recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ny computer 5.000 kroner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketny computer 5.000 kroner

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6507
Direkte link til dette indlæg Emne: ny computer 5.000 kroner
    Sendt: 07-Juli-2008 kl. 17:21

Hejsa, har lige læst komputer for alle og de har lavet en stor test af computere til omkring 5.000 - vinderen blev en acer aspireM5100 - nogen der har info om en bedre maskine, eller om man skal investere lige lidt ekstra for et bedre grafikkort eller noget i den stil.

hilsen Jon

Til top
hyldig87 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2007
Sted: Denmark
Point: 473
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 22:50
Jeg ville mene at en computer som denne er langt mere værd.
Der er ingen idé i at købe computer fra en "mærkevare" producent som Asus (Asus har ikke det bedste ry).

Grafikkort er mildest talt elendigt i den Asus der.

Du får langt mere for pengene ved at finde en computerbutik, der selv sammensætter computere som den jeg linkede det.
Til top
M.K.A Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-August-2006
Point: 237
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 12:35
Det er en acer ikke en asus. Men giver der ret i at det ikke giver mening at betaler for at der står acer på.
M.V.H M.K.A
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 15:14

Okay

http://www.medion.de/ms/aldi/md8835/dk/flash.html

Hvad med den der computer, er grafikkortet godt til den fra compumail du har anbefalet ?? Jeg vil sååå gerne have ny computer er på nippet til at købe en hver dag - griner...

Men vil jo også have noget ordentligt

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 15:39
Nu er der sikkert nogen, der skriger: 'Køb ALDRIG en Zepto!!!', men i den prisklasse kan man lige så godt finde noget godt som skidt fra alle producenter.

Men du kan jo kigge på denne maskine:

http://www.t3danmark.dk/index.php?module=Pagesetter&func =viewpub&tid=1&pid=7388

Den har da ihvertfald nogle rimelige specs, selvom den ikke kører med Core 2 Duo processor.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Redigeret af Badsted - 09-Juli-2008 kl. 15:40
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Okay

http://www.medion.de/ms/aldi/md8835/dk/flash.html

Hvad med den der computer, er grafikkortet godt til den fra compumail du har anbefalet ?? Jeg vil sååå gerne have ny computer er på nippet til at købe en hver dag - griner...

Men vil jo også have noget ordentligt

Ja den har et godt grafikkort den jeg anbefalte fra compumail.

Eneste ulempe ved den er at der ikke følger skærm og tastatur med, så den er jo lidt dyere. Men hvis du har det i forvejen kan du jo bare blive ved med at bruge det?

Den der medion har ikke et grafikkort der er noget ved. Holdt dig fra alt der ikke hedder Geforce 8800GT, 8800GTX, 9800GT, 9800GTX, 9800GX2 <- de bliver også dyere og bedre i den orden.

EDIT: Att Badsted: Det er jo en laptop, så vidt jeg har forstået leder forzajuve efter en stationær. Man vil altid få "mere" computer for pengene i en stationær.

Redigeret af hyldig87 - 09-Juli-2008 kl. 15:43
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 15:50
Det er kun fint at den ikke har nogen skærm og tastatur og software, jeg har jo alt  det i forvejen..
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 15:54

Ja leder efter en stationær, jeg har en nogenlunde bærbar i forvejen...

griner dog kun med 1 GB ram, men har lige købt 2 GB mere. Er dog første gang jeg har købt en bærbar, så skal lige greje hvor man åbner for dyret, så man kan smække dem i ..

Det behøver heller ikke være den vilde gamer pc, jeg har en xbox 360. Vil bare gerne have godt med RAm og en god processor, har nemlig en 2-3 eksterne harddsike så vildt meget HD plads er heller ikke nødvendig. Overvejer lidt at købe en brænder til blu-ray eller HD DVD. ved godt at den sidste er taberen, så det skulle nok være en der kunne brænde Blu-ray men fuck det er dyrt stadig væk..

Sorry at jeg er så besværlig, men sætte rekstrem meget pris på jeres input

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 15:56
Havde heller ikke noget imod at bruge noget windows Media center - så jeg kunne se film fra computeren på mit fladskærms tv, men er lidt rookie i den stil, men det burde vel ikke være så svært

Redigeret af forzajuve - 09-Juli-2008 kl. 15:57
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2008 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af hyldig87 hyldig87 skrev:

Jeg ville mene at en computer som denne er langt mere værd.
Der er ingen idé i at købe computer fra en "mærkevare" producent som Asus (Asus har ikke det bedste ry).

Grafikkort er mildest talt elendigt i den Asus der.

Du får langt mere for pengene ved at finde en computerbutik, der selv sammensætter computere som den jeg linkede det.

Det er en rimelig heftig satan.

Men jeg har hørt nogle forskellige udtalelser om, at Quad Core skulle være dårlige til spil end Core 2 Duo? Hvorfor skulle dette være tilfældet, på grund af de 4 kerne ikke kan arbejde så godt sammen, eller hvad?
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 02:24
Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Det er en rimelig heftig satan.

Men jeg har hørt nogle forskellige udtalelser om, at Quad Core skulle være dårlige til spil end Core 2 Duo? Hvorfor skulle dette være tilfældet, på grund af de 4 kerne ikke kan arbejde så godt sammen, eller hvad?

Ja de fleste spil kan ikke gå ind og udnytte 4 kerner som det er lige nu, de kan kun klare 2 kerner. Så en Dual Core er en smule bedre til spil, men forskellen er minimal. Qual Core har den fordel at spil højest sansynligt vil blive bedre til at understøtte det, og så er der ligepludselig en del performance at hente i sådan en fremfor Dual Core.

Så det er jo et valg man må træffe.
En smule ektra performance nu VS. Højere performance på sigt. -Altså i spil
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2008 kl. 20:25
Nogen der har stødt på nogen super tilbud, ellers må jeg købe en af de her super comps
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu