recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Brugt Gamer PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Brugt Gamer PC

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 19:22
T duck prisen på den jeg linkede til ligger i den høje side korrekt, men ville nok smide et bud afsted på 2500kr, virker mere rimeligt.


Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 nej det kan jeg ikke..

Hvorfor så skrive at prisen skulle være 1000kr? Du ved jo godt at det er ligeså useriøst som 4200.
Til top
Agent Orange Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2012
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Agent Orange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2020 kl. 22:28
Ved godt du ikke kan bruge det til meget, men jeg har en maskine jeg skal have solgt når jeg får mit RTX 3080. Dog med en 4790K og 1080 grafikkort, hvor jeg forventer omkring 3500 for den, så de 4200 virker noget over en fair pris.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Tænker jeg ville gå efter denne i stedet for
https://www.dba.dk/selvbyg-god-1050ti-gamer-33/id-1074216740/

Her har vi en maskine som ikke er mere end 1.000 kr værd.
Normalt så sige man med nvidia at når man går en generation frem, så går man en model ned (plus lidt mere). Det er dog ikke helt sandt med Ampere GPUerne, men så er vi også i et helt andet prisleje end hvad vi snakker om her.
Så 980 er lidt svagere end 1070. Så 1050ti er lidt stærkere end 960, men noget svagere end 980.
Plus alle andre dele også er dårligere:
4790 er noget bedre end 2600.
16 GB ram er bedre end 8.
250 GB SSD vs. 120 GB.
3000 GB lager vs. 500 GB.

Den første PC er mellem 2.000-2.500 kr værd, men den du linker til omkring 1.000 kr.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Tænker jeg ville gå efter denne i stedet for
https://www.dba.dk/selvbyg-god-1050ti-gamer-33/id-1074216740/
Jeg ville holde mig langt væk fra den. Det er et HP kabinet med en alt for lille strømforsyning og man kan risikere at nogle dele ikke passer i det. Så at kalde det selvbyg er ikke korrekt.

Desuden er det en forældet langsom cpu og ikke et gamer grafikkort.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 14:52

Som cyberguyen siger - det er et ældgammelt HP Kabinet/computer, og det eneste "selvbyg" han har lavet er at isætte grafikkortet. Som i øvrigt ikke kan blive større på grund af strømforsyningen. (der er en 300Watt strømforsyning i de maskiner, og det er proprietært format, så den kan ikke udskiftes)

Ikke at selve maskinen ikke er god, men hold nu op hvor en gang gammelt junk til den pris.

Umiddelbart lugter det af at være en refurb.dk "gamer" maskine. Jeg ved de har lavet den slags maskiner tidligere, og det samme gør en lang række andre genbrugsvirksomheder som opkøber gamle PC'ere og sælger dem igen. Men der skal nok være nogen der falder for den.

Kig eventuelt her: https://www.proshop.dk/Guides/PcAssembling/8030590 
(husk at tilføje windowslicens!)
Den kan fint køre lidt CS GO og lidt fortnite i den standardbestykning den har, og CPU er ca 4x hurtigere end den fra DBA. Jeg vil dog sige at det vil være en god ide at bruge de 200,- ekstra på en 650W strømforsyning. Så kan du også opgradere med et ganske fortrinligt grafikkort efterfølgende. - og du får 3 års garanti på maskinen fra proshop.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 15:35
Kan man få et GTX 1070 til omkring 1000,-? Jeg synes ikke jeg kan finde noget i det prisleje??

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Den er for dyr. Alt er for gammelt i den PC, så en reel fair pris for den PC, er ikke mere en ca 1000 kroner.


Kan du finde mig en tilsvarende maskine til 1000kr? Jeg vil gerne købe alle dem du kan finde.

Grafikkortet alene sælges typisk for 7-800kr på ebay.



nej det kan jeg ikke..

Men det er det jeg mener, det er gammelt hardware som ikke er meget værd den dag i dag. Og med et så gammelt et kort, som et nyt kort hvis vi tager 1070 eller AMD 480 der er billigere men understøtter flere nye apu'er, til lidt over en 1000. Så er den og sat for højt i forhold til ydelsen
Til top
roflerne Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-August-2011
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér roflerne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 20:19
Hvis du henter på Vesterbro har jeg følgende:

Lian Li PC-V1200A Miditower
6700k
16 eller 32gb ram, kan ikke lige huske.
ASUS Z170-PRO
Noctua something CPU køler med blæser

Som din søn kan få mod en donation til en velgørendhed.

Der mangler en hdd, en strømforsyning, et grafikkort og måske nogle monteringssskruer til bundkortet.

Mvh Martin
-------------------------------
Samsung PS50C7705
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2020 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af roflerne roflerne skrev:

Hvis du henter på Vesterbro har jeg følgende:

Lian Li PC-V1200A Miditower
6700k
16 eller 32gb ram, kan ikke lige huske.
ASUS Z170-PRO
Noctua something CPU køler med blæser

Som din søn kan få mod en donation til en velgørendhed.

Der mangler en hdd, en strømforsyning, et grafikkort og måske nogle monteringssskruer til bundkortet.

Det er god stil Thumbs Up
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu