|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
Sandy Bridge er fantasiske! Sidder selv med et Asus P8P67 bundkort og en i5 2500K processor. Vil nok sige, at til det du bruger den til skulle du overveje en i7 2600(k) og en 8gb RAM. |
|
![]() |
|
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() |
De ca. 500kr mere en i7-2600K koster end i5-2500K ser umiddelbart ikke helt ud til at være det værd i de test jeg har set af billedbehandlingsprogrammer fra Adobe CS5, hvor ydelsesforskellen har været minimal. Dog er der ingen tvivl om at i7-2600K i det store helhedsbillede er hurtigere, men det hele kommer jo an på hvor mange penge der er at flytte rundt med i det setup der skal opstilles. Jeg ville nok prioritere 8Gb ram og i5-2500K fremfor i7-2600K og 4Gb hvis vi skal følge de behov Tommy F beskriver - men hvis der er 500kr luft i budgettet er der helt korrekt ingen grund til ikke at sigte mod i7-2600K. |
|
PC-hardware nørd samt glad ejer af et Panasonic TX-P50VT60Y
|
|
![]() |
|
![]() |
Altså med de tests jeg har set er det netop i billedbehandling og anden grafisk arbejde, at i7'eren brillerer i forhold til i5, hvorimod i5 helt klart er valget til spil. Men ja en i5 burde da være stærk nok.
Det er måske en idé i forhold til billedbehandling og sådan at vente til 8 core modellerne kommer ud. |
|
![]() |
|
bjrn_dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2009 Sted: København Status: Offline Point: 199 |
![]() |
Vi er helt enige om at i7-2600K som sådan er en bedre CPU (det burde den også helst være med 100Mhz mere, HyperThreading og 2MB mere L3 cache), den koster bare også mere. Jeg har ikke kunnet finde nogle reviews hvor i7-2600K giver baghjul til i5-2500K i Adobes billedbehandlingsprogrammer (CS4 såvel som CS5), men i videoredigering og 3D-grafikbehandling er der ingen tvivl om at i7-2600K yder signifikant bedre http://www.tomshardware.com/reviews/sandy-bridge-core-i7-2600k-core-i5-2500k,2833-15.html |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det kan også være jeg lige har taget fejl der. Men ja i7 er i basis jo bedre. Men 8 coren der snart kommer burde i hvert fald sparke røv!
|
|
![]() |
|
TommyF ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
![]() |
Jeg tror om I5/7 ikke gør den store forskal, altså om maskinen bruger 2 timer på en stack eller 1 time genere mig ikke, bare ikke den skal stå i 5-6 timer....Så en I5 med masser af ram og 64Bit er vist ok, ? er bare om det indbygget grafikkort tynger for meget på systemet, eller om et billigt løst kort ville være bedre, som sagt 3D games er ikke nødvendig, måske lige noget Golf, MS flight simulator, Ship simulator...
|
|
![]() |
|
![]() |
En Sandy Bridge i5 (fx i5-2500K) med en 8Gb ram og selvfølgelig et 64bit OS burde være ganske fint ja. Den indbyggede grafikdel kommer du ikke rigtigt udenom eller bliver "tynget" af, den findes i samtlige nye Sandy Bridge CPU'er og piller ikke ved den performance som selve CPU'en leverer, spørgsmålet er bare om hvorvidt du vil benytte dig af den indbyggede grafikdel eller vil købe dig et dedikeret grafikkort. Og der er intet i vejen for at du starter med med den indbyggede, og senere finder ud af at du vil have mere, køber et grafikkort og sætter det i. Jeg tror dog umiddelbart at du bliver fint tilfreds med det indbyggede. Pt. kan man få et HD5670 til 566kr, som leverer en ganske fin ydelse til prisen uden at være et monster til 3D-spil som ligger i 2000-3000kr klassen. Men mit råd vil dog være at starte ud med den indbyggede, da jeg fint tror det vil dække dine behov som du beskriver dem. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Som det også kan læses andre stedet på dette forum, og fx her
http://www.tomshardware.com/news/sandy-bridge-sata-error-sata-3,12112.html så er det bedst at smide Sandy Bridge på is indtil marts/april, grundet fejl på det tilhørende nye intel chipset. |
|
|
|
![]() |
|
TommyF ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-December-2003 Sted: Brøndby Status: Offline Point: 625 |
![]() |
Hej
Jo tak, den/t er med i tankerne....
Jeg tænker på om det er nødvendig med de nye chip til miit brug,,, jeg har brug for regnekraft, ikke så meget i grafik, som så triangle beregninger til hurtig spil, men til grafisk billede behandling ala photoshop med mere...
Ville en ældre Zeon ikke være lige så god, HVIS win_7_64_bit understøtter den og Mobo med eks 4-8 ram.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvis man ser på en enkelt (af de nyere) Xeon CPU'er er de meget lig i7 processorerne til LGA1366, men Xeon kommer til sin ret når de sættes sammen i par (altså 2 CPU'er på samme bundkort), hvor de kan afvikle rigtig mange instruktioner - et sådant setup er dog ikke billigt, og i7 processorerne til LGA1366 er også en anelse dyrere end den nye Sandy Bridge generation. Dog forholder det sig sådan at den nye Sandy Bridge generation yder bedre end i7 LGA1366 processorerne (dog undtagen 980X modellen til 7.000kr), men til en langt bedre penge. Så de tidligere anbefalinger om i5-2500K er stadig der hvor du ud fra et økonomisk synspunkt får mest regnekraft for dine penge - der bliver ikke spildt nogen penge på fancy grafik. |
|
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
når det er photoshop arbejde - så skal man lige være opmærksom på at selve applikationen ikke understøtter multithreading og dermed brug af flere kerner synderligt godt, men det er voldsomt afhængig af hvad det er for filtre/funktioner man anvender. der er faktisk en god artikel om lige netop den slags her http://www.tomshardware.com/reviews/adobe-cs5-cuda-64-bit,2770-8.html
|
|
![]() |
|
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
![]() |
ser ud til det kan komme hurtigere end forventet, heldigvis. Men sjovt de vil smide bundkort på markedet som har defekter.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |