|
Ny Dali højttaler serie |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
siccio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-August-2015 kl. 08:33 |
Hej.
Er trist over Recordere fokusere mere på alt muligt EB eller andre avis indlæg, fremfor at fortælle om nyheder inden for av genren. Dali har lige præsenteret Opticon serien som placere sig under Rubicon. Og sandsynligt bliver afløser for Ikon. Opticon består af 7 nye højttalere, og kunne gå hen og blive spændene for mange, da prisen burde blive mere allround iforhold til de større Dali serier. Slægtskabet er dog til at få øje på designmæssigt. Og jeg glæder mig til at høre hvad de kan bibringe med kontra Rubicon. |
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ha ja, jeg har holdt øje med Opticon, siden jeg så Lyd & Billede have en lille notits sammen med et teaserbillede af en af Opticon-højttalerne for en måneds tid siden.
Jeg håber, at Hi-Fi Klubben kommer med et godt tilbud på DALI Ikon-serien som afsked. Jeg har et DALI Mentor setup, men jeg tænkte, at nogle af de mindre IKON-højttalere måske kan anvendes i et evt. Dolby Atmos setup, hvis jeg kommer så langt med mit lidt skæve og sikkert uegnede rum. ![]() http://www.dali-speakers.com/en-US/Loudspeakers-1/OPTICON.aspx Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Nu har jeg godt nok lige købt højttalere, men den LCR væg-model ser altså interessant ud til min lille stue biff. Var nok røget på den tilsvarende Rubycon hvis ikke lige det var for prisen for 5 stk. Forhåbentlig bliver Opticon lidt mere overkommelig.
Undrer mig også over at der ikke er flere af den type højttalere på markedet. Det giver 110% mening med væghøjttalere og f.eks en 12" lukket sub. |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Enig med Trumle. Hvis jeg skulle lave bio i en normal stue og udseende var vigtigt (hvilket det ville være for mig) er denne type højttalere geniale. Synes Rubicon ser rigtigt godt ud.
|
|
![]() |
|
IceBox ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2010 Status: Offline Point: 60 |
Jeg har lige købt et sæt Dali Rubicon 8 i Valnød som jeg får leveret på Mandag, føj de spillede godt i Hi-Fi Klubben så glæder mig til at få dem spillet til her hjemme.
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Helt og aldeles enig med Trumle Og Jonas_h.
Mit tv hjørne er blot 3 meter fra sofa til tv/anlæg. Tv/anlæg væg er ligeledes 3 meter, ellers er åbent til øvrige stue og køkken. Men det gør det begrænset med plads til højtalere. Så væg-højtalere er pt det eneste der er aktuelt for mig og der syntes jeg man skal lede længe. Glæder mig også til til at se Opticon LCR.
|
|
![]() |
|
Jesper Flamand ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Oktober-2008 Status: Offline Point: 345 |
Jeg synes personligt der er stor forskel på Rubicon LCR og Rubicon 2. LCR skuffer mig desværre
![]() Men er helt enig med 2,5,6 og 8 gør der rigtig rigtig godt!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |