|
Ny computer, dele eller samlet? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Oktober-2012 kl. 12:19 |
Hej.
Jeg står og skal samle en ny computer, men skal man købe dele (kan sagtens få den samlet) eller skal man købe en samlet evt. her fra? Hvis man skal ud i at købe dele, så aner jeg ikke hvad jeg skal have fat i og hvad der passer sammen. Er der en der måske kan være behjælpelig med det, så siger jeg stort mange tak ![]() Jeg mangler: CPU Bundkort Ram Harddisk GFX-kort Budget max 4-5,000 kr. Men som sagt så ved jeg ikke om man køber samlet eller dele.
|
|
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvad skal den bruges til ?
Spil, surf, almindelige opgaver
|
|
![]() |
|
Supergris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-December-2006 Sted: Esbjerg Status: Offline Point: 1474 |
Jeg kan sagtens anbefale Topdata. Priserne er stort set det samme, som hvis du samler den selv, og han er meget behjælpelig, hvis der er noget galt...
|
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Den skal bruges til gaming: WoW og kun det. Måske lidt sur og musik, men det klarer den jo fint hvis den kan klare WoW :)
Okay det lyder fint med Topdata.
Redigeret af ladiesman217 - 01-Oktober-2012 kl. 12:53 |
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Køb en færdig, så står du ikke med problematikken med at 2 komponenter måske ikke spiller helt godt sammen og ender ud med en computer der kun yder halvdelen af det forventede. Husk at du oveni prisen også skal lægge prisen for et styresystem.....
Selv kigger jeg i ALDI efter Medion computere der giver god valuta for pengene, men den de har lige i tiden til 3000 kr er for svag for dig, men de plejer at skiftes mellem en til 3000 og en til 5000 og den sidste vil nok kunne dække dine krav til WoW. Klaus |
|
![]() |
|
Hej Klaus,
Tak for respons. Jeg er blevet anbefalet den her fra TopData som jeg synes ser ganske fornuftig ud. 4.999 kr. og jeg har Windows 7 som jeg har fået igennem mit studie. De siger at den maskine sagtens kan trække WoW
![]() |
|
|
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
Hvad bygger du på at den pågældende ALDI pc til 3000 IKKE kan køre D3 ?? |
|
![]() |
|
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
Jeg ville personligt holde mig laaaangt væk fra ALDI og lignende. Men jeg er nok også lidt en snob hvad det angår.
Men den maskine til 5k ser ganske fin ud. Jeg vil mene den fint kan trække stort set alle spil på markedet så længe vi snakker opløsning på 1920x1080 og nok også 1920x1200. Så med alle normale skærme (Op til 24") vil den være fin. Men vil du op og ha en af de fede 27" skærme (2560x1440 pixel) så vil jeg anbefale et hurtigere grafikkort eller eventuelt to grafikkort. (det lærte jeg selv på den hårde måde da jeg købte et 27" Apple Cinema Display til min PC. Men de billigste 27" skærme med 2560x1440 koster så vidt jeg kan se omkring de 5k alene. Så det er jo nok heller ikke lige i budgettet :-) Redigeret af gensplejs - 01-Oktober-2012 kl. 16:37 |
|
![]() |
|
Nej det lyder sgu fint det der gensplejs
![]() ![]() |
|
|
|
![]() |
|
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
Ja den er helt fin.
Og hvis du synes den er lidt sløv kan man altid senere opgardere den med en SSD disk. Det er super lækkert hvis man skal køre meget tunge ting (software udvikling, sql server og lignende) men hjælper også enormt meget på boot tiden og load tider i spil. Men de diske er stadig ret dyre lige nu så jeg ville nok nærmere satse pengene på grafikkortet end på hurtigere disk når budgettet er begrænset og maskinen mest er til gaming. Redigeret af gensplejs - 01-Oktober-2012 kl. 17:15 |
|
![]() |
|
Brianigenigen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 624 |
Gensplejs... Jeg har en Aldi PC som jeg er mega glad for, VALUTA for dine penge. MEN som du selv skriver, så er du nok lidt snob, sårn er vi andre det vel også med andre ting ;)
|
|
![]() |
|
Der er forresten en test af ALDI PC'en her
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |