recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny bærbar til kæresten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny bærbar til kæresten

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Genoptager lige tråden en gang. Hvilken type af processor skal man kigge efter i dag. Er i3 fint nok eller skal man op i i5. Kan man få amd processorer som er fine nok til bærbar eller?

Du får vist ikke i3 og i5 til 3000 kr.

Jeg vil stadig anbefale en ASUS.

Men se denne artikel:

Venlig hilsen
KB
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 12:50
Hun har valgt at søge ind på stidue, så hvis vi hæver baren ril omkring 4?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 13:30
Tænk lige på at der findes 2 eller 3 forskellige generation af i3 / i5 processoren. Og mange af de billige bærbare du kan finde, kunne tænkes at indeholde den langsomme 1. generation som også bruger mere strøm.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 13:44
Kan også varmt anbefale ASUS. Har lige købt en K55VM.
Hvis ikke hun skal lave andet end Office, PDF'fe lidt og ellers surfe så er en ny I3 rigeligt. Forkæl den evt lidt og smid en lille SSD disk i (såfremt hun kan undvære en stor harddisk) - så har du en rigtig fin laptop til formålet.

Edit: Men du får ikke en Asus 15" med en nyere i3 til under 4000,-. Måske et kig på DBA giver en bedre chance?

Redigeret af Davidp - 26-Juni-2012 kl. 13:48
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Tænk lige på at der findes 2 eller 3 forskellige generation af i3 / i5 processoren. Og mange af de billige bærbare du kan finde, kunne tænkes at indeholde den langsomme 1. generation som også bruger mere strøm.

Se det er jo ret væsentligt. Hvordan lurer man lige det?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 13:56
Mener første generation hedder f.eks i5-550m altså 3 tal. 2. generation hedder så f.eks. i5-2640m - altså 4 tal. Nyeste versioner har vist bare højere GHz end 2. gen. men stadig 4 tal.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 14:37

Så er der ASUS K53E 15,6" med Core i3-2350M til 4195,-

Mindre end 15,6" bliver dyrere.

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 14:42

Der er lige det, at hvis det er journalisthøjskolen hun har søgt ind på, skal det være en Mac Wink
Venlig hilsen
KB
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 14:53
Det er som pædagog, og 15,6 er den nye størrelse hun kommer til at få. Vil lure lidt mere på Asus maskinerne. Tak
Til top
londahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Sted: Lolland,Danmark
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér londahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Mener første generation hedder f.eks i5-550m altså 3 tal. 2. generation hedder så f.eks. i5-2640m - altså 4 tal. Nyeste versioner har vist bare højere GHz end 2. gen. men stadig 4 tal.

1.gen (nahelem) = i5-xxx, f.eks i5-550m
2.gen (sandy bridge) = i5-2xxx, f.eks i5-2557m
3.gen (ivy bridge) = i5-3xxx, f.eks i5-3460m

Jeg ville nu anbefale Lenovo frem for Asus.

Alle de Asus' jeg har ejet har haft dårlige tastaturer.

Denne her kunne være et bud, den har en 2.gen i3-2350m og 7200rpm harddisk

Redigeret af londahl - 27-Juni-2012 kl. 13:40
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 06:20
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Så er der ASUS K53E 15,6" med Core i3-2350M til 4195,-

Mindre end 15,6" bliver dyrere.

Jeg vil helt klart også anbefale Asus - de er altså bare gode til at lave hammer go'e bærbare. Det med at tastaturet er specielt dårligt på Asus bærbare kan jeg ikke nikke genkendende til - de er faktisk ganske go'e. I løbet af ca. det sidste års tid har jeg købt en Asus G73SW med 16 GB Ram (til mig selv), en Asus Eee PC 1215B til konens lillesøster og en Asus N43SN til min kone. Sidstnævnte er en 14" og meget lækker, men kostede også omkring 6000. Og så forresten en Asus N73SV til min arbejdskollega (altså at jeg anbefalede firmaet at hun fik sådan én).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2012 kl. 11:24
NU har hun selv været lidt på jagt, og kommet frem til en asus med amd processor, men hvordan er det med disse i dag?
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu