|
Ny Bærbar. |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tror gerne hun vil have en stor skærm, så den også kan bruges til at se TV/Film på. Feltet er nu:
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
Elgiganten har faktisk én der er hurtigere end de tre.
CPU mark 1711, hvor de andre ligger på 990. Jeg ved ikke om Acer er OK. Tilbuddet er fra reklameavisen som gælder denne uge.
Redigeret af Brixen - 18-August-2014 kl. 17:55 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Den havde jeg lige overset.
Tak for tippet. Lige nu er den så første pladsen. |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Der bliver solgt rigtigt mange maskiner til skolerne i 13" ultrabook størrelse - og 14" - dog helst stadig ultrabooks i øjeblikket. 13 og 14 er absolut intet problem for "ungerne". Det er kun os gamle med dårligt syn og et langt liv med dårlige skærmopløsninger på nethinden at det er et problem. Prisen kan selvfølgelig være et ret så stort issue. For de koster selvfølgelig ikke lige 1000,- - Men jeg har lige set de nye lenovo thinkpad 11 som er specifikt beregnet til skolebrug (med gummikanter så de er lidt mere holdbare) og de er nu slet ikke tossede til helt basal brug. Og ligger temmelig langt nede i pris.
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Gennem mit arbejde lærer og med arbejdsområde indenfor IT, så vil jeg foreslå dig at kigge lidt på en chromebook også. De er små, hurtige og med googles gratis kontorpakke, så er hun rigtig godt hjulpet. Mange skoler kigger pt denne vej, da man får rigtig meget for pengene, ligesom mange skoler opretter google konti til eleverne. Hvis skolen arbejder med google dokumenter, så vil det være en rigtig god vej at gå. Jeg benytter selv google dokumenter og der er rigtig mange fordele mht. deling og samarbejde, som er rigtig smarte i en undervisningssituation.
Samsung er vist lige udkommet med en ny udgave af deres chromebook som ser ret spændende ud. http://www.edbpriser.dk/Articles/Article.aspx?aid=%7BAD37DC99-17DE-464A-A506-EA34B9040892%7D Generelt vil jeg anbefale en lille maskine, som er til at have med i tasken. Personligt ville jeg gå langt udenom en 15-16 tommer til skolebrug.
|
|
![]() |
|
Beslutningen er ikke taget endnu. Chrome er også med i overvejelserne. Ved bare ikke om jeg er klar til endnu et styresystem.
Det fremgår af mit indlæg at den skal bruges til skolearbejde. Tanken var ikke at den skulle med i skole hver dag. Dog er vægten en faktor.
Da den også skal kunne streame TV/film må skærmen jo have en vis størrelse, hvis der er flere der kigger.
Mange tak for input.
|
|
![]() |
|
Visca Blaugrana ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2005 Status: Offline Point: 155 |
ved ikke om det har interesse, men jeg bruger tit denne
http://www.maketecheasier.com/cube-iwork-10-windows-8-tablet-review/ den er jeg meget glad for. |
|
![]() |
|
Visca Blaugrana ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-April-2005 Status: Offline Point: 155 |
jeg kan tilsyneladende ikke redigere mit indlæg, med det tilhørende keyboard fungere den meget godt som laptop og tablet. det var mest tiltænkt som en anden mulighed, som er både hurtig og meget nemt at have med på farten
|
|
![]() |
|
Silentbob ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 632 |
Blot lige et lille indspark omkring størrelsen.
Da min kæreste begyndte at studere til sygeplejerske købte vi en 15,6" på 2,4 kg. Der gik ikke særlig lang tid før hun var meget træt af størrelsen og vægten. Hun syntes den var for stor og klodset til at slæbe med hver dag. Nu står den som mediacenter og vi købte i stedet en 11" Lenovo Yoga Ideapad. Det gjorde en verden til forskel og hun er rigtig glad for den. Personligt syntes jeg så, at en 11" er lige lille nok, så vil også foreslå en 13".
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6682 |
13,3" koster 3666 til 5000 kr. for de billigste. Så vidt jeg kan se på edbpriser er det kun 11" og 15,6" man kan få til 1999 kr.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3841 |
Det er simpelthen utroligt at der sprøjtes 15,6" og efterhånden også 11" til "kast-i-nakken-pris", men ingen 13,3" - som efter min mening giver bedst mening i denne sammenhæng
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Fordelen ved Chromebooks er jo at det reelt ikke er noget styresystem, men blot en chrome browser. Det hele opdateres automatisk og man skal bare have en google-konto. Det er rigtig simpelt.
Hvis du har en Win 8 computer, så kan du downloade chrome og prøve en virtuel chromebook under indstillinger. Så kan i jo se om det er noget for jer. Ulempen ved chromebook er at den skal have noget internet, men det har man vel også for det meste.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |