|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Viggo-bobs ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2011 Sted: Farum Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 27-Februar-2011 kl. 13:39 |
|
Hej jeg har en computer der har et fint grafikkort, 6 ram, men jeg vil gerne til at have ny processor da min gamle er begynd at være lidt forældet, jeg har prøvet at skifte processor før. men nu ved jeg ikke så meget om dem alligevel, så jeg tænkte om der var nogle der kunne svare mig på om denne her vil være god nok hvis jeg vil have en computer der kan køre de næste 2 år: http://ark.intel.com/Product.aspx?id=35428 ? På forhånd tak :-)
|
||
![]() |
||
Darknezs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2006 Sted: Viborg, Denmark Status: Offline Point: 332 |
![]() |
|
Ja, kommer dog an på hvad du bruger den til?
CPU skal jo osse passe på bundkortet ang. FSB speed som er 1333Mhz på den nye CPU, hvis dit bundkort er mere end et par år gammel, understøtter den det nok ikke, og du skal huske kølepasta, hvis du ikke køber ratail CPU. |
||
![]() |
||
Viggo-bobs ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Februar-2011 Sted: Farum Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Jeg havde forestillet mig at skulle bruge den til gameing, og jeg har kølepasta og mit bundkort understøtter 1333 mhz fsb. :-)
|
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
|
Din CPU er til socket 775, og til den socket kan du ikke få en meget bedre CPU end den du har nu.
Core i-cpu'erne som vil være den logisk opgradering, bruger socket 1156 og 1155 og DDR3-ram, så du kan ikke nøjes med at skifte kun CPU'en. Dog tvivler jeg stærkt på at det er din CPU, der er flaskehalsen i dit system. Hvilket grafikkort har du? Hvornår er det du synes din pc ikke er hurtig nok? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har en Intel core 2 duo 3.33 ghz CPU nu og jeg har et Geforce GTX 260 grafikkort og 6 gb ram, men vil gerne have en ny CPU og ved godt jeg har en socket 775, som jeg skriver har jeg skiftet processor før, men spørgsmålet er om en http://ark.intel.com/Product.aspx?id=35428 vil være bedre end min gamle Intel core 2 duo 3.33 ghz, og om den vil være dækkende de næste 2år :-)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Så spørgsmålet er om en http://ark.intel.com/Product.aspx?id=35428 vil være god til gaming til de næste ca. 2år ?
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Du smider gode penge efter dårlige. Du opgraderer på et motherboard der om få måneder (når Sandy Bridge chipset fejlene er udbedret) vil være to generationer gammel (socket 775 -> socket 1156 -> socket 1155). Nyt motherboard betyder udskiftning af RAM til DDR3, men RAM priserne er meget lave for tiden (under 100 kr per GB). |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
![]() |
|
2300,- som en Q9650 koster er efter min mening alt for mange penge at smide efter en så "gammel" CPU.
Spørgsmålet er om det er CPU'en, der er flaskehalsen... ![]() Jeg vil nærmere gætte på at det er grafikkortet. Så hvornår er det du har brug for flere krafter? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Til Zulu: Er et Geforce gtx 260 da et mindre godt grafikkort?
Og jeg mangler kræfter til f.eks. det nye Shogun 2 total war når det udkommer :-)
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er i hvert fald ikke et high-end-grafikkort her i 2011...
![]() Tag og sammenlign det med hvad der ellers er på markedet i dag, fx hos Anandtech. Mit forslag vil være et Radeon 6870 eller et Geforce 560 Ti til 17-1800,- - det tror jeg du vil få meget mere spil-performance for pengene med, fremfor en ny CPU. Redigeret af Zulu - 27-Februar-2011 kl. 19:05 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |