivt imo.

Der findes i princippet ikke et program på mac som ikke kan det samme som et tilsvarende pcprogram.. eller omvendt... men kører man økonomisystemer som concorde (eller andre virksomhedhsspecifikke programme) så er der begrænsninger som kræver softwindows eller en decideret windowspartition som programmet kan køre under.
Men en hurtig oplistning af de programmer du bruger vil hurtigt kunne give en Thumbs Up eller en Thumbs Down
Mvh

René
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 22:33
Jeg synes bare du skal kigge på en Lenovo maskine istedet for alt det Apple. Du har jo i forvejen skulle omstille dig til en iPhone, som bare er en forsmag på hvordan Apple mener et system skal bygges op. Med en Apple komputer skal du omstille dig fra Windows til OSX og selvom mange synes OSX er intuitivt, så starter du reelt fra Ground Zero hvis du ikke har tidligere erfaring med disse. Jeg synes det er et stort Thumbs Down hvis du i forvejen har svært ved at omstille dig.

Til top
teleplus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 364
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2010 kl. 23:30
Lenovo igen og igen. Har haft den siden T20 (10 år siden) og kommer aldrig væk fra denne fabrikat.
Har arbejdet professionalt med Laptop support i snart 15 år - ingen anden laptop PC slå Lenovo.

Lenovo er en dyr mærke i forhold til andre fabrikater - men lige præcis T model er den der holder bedst. Lige nu supporter jeg T410 og T510 og de er en fornøjelse at arbejde med. Ren installation af Windows 7 tager max. 45 minutter - inkl. driver installation. Ved XP og Vista tager det lidt længere - men her kan man hente Lenovo`s System Update software - fantastisk tool der opdaterer drivere efter brugers ønske (visse pakker på 500MB gider man bare ikke hente :) ) System update kan man også bruge med Windows 7 - selvom Microsoft selv henter de godkendte drivere.

Har også arbejdet med Dell, HP, Fujitsu Siemens, Sony, Acer - derfor kan jeg godt være bekendt med lidt gratis reklame for Lenovo :)

MM visions PC´er kender jeg ikke - derfor kan jeg ikke udtale mig om deres modeller/kvalitet/brugervenlighed 
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 01:11
Apple MBP er vejen frem! Og jeg var også en af dem der installerede BootCamp på min Mac, så jeg også kunne køre Win7. Efter en måneds tid, røg BootCamp og Win7 ud igen, for du opdager hurtigt, at du ikke gider at bruge Win7, når alting er så meget lettere med SneLeoparden Thumbs Up.

I næste udgave af MS Office for Mac (2011) er Entourage jo skiftet ud med Outlook, så skulle de fleste hurdler vel være ryddet af vejen Big smile.

/Nils

Redigeret af nbu001 - 07-September-2010 kl. 10:40
           
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 07:39
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg synes bare du skal kigge på en Lenovo maskine istedet for alt det Apple. Du har jo i forvejen skulle omstille dig til en iPhone, som bare er en forsmag på hvordan Apple mener et system skal bygges op. Med en Apple komputer skal du omstille dig fra Windows til OSX og selvom mange synes OSX er intuitivt, så starter du reelt fra Ground Zero hvis du ikke har tidligere erfaring med disse. Jeg synes det er et stort Thumbs Down hvis du i forvejen har svært ved at omstille dig.

Øh, jeg mener nu ikke at jeg har svært ved at omstille mig. Jeg tror mere jeg har det med at prioritere hvad jeg mener er nødvendigt for mig, og i forhold til min daglig dag.

Tongue 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 07:57
Vil også sige en Lenovo hvis du vil forblive på Windows. Windows 7 kører virkeligt godt på sådan en. (min daglige arbejdsmaskine)

Men skal det være en bærbar, skal den flyttes rundt eller skal den bare stå på det samme skrivebord altid. Hvilke programmer skal benyttes osv.

Benytter selv en iMac og har skrottet windows i det private.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1263
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 08:45
Køb en Asus UL30 og en ekstra skærm i Full HD f.eks. i 24" størrelse. Så har du penge tilovers til nyt hifi ;)

Er den "kun" til kontorbrug, skal du spille eller redigere video/fotos?
For så skal du jo have noget med muskler.

Skal den være let og have lang batterilevetid (~9 timer)?

Du skriver faktisk ikke rigtig noget om det i tråden...
Til top
Exxtreme Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Skagen
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Men skal det være en bærbar, skal den flyttes rundt eller skal den bare stå på det samme skrivebord altid.
Læs overskriften
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Køb en Asus UL30 og en ekstra skærm i Full HD f.eks. i 24" størrelse. Så har du penge tilovers til nyt hifi ;)

Er den "kun" til kontorbrug, skal du spille eller redigere video/fotos?
For så skal du jo have noget med muskler.

Skal den være let og have lang batterilevetid (~9 timer)?

Du skriver faktisk ikke rigtig noget om det i tråden...
Dav - næh det kan du jo have ret i, ikke så meget om hvad den skal bruges til.Embarrassed

Den nye skal primært benyttes til:
  • Word
  • Lidt fotoredigering
  • Internettet
  • Mails
  • Gerne længere batteri levetid
  • Spiller ikke
  • Må helst ikke gå i udu efter 2 år som de 2 forrigeOuch 
  • Skal følge mig på tjeneste - og ferierejser
  • Må gerne være rimelig hurtigTongue 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 10:22
Hother: hvilke programmer vil du være bundet op til mht job? 
Mvh

René
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Dav igen René:
Word
Outlook
Exel
Project
Og så Naviair´s adgangssystem CitrixSmile
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2010 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Dav igen René:
Word
Outlook
Exel
Project
Og så Naviair´s adgangssystem CitrixSmile
  Ok de første er absolut ingen problemer på en mac, der findes programmerne direkte til apples system også (dvs outlook er pt i en version som hedder entourage.. men som jeg kunne forstå på en anden bruger kaldes den i den nye officepakke til mac også outlook.. tvivler på der er den store forskel i dagligdagen.. begge virker fint.

Mht Citrix så er det ikke noget jeg selv lige har inde på halsen.. men en hurtig søgning viste dette link http://www.dabcc.com/channel.aspx?id=122 og sådan helt generelt http://www.google.dk/search?hl=da&q=citrix+apple&meta= ser det ud til at det skulle kunne køre også.. ellers må i have en systemansvarlig som man endeligt lige kunne spørge hvis det var... de er sikkert ikke vilde med det typisk fordi de er usikre på supporten..

Men ifølge denne film http://www.metacafe.com/watch/3001591/apple_iphone_and_citrix_xendesktop_demo/ så hvis det kan køre på en iPhone så kører det også på en apple computer Wink 

Det kunne vel egentligt være lidt sjovt at se om du kan få citrixadgang via din iPhone.. der er en citrix app. http://www.citrix.com/English/NE/news/news.asp?newsID=1690175

Redigeret af rhsin - 07-September-2010 kl. 11:22
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu