recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy bærbar

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 09:24
I må lige have mig undskyldt, men husker i at se på "behov", når i kommer med alle jeres fine forslag?? Ja, jeg véd godt at i alle har jeres favorit "mærke" (ja, jeg kan også godt li' ASUS), men det er behov som kommer i første række.

Når man kan få f.eks. en Lenovo til en bestemt pris, som er kendt for at være robust og holdbar, som opfylder behov og krav (plus lidt mere), så ka' det sgutte nytte noget, at man stiller forslag om maskiner som koster flere tusinde mere, og kan en hel masse. Eller maskiner som på en eller anden måde er "smarte" at se på! Smile

M.v.h.
Til top
Tallahassee Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Prøv nu lige og vis hende den her:

Andre har også nævnt den i tråden. Det er altså noget af det bedste der er kommet i år, UL-serien har også lagt i top på edbpriser i et halvt år nu. 

Tror lige jeg snakker med damen :)
Som Henrik er inde på, så er Lenovo kendt for at være robust og pålidelig - og det er nok det vigtigste. ASUS'en ser ret også ret lækker ud, så må lige høre hva der bliver sagt om de to :)

Med mit held, ender det med vi får en DOA alligevel Dead  (eller en mandags-model)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Tallahassee Tallahassee skrev:

Andre har også nævnt den i tråden. Det er altså noget af det bedste der er kommet i år, UL-serien har også lagt i top på edbpriser i et halvt år nu. 

Som Henrik er inde på, så er Lenovo kendt for at være robust og pålidelig - og det er nok det vigtigste. ASUS'en ser ret også ret lækker ud, så må lige høre hva der bliver sagt om de to :)

Med mit held, ender det med vi får en DOA alligevel Dead  (eller en mandags-model)
Lenovo er næsten ligeså ringe som HP ifølge statestiken.

Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Tallahassee Tallahassee skrev:

Lenovo er næsten ligeså ringe som HP ifølge statestiken.

Øhm, hvilken statistik er det du henviser til her, for det er absolut ikke min erfaring ??

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 10:47

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 11:02
Ja, fin graf, sådan en kan jeg også lave - kilde!?

Som Jesper er inde på, findes Lenovo i to udgaver...

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 21-Maj-2010 kl. 11:02
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 11:07

Ja Lenovo findes i flere kvaliteter.

Har dog selv mest kendskab til HP, som kun findes i en kvalitet !!

Kilde

Redigeret af lahan - 21-Maj-2010 kl. 11:09
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

I må lige have mig undskyldt, men husker i at se på "behov", når i kommer med alle jeres fine forslag?? Ja, jeg véd godt at i alle har jeres favorit "mærke" (ja, jeg kan også godt li' ASUS), men det er behov som kommer i første række.

Når man kan få f.eks. en Lenovo til en bestemt pris, som er kendt for at være robust og holdbar, som opfylder behov og krav (plus lidt mere), så ka' det sgutte nytte noget, at man stiller forslag om maskiner som koster flere tusinde mere, og kan en hel masse. Eller maskiner som på en eller anden måde er "smarte" at se på! Smile

M.v.h.

Nu ved jeg ikke hvem du hentyder til, men jeg kigger udelukkende på behovet. Efter min mening er Asus'en oplagt, pga. deres lave fejlrate og mobilititen ved lige præcis den serie samt den tosse-gode batteri-tid. Specs kommer for mig at se i anden række når det "kun" er til studiebrug. 
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 12:00
Svigerinden har selv en Asus med 13,3" skærm og batteriet går ca. 9 timer på en opladning. Den gav vi lige under 5K for for ca. 4 mdr. siden. Som studiebærbar er den fremragende, da både tastatur og skærm er brugbart i den størrelse - mens vægten holder sig under 1,5 kg.

Selv har jeg en Lenovo T61 der får skiftet bundkort på garantien (3 år). Men den er også VOLDBRUGT af mig hver eneste dag :)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 18:25
Lahan  - det er noget pjat - HP har masser af forskellige kvaliteter - spørgsmålet er bare hvor meget du er villig til at bruge for at få den ordentlige kvalitet.  HP og Lenovo HAR ca den samme fejlrate, når man kigger i highend markedet. Men deres lowend er sådan set "lige crappy" - Det er plastic og ikke beregnet til at køre mere end et par timer om dagen. præcis som det er tilfældet for Dell, acer, asus, toshiba, packard bell og hvad de nu ellers allesammen kalder sig selv i dag. Det er rent faktisk ikke helt løgn med at man får hvad man betaler for.

@talahasse! - du skal bare være opmærksom på at SL-serien ikke er en "ægte" thinkpad - det er rent faktisk videreførelsen af den gamle Lenovo 3000 serie som var den første serie Lenovo kom med fra egen stald uden at få lov at bruge thinkpad brandet. Den solgte ikke synderligt godt og blev derfor rebranded til thinkpad SL serie. - Så SL er entrylevel lenovo til business brug.
Jeg vil bare sige - gå en tur i elgifanten, fona og hvad de nu ellers hedder og tjek dem du kan ud. Du har ingen mulighed for at sige om noget er plastic før du har haft lidt mellem hænderne.
men begrebet bundstabil er ikke ord der harmonerer med en pris på 3K. men hvis hun kun lige skal have den tændt en times tid om dagen så er det fint nok.Så skal de fleste maskiner såmænd nok overleve.
Til top
jesp3r Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-Maj-2010
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 22:08
Nu er det jo ikke just hvad tråden drejer sig om, men jeg vil alligevel også komme med mit indspark til diverse pc/laptop producenter, da jeg efterhånde har haft, og brugt en del.

Dell: Har KUN godt at sige om Dell. Har vel haft minimum 10 Dell maskiner igennem tiden (stationær og laptop) - seneste var en XPS M1330. De få gange jeg har haft problemer, er jeg kommet hurtigt igennem til kundeservice, hurtig betjening, og hvis det krævede tekniker besøg, stod der en tekniker ved min dør senest dagen efter opkaldet og problemet var klaret ½ time senere. Har enda fået repareret en maskine som jeg selv var skyld i fejlede (den havde fået lidt for meget støv under en ombygning) - det tog de med et smil, selv om jeg selvfølgelig ikke direkte sagde jeg var vidne om hvad problemet var ;-) Derudover er jeg tilknyttet nogle firmaer med 20+ ansatte som begge benytter DELL til alle medarbejder - ingen problemer, og heller ikke når de skal have fat på service, hvis uheldet er ude.

Lenovo: For 2½-3 år siden købte jeg Lenovos absolut topmodel på det tidspunkt - den kostede mig 30k+, men det var den værste maskine jeg nogen sinde havde haft. I det år jeg havde den fik den skiftet bundkort 3 (!!) gange, HDD 2 gange, skærm fejlede med døde pixels, tastatur knapper faldt af osv osv. Oplevelsen med kundeservice/reperation var ligeledes ikke god. Det var et firma i Hedehusene som stod for det i Danmark, og det tog laaang tid at få maskinenen retur (gerne 2 uger eller mere). Det korte af det lange blev at jeg solgte maskinen efter 1 år, og tabte en god sjat penge på det eventyr og besluttede mig for aldrig at købe Lenovo igen. Jeg købte netop Lenovo grundet dens ry for stabilitet og byggekvalitet - det var ikke det jeg oplevede, og har sikert været uheldig - men uheldig nok til jeg ikke bliver Lenovo ejer igen.

Asus: Har haft et par Asus maskiner og har intet at bemærke på dem - har ikke haft behov for reperation på nogle af dem.

Samsung: Har en lile NC10 netbook - kører fortrinligt og god byggekvalitet.

Sony: I dag kører jeg så med 2 Sony laptops, hvor en Z21 13" er min primære maskine. Aldrig har jeg haft et så lækkert produkt mellem fingrene. Lækker kvalitet, tastatur, skærm (især opløsningen på en 13"), batteri tid osv osv - og så vejer den næsten ingen ting. Jeg har også en lidt større 16" model. Begge har SSD diske. Har ikke oplevet et eneste problem med nogle af maskinerne.

For at dette indlæg skal hjælpe OP en smule, og ikke være helt OT, ville jeg peje på den Asus maskine der bliver henvist til - min niece har en til studie brug /gymnasie) og hun er meget begrejstret - især for batteri tiden, da det gør at hendes taske bliver 0,5kg lettere da hun ikke skal have en oplader med hver dag ;-)
42PX70+37PX80, Viewpia 19", Sonos Z90 + Z120 (x3) + CR100, iPhone 1G + 3GS, iPad 32GB, Mac Mini, Acer Revo 3610, Sony Vaio Z21, Dell M1330, Samsung NC10, Synology DS410, Philips HTS8100, Planar 7010
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Lahan  - det er noget pjat - HP har masser af forskellige kvaliteter - spørgsmålet er bare hvor meget du er villig til at bruge for at få den ordentlige kvalitet.  HP og Lenovo HAR ca den samme fejlrate, når man kigger i highend markedet. Men deres lowend er sådan set "lige crappy" - Det er plastic og ikke beregnet til at køre mere end et par timer om dagen. præcis som det er tilfældet for Dell, acer, asus, toshiba, packard bell og hvad de nu ellers allesammen kalder sig selv i dag. Det er rent faktisk ikke helt løgn med at man får hvad man betaler for.

Nu har jeg kun erfaring med de dyre business modeller fra HP, og her er kvaliteten ikke specielt god. Jeg har vel haft 3-4 stykker de sidste 6-8 år, slidt op og generelt fyldt med fejl. Samme problem ses hos stort set alle mine kollager....

Kender ikke til de billige modeller, men ville næppe tro de er specielt holdbare.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu