recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny diskant eller højtaler? Dali 5005 LE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny diskant eller højtaler? Dali 5005 LE

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 22:40
Når du siger at det først dukker op efter cirka 5 minutter, så tyder det meget på en komponent der bliver varm.

Du kan være næsten 100% sikker på at det ikke er kablerne, de bliver ikke varme ved normal brug ;-)

Hvis du har adgang til et infrarødt termometer (de er overraskende billige i dag), så kunne det være rigtigt interessant at se om man kan finde en komponent der bliver alt for varm efter nogle minutters drift. Jeg synes det lugter af en elektrolytkondensator der har givet op.

Redigeret af HenrikStevn - 16-Juli-2014 kl. 22:41
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19685
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2014 kl. 23:12
Oprindeligt skrevet af Harloff Harloff skrev:

Jeg har afmonteret alle kabler og derefter sat anlægget op som tidligere. Da jeg satte havde monteret alle kablerne igen og afprøvede spille det helt perfekt og jeg var helt oppe at køre. Jeg fik lyttet til noget fantastisk musik i 5 min, hvorefter højre højtaler begyndte at skratte musikken ud og derefter stoppe helt med at spille.

Sluk det hele, byt signalkabel højre og venstre ind i effektforstærkeren. Flytter fejlen sig?

Nej = defekt effektforstærker. Den du linker til i dba annoncen er blevet renoveret. Det kunne være rart at vide, hvorfor.....

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2014 kl. 05:56
Oprindeligt skrevet af HenrikStevn HenrikStevn skrev:

Når du siger at det først dukker op efter cirka 5 minutter, så tyder det meget på en komponent der bliver varm.

Du kan være næsten 100% sikker på at det ikke er kablerne, de bliver ikke varme ved normal brug ;-)

Hvis du har adgang til et infrarødt termometer (de er overraskende billige i dag), så kunne det være rigtigt interessant at se om man kan finde en komponent der bliver alt for varm efter nogle minutters drift. Jeg synes det lugter af en elektrolytkondensator der har givet op.
Det kan i princippet også være et udgangsrelæ der er defekt.

Der er stadig en lille chance for at fejlen kan ligge i forforstærker.

Uanset hvad fejlen er kan jeg ikke råde dig til at skille forstærkeren ad. Det skal der fagfolk til.

Så af sted til reparation med forstærkeren.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu