recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny computer - hvilken en?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny computer - hvilken en?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fc-andeby Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny computer - hvilken en?
    Sendt: 11-Juni-2014 kl. 12:49
Hej

Jeg skal købe 2 nye pc'er og jeg har fundet to som holder sig inde for budgettet. Hvilken en vil i helst vælge:

Jeg vælger nok kun at få en 500 GB hardisk i den fra topdata, da jeg ikke har brug for mere.

Eller:

Intel Core i5-4670 Haswell - Box

ASUS B85-Plus (PCI) (har bevidst valgt med PCI, fordi jeg har et stykke hardware der skal sidde i bundkortet.)
 Seagate Barracuda 7200.14 - 500GB 
Kingston HyperX blu DDR3-1600 DC - 8GB
 Corsair CX500M - 500W PSU
 Corsair Carbide 200R - Black 2
 ASUS GeForce GTX 750 Ti OC - 2GB GDDR5

Er den fra topdata ikke den bedste ud fra spec?

MVH. Thomas

Redigeret af fc-andeby - 11-Juni-2014 kl. 12:50
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2014 kl. 14:20
Det er svært at sige.
Det er en mindre CPU i Top data´s konfiguration, men et bedre GFX kort. Afhængig af hvad du skal bruge den til, så vil jeg sige det går ud på et.

hvis du vælger at spare på disk plads pga. økonomien, så ville det give mere mening at fokusere på hastighed. Er du helt nede i lager behov, så kan en SSD muligvis være en ide.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2014 kl. 16:09
Mange tak svaret.

Computerne er til institution og vi har ikke de nyste spil installeret 
Jeg tror det er fint bare med en normal harddisk i.

Så har det ikke sikkert ikke den store betdning hvilken en jeg vælger, når der ikke er mere forskel på dem.

Redigeret af fc-andeby - 11-Juni-2014 kl. 16:11
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2014 kl. 17:40
Hvad er det for PCI hardware du skal have i den - hvis man må være så nysgerrig? Smile
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2014 kl. 19:24
Ja det må godt vide :-)

Vi har for en del år siden købt en lille stykke hardware fra safekey af. Den gør, at hvis der er nogen der installere noget på computeren, så bliver det automatisk slettet igen når computeren startes op igen.

Til top
Bruger udmeldt 34 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 05-November-2011
Sted: København
Point: 320
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 34 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 09:23
http://www.extremegaming.dk/#!z-3-lite-gaming-pc/cesw
(tilkøb 4gb ekstra ram)

http://www.mm-vision.dk/vision-game-bedste-computer-til-spil

http://www.mm-vision.dk/vision-game-mini-til-lan-party

http://topdata.dk/product.asp?product=9290

http://www.extremegaming.dk/#!z-2-lite-gaming-pc/c1pmg

Så er der lidt at tænke over :) Men fælles for dem alle sammen er at de har et væsentligt bedre grafikkort end de 2 du har kig på! Den øverste har klart det bedste grafikkort.

Cpu mæssigt ligger de alle sammen i samme niveau, om det er 3,2 eller 3,4 ghz er en meget lille forskel der ikke kan mærkes i spil

De 2 du har fundet har begge et meget lille grafikkort - gtx 660 er forrige generation, og gtx 750 ti er "low end", en del langsommere end alle de andre grafikkort i de listede maskiner inkl den anden du har fundet.

Til spillemaskiner er prioteringen i rækkefølge - grafikkort - cpu - ram - ssd.

Redigeret af AndreasMo - 12-Juni-2014 kl. 09:37
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 15:10
Ok.

Tak for det, jeg kigger lige lidt på det.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fc-andeby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2014 kl. 20:56
Jeg har ringet til Topdata og forklaret ham mit behov.
Jeg tror jeg vælger denne her:

Jeg smider en større CPU i, en I5-4570.

Fordi så er den jo næsten ens i forhold til den jeg nævner i linket øvest.
Han sagde at der var en lidt dårlig PSU, kabinet og bundkortet var der ikke så meget for udvide på.

Så det er vel en fornuftig computer til pengene. Det at der er dårlig PSU og kabinet på overlever jeg nok.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu