|
Ny effekforstærker |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1586 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skriver du skal kunne justere niveauet er det et fast niveau eller er det varieabelt som med en volumenknap
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Fast = En fast dæmpning, som f.eks. de stik Gasolin linker til.
Variabel = Ligesom en volumenkontrol, blot monteret på indgangen, så man kan justere dæmpningen trinløst - f.eks. vis man senere skifter forforstærker. M.v.h. |
|
![]() |
|
gasolin ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1586 |
Har f.eks begge dele, volumenknap på mit usb lydkort fra focusrite og så de attenuator fra rothwell som lige pt bruges til cdafspilleren, volumeknappen på lydkort bruges til at dæmpe lyden fra pcen med.
Det betyder lyden fra min pc,cdafspiller og pladespiller har ca samme lydstyrke, specielt cdafspiller som har 2 volt i udgansgsignal kan gi en voldsom høj indgangssignal som kan få lyden til at forvrænge uanset lydstyrke. Det gør jeg har et bredt område hvor jeg kan justere lyden op eller ned, istedet for et meget smalt område før lyden er meget høj. Redigeret af gasolin - 17-November-2017 kl. 21:04 |
|
![]() |
|
Actor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2016 Sted: dk Status: Offline Point: 186 |
Fast. Det er det signal der kommer fra min ffforrforrstærkr. Ikke mere for i dag. Amaronen kalæder!!! Actor
|
|
![]() |
|
JAWA ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-August-2014 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 158 |
Det kan også være en mulighed at skifte rørerne i din Audionote til nogle typer med lavere forstærkningsfaktor. Jeg vil antage at din Audionote bruger de sædvanlige små dobbelt trioder og det er ofte muligt at skifte til kompatible typer med forskellig forstærkningsfaktorer - Audio Consult bør kunne hjælpe dig men ellers kan du åbne din Audionote og google om der er et andet rør i udgangen der kan bruges.
Mvh
|
|
![]() |
|
Actor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Januar-2016 Sted: dk Status: Offline Point: 186 |
Så gjorde jeg det. Købte en Hegel 160 på Black Friday. Har luret på den et par år! Nu må jeg se om jeg kan leve med den i forhold til min gamle rørlyd. Har fået den i dag. Pakker ud og installerer ons. Vender tilbage! Actor
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1687 |
Det lyder også som en betydeligt bedre ide end en PA-effekforstærker efter den forforstærker. Nu får du noget der virker ordentligt, uden at du skal bøvle med signalniveauer. Det skal du nok blive glad for.
![]() |
|
![]() |
|
Nu skal jeg bare finde ud af at få min NAD T 748 tilsluttet den så jeg også ka få surround når jeg ser film! Actor
|
|
![]() |
|
Så fik jeg Hegel sat op. På trods af at jeg er teknik-mongol, var den der første gang. Også m Home-Cinema. Sikke en forskel. Meget større rum. Ro omkring musikerne. Bedre baskontrol. Osv osv. Ikke så blød en lyd som på mit gamle anlæg. Man kan ikke få alt her i livet. Jeg bytter m glæde. Min CD-afspiller virker også glad. Den laver i hvert tilfælde ikke de gamle numre med at skuffen kun kommer halvt ud og går halvt ind, efter den er blevet flyttet. Den har coxial udgang og Hegel har cox-indgang. Det skal prøves. Skal jeg købe hos Harald Nyborg eller bruge en formue hos Cable-AV. Actor
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |