|
Ny centerhøjtaler til eksisternede anlæg |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
perfectodk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2013 Sted: Vildbjerg Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 27-August-2014 kl. 22:24 |
Hejsa
Jeg flytter lidt rundt på min hjemmebio og har derved brug
for en ny centerhøjtaler (da den anden er for stor). Mener det er en Dali Suite 0,8 jeg har der.
Mine fronthøjtalere er Dali Suite 2.5 og forstærkeren er Denon AVR-2312.
Højtalerne har følgende specifikation:
Frequency Response, 33 Hz - 25 kHz Bass Reflex System Resonance 37.5 Hz
Hvad kan jeg bruge af centerhøjtaler til det system?
Jeg tænker at det skal være en Dali, måske en brugt Dali SC-7?
Jeg har fundet følgende specs på den:
Velspillende center med to stk. 5,5" Jeg er af Hifi klubben blevet anbefalet en center, enten en http://www.hifiklubben.dk/Products/dali-ikon-vokal-2-mk2-centerhojttaler-29220/ eller en http://www.hifiklubben.dk/Products/dali-zensor-vokal-centerhojttaler-31477/ Målene som centerhøjtaleren må være er H:17 D:40 B:65 Jeg er mest til noget brugt i første omgang - da jeg ikke vil investere så meget i en center her nu. Er der noget jeg skal være opmærksom på i forhold til hvordan de spiller sammen (altså rent teknisk ud fra specifikationer)? På forhånd tak :-) Mvh Lasse
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2125 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vigtigt at højtalerne lyder ens, samme klang, og det kan du ikke se ud fra spec. Hvad der passer til dine front højtaler er jeg ikke klar over, men det er ikke altid nok bare at købe i samme serie. Jeg har Dali Blue og da fandt jeg ud af at 8008 lød markant anderledes end de andre i serie, så jeg købte 6006 til mine 2002 og C-1000. Der var dog ikke meget gang i centeren, så jeg har nu en Evidence C-70, som også har samme klang. Center højtaleren er meget vigtig, så da bør du ikke gå på kompromis. Måske du sku købe et andet møbel istedet, eller hvad der nu gør at du mangler et par cm.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
perfectodk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2013 Sted: Vildbjerg Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej Steen - tak for dit svar.
Jeg kigger lige nærmere på TV møbel i første omgang inden jeg bevæger mig ud i at høre på forskellige højtalere. Tak for hjælpen igen. /Lasse |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |