recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny effekforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny effekforstærker

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Så fik jeg pakket mine Audiolab 8200 MB ud. Det var ikke nogen succes. Det første jeg hørte vae en susen så kraftig at jeg måtte se ud af vinduet for at være sikker på jeg ikke var v Vesterhavet. Lang historie, kort. De er ikke kompatible med min Audionote rørforstærker, og den skiller jeg mig ikke af med. Efter snak m Valentin fra HiFiFreaks (superservice) og Anders fra.  Audioconsult, blev vi enige om at jeg fragtfrit sendte Audiolabs tilbage. På min gamle effekt (Parasound) kan jeg dæmpe indgangssignalet fra min Audionote. Det kan man ikke på de fleste effekttrin i dag! Anders foreslog LD-System PA 1600 X vistnok 2x300 Watt til PA-anlæg. Han kender mine sarte ører og mente det ku kombineres. Nogle der har erfaring med prof. PA kombineret med  Hi-Fi. Den koster omkring 4 kilo. Det lyder næsten for godt til at være sandt. Han foreslog også Vincent!!! Actor

I udgangspunktet vil jeg foreslå dig at skifte forforstærkeren til noget med passsende lav egenstøj, i stedet for at forsøge at kompensere for problemet, men nuvel, det sker nok ikke. Jeg kan ikke se der skulle være noget i vejen med en PA forstærker, andet end de som regel har blæsere der støjer. Der varierer dog fra model til model og jeg kender intet til den fra LD. Ellers har den NAD C275BEE som jeg foreslog tidligere også variabel indgang.

EDIT: Kommer i tanke om at du også kan købe et dæmpeled eller en volumenkontrol til at sætte mellem for og effektforstærker. Det har samme funktion som at købe en effektforstærker med indbygget attenuator.

Redigeret af Mefisto - 17-November-2017 kl. 17:43
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

kan du nøjes med 100 watt i 8 ohm http://www.dba.dk/effektforstaerker-nakamichi/id-1036874161/

Dét var sat'me billigt!!!
Og den er reelt på nooogen flere watt end opgivet.

M.v.h.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 20:02

! Anders foreslog LD-System PA 1600 X vistnok 2x300 Watt til PA-anlæg. Han kender mine sarte ører og mente det ku kombineres. Nogle der har erfaring med prof. PA kombineret med  Hi-Fi.

Kan kun  anbefale Crown. Har selv en powertech 2.1, som gør det fremragende. Det lyder til du søger det ypperste og jeg tror du skal overveje at kigge efter en Crown studio reference, hvis du overhovedet er interesseret i at købe brugt. De kan dog være lidt svære at finde. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2016
Sted: dk
Point: 186
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 20:35
Men de skal kunne regulere indgangseffekten fra forforstærkeren. Og hidtil er det kun Nad som kan det? Actor
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Point: 1586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 20:37
Det jo en gammel fætter og tror kun det er mk1

Den er på 100 watt FTC som er ca det samme som rms altså ikke peak power 

Siges at de er en af de få der kan trække lave impedanser omkring 2 ohm eller lavere 

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 20:38
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 20:38
Jeg har drukket lidt rødvin. Mente “indgangssignalet fra forforstærkeren(satans til ord!) Actor
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 20:43

Men de skal kunne regulere indgangseffekten fra forforstærkeren. Og hidtil er det kun Nad som kan det? Actor

Der findes en del effektforstærkere, som har potmetre til at kunne dæmpe et indgangssignal. Af brugte kan bl.a. nævnes ONKYO M-508 og M-588. Begge er på 200+ watt/8 ohm.

M.v.h.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 20:45
Skal det være variabelt eller fast værdi?

Redigeret af gasolin - 17-November-2017 kl. 20:45
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 20:46
Jeg elsker Jer!Har knap nok skrevet mit indlæg før der er 16 nye!! Actor
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 20:47

Jeg elsker Jer!Har knap nok skrevet mit indlæg før der er 16 nye!! Actor

roooolig nu, med rødvinen.....

M.v.h.
Til top
Actor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Actor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2017 kl. 20:49
Nu begynder I at tale “sort” Variable o.a. Har ingen anelse hvad I taler om. Actor
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu