Hvis du ikke kan lide AMD, så må du hellere holde dig fra ATI. Det er nemlig AMD. 
Jeg har haft en væld af forskellige computere fra både AMD og Intel i løbet de sidste mange år. Jeg køber altid det, der er best price/performance. Og pt. hedder det AMD, så det er hvad jeg vil anbefale.
Personligt synes jeg at dit computer setup er for dyrt i forhold til, hvad du får, men det er jo dine penge. Og det er helt sikker at hvis du smider en Intel X-25 M G2 80Gb og et ATI 5850 Radeon 1 Gb grafikkort i, så har du et system, der kan noget. (Der nævnes ikke noget om hvilket bundkort, der er i maskinen, hvilket er noget, som jeg personligt ville være utryg med!)
Jeg har selv fine handles oplevelser med midtdata, men det er jo let at sige, da jeg ikke har været uheldig med et produkt, som jeg har købt derfra. Personlig synes jeg at det kun er der, hvor man kan opleve forskellen på en god og dårlig forhandler - ved reklamation.
Jeg vil dog godt understrege at selv om du vælger at opgradere dit system til 5870 + X25-M, så står du stadig med et langsommere system, end det jeg forslog dig - og har sikkert samtidigt betalt omkring 3000 mere for det.
Hvis du ikke selv har mod på at samle det, så har du måske en PC reperations biks, der godt vil tage 500 kroner fra dig for at samle nogle løs dele for dig og installere Windows 7. Så har du dine fagfolk til at samle det.
Uanset, hvad du vælger, så held og lykke med dine valg og kommende nye computer.