recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny bærbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy bærbar

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JGS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Maj-2010
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny bærbar
    Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 11:55
Hej.

Jeg har brug for lidt hjælp til at finde en bærbar computer til min kæreste, og tænkte at nogle af jer måske havde, enten noget viden eller erfaringer i vil dele.
Kravene er som følger:

Størrelse 12-13 tommer
Det er en studie pc.
Vil gerne kunne spille lidt. Gerne nogle nyere spil, men ikke nødvendigvis de aller mest hardcore krævende spil, og det behøver altså heller ikke være i højeste opløsning, men altså gerne en middel opløsning.
Prisklasse : 4000,- /6000,-

Jeg har her til formiddag sat ca. 4 timer og søgt viden, men er bare blevet mere forvirret end klog. Ej selvfølgelig er jeg blevet lidt klogere, men stadig også forvirret, da der ofte bliver skelnet mellem enten.
Studie pc
Gamer pc.
Men søger altså lidt en blanding, hvor det ikke er en dedikeret gamer pc.

Håber på lidt hjælp :)

Redigeret af JGS - 24-Oktober-2010 kl. 12:56
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 12:16
Jeg ville egentlig sige denne her:

Men den kan ikke spille Settlers 7 pga. grafikkortet, så det er måske ikke så god en ide alligevel.
Det kommer altså an på hvilke spil hun vil spille. Men så kommer man hurtigt langt over 6000 kr.

Den kræver også et løst usb-dvd-drev. Pladsen er brugt til batteri.

Der er noget her om hvilke grafikkort der skal være, for at det er en god spille-pc.

Redigeret af Brixen - 24-Oktober-2010 kl. 12:30
Venlig hilsen
KB
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 13:05
Spille-pc og studie-pc er efter min mening 2 modstridende egenskaber. En spille pc er man relativt ligeglad med mobiliteten, larm fra blæser mv. I en studie-pc ønsker man sig lang batteritid, så man kan tage noter til forelæsninger uden at optage for meget plads, man ønsker sig et godt tastatur (gerne med numpad) og så skal den være stille - Det er ikke fedt at få uønsket opmærksomhed fordi man har en pc med larmende blæsere fordi man har et stort grafikkort i sin bærbare.

Jeg vil sige du skal satse på at finde en studie-pc og dernæst se om hendes spillebehov kan tilfredsstilles. De fleste har et grafikkort som kan spille de gode gamle spil i en fornuftig opløsning. I 11-12 tommer er pladsen alligevel så trang at et dedikeret grafikkort vil have svære vilkår.
Til top
JGS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Maj-2010
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2010 kl. 14:13
Det skal også være studie brugen der er 1 prioritet. At det er dedikeret vil det sige at det ikke er onboard, hvilket jeg har hørt ikke er det bedste?

Der må også gerne være lidt lyd uden at det gør noget. Jeg synes umiddelbart brixens forslag er noget derhenad det jeg havde tænkt på. Men kender ikke grafikkortet, og om det stadig vil kunne spille spil som feks. red alert 2-3 uden at køre i højeste opløsninger/ydelse (skygger detaljer m.m.)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu