|
|
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | ||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
|||
De to største fordele ved Mac i stedet for en Windows-pc, synes jeg er
1. Udseendet. Den er lækkert udført, både hardware og software. 2. Den er praktisk talt vedligeholdelsesfri. Der er ikke behov for at man starter med at fjerne ubrugelige programmer. Der er heller ikke behov for at installere alle mulige anti-programmer. Der er ikke nær så mange pop-up beskeder som i Windows. Der kommer aldrig en besked op i nederste højre hjørne. De eneste beskeder, der kommer er når der er en softwareopdatering til systemet eller et program. Som regel skal der ikke genstartes, når der er opdateret.
|
||||
Venlig hilsen
KB |
||||
![]() |
||||
TommyF ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
![]() |
|||
Lyder næsten lidt kedelligt
![]() |
||||
![]() |
||||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
![]() |
|||
Stiller jo alle mine spørgsmål fordi jeg ikke har erfaring med Mac, og for en udenforstående virker det som et "lukket" land. kender ikke til alle tingene og søger egentligt også lidt råd i denne forbindelse. |
||||
![]() |
||||
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4283 |
![]() |
|||
Jeg takker, det er super information ! |
||||
![]() |
||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9441 |
![]() |
|||
Men ja både Apple og Windows er "lukkede programmer", hvis du selv vil sidde og kode dit OS, så skal du ud i noget Linux. Men er der nogle programmer du benytter i dag, som du også gerne vil benytte på din nye maskine. |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Købte på et tidspunkt et apple tv der blev sendt tilbage to dage efter pga den manglende kompatibilitet med resten af husets computere og hardware. Ved godt det ikke er det samme, men er bare bange for det ender på samme måde. Jeg kender ikke til software til apple produkter, men kender til det, som kan tweake mine vista og xp computere, så de gør som jeg gerne vil have det. Det er disse ting jeg er bange for man ikke kan få til apple, da jeg ikke kender til dem. HVordan med at smide mine filer i de mapper som jeg gerne vil have de er, fx. den type musik her, mine hjemmelavede film her, og film og billeder fra familiefester her, film og billeder fra hundenes vædeløb her osv.? |
||||
![]() |
||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6694 |
![]() |
|||
Ens egne filer skal smides i en undermappe under brugernavnet. På Mac er det ikke meningen at man smider filer eller mapper i roden af disken. Det er besværligt, hvis du vil bruge iPhoto og iMovie til billeder og film, og så selv styre filplaceringen bagom programmerne. Det er en kamp op ad bakke. Der kan man lige så godt lade mac'en styre det. Du skal tænke på iPhoto som en slags filhåndtering til billeder. Og iTunes som en filhåndtering til musik mm. Det er en anden måde at arbejde på. Til gengæld sorteres billeder i begivenheder, personer og steder. Jeg har ikke brugt iMovie så meget at jeg ved hvordan det gør med mange film. Jeg har kun nogle klip fra mit IXUS. Prøv at se denne side, om det skræmmer dig væk: |
||||
Venlig hilsen
KB |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Kiggede lige for sjov på dba hvad en brugt macbook koster.. Tror folk det er den hellige gral de ejer
![]() |
||||
![]() |
||||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
|||
jeg ville aldrig vælge "openoffice" på mac - synes personligt den er voldsomt sløv, men derimod anvende neooffice som er en native cocoa baseret udgave. den fungerer særdeles fint, og er pænt hurtig i forhold til openoffice som først for nylig kom med en reel osx udgave, indtil for et lille års tid siden var der faktisk kun neooffice der kørte native på osx.
@aerik nej de tror ikke det er den hellige gral de ejer - men faktum er at mac-maskiner typisk lever ca. et år eller mere ud over en pc. og som med visse biltyper men er et fåtal - så er der bare en kæmpe gensalsværdi på appleudstyr. Det har der altid været. De ligger typisk et stykke over det man skal af med for en ældre brugt thinkpad (hvis der står ibm på dem! :-) ) |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
Var godt klar over at brugt priserne lå højere for apple end alm. pc. Det der slog mig, var 5.000 kr for en 5 år gammel macbook, og 4.000 for en endnu ældre med g4 processor. I min verden tosset når man kan få en ny for 7.500 kr. Bare min mening :) |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
lader nok den nærige del af hjernen bestemme og ender med en http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/SAMNPSF310S03/samsung-sf310-13-3-barbar
Redigeret af aerik - 30-April-2011 kl. 09:27 |
||||
![]() |
||||
Ophørt ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 13-Marts-2008 Sted: Nord Falster Status: Offline Point: 1196 |
![]() |
|||
Det synes jeg er fornuftigt
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |