|
Ny Bærbar. |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-August-2014 kl. 09:33 |
Hej. Min datter skal have en bærbar til lektier og skolearbejde.
Budgettet er meget lavt, fordi jeg ikke ikke synes at en 13 årig ikke skal gå rundt med store værdier. Desuden er skaden ikke så stor hvis den bliver ødelagt.
Den bærbare må koste max kr. 2000,-
Dertil en office pakke. Ikke en af dem med abb.
Jeg ved godt at det ikke er supermaskiner man får pengene.
Hvad skal man købe?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Køb den billigste Asus. Compaq ville jeg gå langt udenom.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg har faktisk hørt meget godt om ASUS.
Så den kigger jeg lige nærmere på. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Har været igennem det samme med min 12årig datter.
Hvad jeg fandt ud af er at 15,6" er for stor - 13,3" passer bedre. Jeg prøvede en brugt Lenovo T430 (omkring 2,5kg) men den var faktisk for tung at slæbe med i skolen. Så det endte med at jeg købte en ultrabook (Samsung 900x) her på recordere. Vægten var passende til en skoletaske. Og en pige skal jo ikke bruge den til grafiktunge spil.
Redigeret af kim.t - 18-August-2014 kl. 13:35 |
|
![]() |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
Fx den her:
CPUbenchmark knap 1000, så den er ikke hurtig. Vejer 1,2 kg. Dertil Libre Office, som er gratis.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Tak for input.
Overvejer skærm størrelse. Jeg skal lige snakke med pigen i aften. Prøver at finde en Asus. |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Du vil finde ud af at vægten betyder mere end skærmstørrelsen
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
13,3 tommer er et godt kompromis mellem skærmstørrelse og vægt. Synes mindre skærme, så er det ikke brugbart fordi man sidder 1/2 arms længde længere væk end med en tablet.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
Så er vi vist langt over 2000 kr. Jeg kan kun finde 11,6" og 15,6" til 2000 kr. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Er brugt udelukket? Lenovo T4x0 kunne jo være et godt bud på en holdbar, kvalitets stærk computer i en fin størrelse (14")
Her er en tilfældig jeg fandt på DBA. http://www.dba.dk/ibm-lenovo-t410-24-i5-ghz-4/id-1008416903/ Mvh. Michael Redigeret af mkirkelund - 18-August-2014 kl. 17:29 |
|
![]() |
|
Det kan også bare være mit dårlige syn. Ikke sikkert det har nogen betydning for en 13årig med en mindre skærm. Den blir lettere at ha i tasken, jo mindre den er.
Redigeret af Kampus - 18-August-2014 kl. 17:31 |
|
![]() |
|
Det er et godt køb! Og med nyt batteri. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |