recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ny center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ny center

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ny center
    Sendt: 25-Januar-2014 kl. 13:26
hey

jeg gik for et par år siden igang med at samle et surroundanlæg hvor eneste tilbageværende fra mit stereo setup er mine elskede avance danaer. har købt brugt hele vejen rundt og forsøger så vidt
muligt at fortsætte med den stil uden det dog er en betingelse.Jeg fik min nuværende center ht fra systemaudio med som bonus af gutten jeg købte min sub af. har dog fra start syntes den spiller meget annonymt op imod mine front ht.
leder pt efter ny reciver og center ht.
er der nogen af jer der har et godt bud på en fornuftig center til mit setup.

mvh jens


setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 13:39
Du skal som udgangspunkt finde en center med (næsten) lige så store enheder i som fronterne har. Og så er trevejs med en god mellemtone fantastisk. Det løfter dialogen i film til perfektion. Jeg kan anbefale min B&W htm61 som noget af det bedste.
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 13:57
hva var nypris på den .
ka se der er en i dba med lidt skønhedsfejl til 1850
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2014 kl. 14:49
omkring 5000 kr
Ole Hansen
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 14:25
Nyprisen er stadig 4499. :)
Jeg har den på dba.dk tilsalg.
Et eller andet sted i køb og salg-delen har jeg den også til salg her på siden.
Mvh. Fausing
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2014 kl. 17:01
Ja nypris er 4,5k, så snup du bare den til 1850kr. Gav selv ca det for et ramponeret eksemplar. Vendte den om og så ligner den en ny, og lyden er til ug med kryds og slange.
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 10:49
har læst lidt om den nævnte b&w og den beskrives som et super match til størrere front ht
hvilket jo ikke just kan siges om mine danaer. min tanke er om det så ikke kunne tippe den anden vej i forhold til nu hvor mine fronter "overspiller" min center i panoreringer osv. nr 1 vil jo være at teste det i praksis men det kan jo blive svært nå man køber brugt.
hva med audiovector er der nogen der ved om de er et lyt værd. klangmæssigt og enhederne taget i betragtning ligger de vel ok i svinget?
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2014 kl. 10:53
Du kan sikkert låne en htm61 i Klubben og prøve den sammen med dine fronter. Den må selvfølgelig ikke tage magten fra dem.
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 10:17
ny center er i hus. valget falt på en b&w, dog en xtc som både spiller kanon samt gør konen tilfreds.
så nu går den store reciverjagt:-)
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du skal som udgangspunkt finde en center med (næsten) lige så store enheder i som fronterne har. Og så er trevejs med en god mellemtone fantastisk. Det løfter dialogen i film til perfektion. Jeg kan anbefale min B&W htm61 som noget af det bedste.
Hvorfor en trevejs højttaler?nu ved jeg ikke præcist, hvilken Advance Dana, der er tale om, men ud fra formuleringen fra trådstarter, lyder det som en tovejs højttaler. Så kan jeg ikke se, hvorfor han ikke også skule gå efter en tovejs center. Det bedste ville jo være præcis samme højttaler der, som fronterne. 

Og så er jeg langt fra enig i, at htm61 er noget af det bedste.... 
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 12:44
http://www.elektrowelt24.eu/shop/product_info.php?info=p4333_Heco-Celan-GT-Center-42--Furnier-schwarz-.html

Det er noget af det bedste jeg har hørt til under 10000.-
XTZ Divine 100.49 Aktiv delt/tri-amped. Rotel class D blokke. RMB-1565 (5x200W) til Diskant/Mellemtone (keramisk Thiel & Partner) og RB1572 (2X500W) til 4x10" Seas basser.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2014 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:


Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du skal som udgangspunkt finde en center med (næsten) lige så store enheder i som fronterne har. <span style="line-height: 1.4;">Og så er trevejs med en god mellemtone fantastisk. Det løfter dialogen i film til perfektion. Jeg kan anbefale min B&W htm61 som noget af det bedste.
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Hvorfor en trevejs højttaler?nu ved jeg ikke præcist, hvilken Advance Dana, der er tale om, men ud fra formuleringen fra trådstarter, lyder det som en tovejs højttaler. Så kan jeg ikke se, hvorfor han ikke også skule gå efter en tovejs center. Det bedste ville jo være præcis samme højttaler der, som fronterne. </span>
<span style="line-height: 1.4;">
</span>
<span style="line-height: 1.4;">Og så er jeg langt fra enig i, at htm61 er noget af det bedste.... </span>

Fordi en dedikeret mellemtone højttaler som den kantløse B&W har smidt i deres HTM61, er så givende for en fyldig og klar dialog i film. Mandestemmer får en naturlig dybde, og. Effekterne i centersporet i filmen får det rette tryk i mellemgulvet.

Edit. Een af de bedste jeg har hørt ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu