recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Dims ting sjover
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Dims ting sjover

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ashdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Dims ting sjover
    Sendt: 03-Februar-2013 kl. 12:15
Hej

(ironi slået til)

Jeg skal bruge sådan en TV dims, jeg ved intet om noget som helst på nogen måde. Men jeg vil have:
0ver 70 tommer
fantastisk billede
internet
og det må ikke koster over 3500 kr.

Hvad skal jeg købe?

(ironi slået fra)

Det kan virke som lidt et surt opstød det her, men jeg er en kende træt af folk der bare smider et post op på forumet ala ovenstående (ja det er overdrevet her) uden at gide løfte en finger selv for det. Dvs de forventer der sidder nogen der gider bruge der fritid og lave "arbejdet" for dem. Synes godt nok det er en slatten holdning. Bevares vi er på et forum for at hjælpe hinanden, men jeg synes det er at udnytte folks godhed at ikke gide gøre noget selv, i navnet uvidenhed.

Tag nu og gør lidt arbejde selv for det, skal man have en ny dims eller tv, undersøg hvad der ser interessant ud, og list så de muligheder, og spørg om der er nogen der kan anbefale. Er det man har fundet noget lort hele vejen rundt, så er der nok nogen der siger der, endda kommer med bedre forslag, men så har man gjort lidt selv, og ikke bare forventet at andre gør arbejdet for en.

Senest læste jeg om der skulle bruge en printer, denne person kunne sagtens liste alle de specs han ville have, dvs lidt må han da vide, men han gad åbenbart ikke selv lige tjekke de store producenter som HP, Canon, epson osv og se hvad de kan levere, det er ikke så svært at læse specs på producenternes sites. Meeen det er nok nemmere at skrive 5 linier på et forum og få andre til det.

Klart det står da folk frit for, der er ingen regler imod det, men jeg synes sgu det er lidt usselt ikke at gøre bare lidt for det selv før man spørger efter råd på et forum.

Jeg holder meget af det her forum, og af at folk er så flinke til at hjælpe hinanden, jeg synes bare det er sørgeligt nogen lidt udnytter det uden at gøre bare lidt en indsats selv.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 12:29

Enig. Der mangler ofte at man selv gør lidt forarbejde, det er nemt at søge på nettet og finde ting, samt at sammenligne det fundne via de givne specifikationer.
Oplever det jævnlig, der spørges f.eks kan den og den ting det og det, man søger på det, og finder ud af at det fremgår af specifikationerne at det kan den eller det kan den ikke. Det er lidt af det samme som du skriver, det er nemmere at få andre til det, end at prøve selv.
Vi hjælper gerne hverandre, og meget om nødvendigt, men der er ting som kan findes ud af ved at bruge et tastatur og lave en søgning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 13:47
Nu er det jo ikke altid man ud fra specs kan bedømme et produkt i AV kategorien. Og så er sådan et Forum her jo dejligt, fordi ingen spørgsmål er dumme. Når det er sagt, vil jeg da som minimum forvente at man har været ude i forretningerne for at danne sig et indtryk og få talt med nogen der ved noget om noget.
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ashdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nu er det jo ikke altid man ud fra specs kan bedømme et produkt i AV kategorien. Og så er sådan et Forum her jo dejligt, fordi ingen spørgsmål er dumme. Når det er sagt, vil jeg da som minimum forvente at man har været ude i forretningerne for at danne sig et indtryk og få talt med nogen der ved noget om noget.

Det er korrekt det er ikke alt man kan få ud af specs, men alligevel kan man nå så langt man evt kan lave en kortere liste over interessante produkter der opfylder nogle krav, og så spørge ind til dem. Dvs man kan komme en del af vejen ved at gøre noget forarbejde selv. Det er ikke anderledes end at du forventer at man har været ude i en forretning og kigge.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu