|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ridderen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 161 |
![]() Sendt: 02-April-2011 kl. 17:48 |
Hej alle sammen jeg er nu ejer af en popcorn hour a-200 med indbygget 1 tb har prøvet lidt af hvert, afspillet dvs formater mm.
Nu er jeg så kommet dertil hvor jeg vil prøve og lege med lidt netværk. og der begynder jeg sku og stå lidt af.
jeg har nu været inde at installere det der nmt eller hvad det nu hedder.
og der er de her programmer inkluderet:
UNnP AV server
Myihome server
Ftp server
Samb server
torrent
usenet Client
jeg vil gerne at min popcorn hour kan finde filer på min computer. og jeg vil gerne have at jeg finde filer fra computer på popcorn hour.
det jeg vil bruge det til er så jeg kan tage backup af min computer så det altid ligger til råddighed på min popcorn hour.
så vil lige hører hvad det er for nogle server jeg skal tilføje ?
mvh Ridderen
Redigeret af ridderen - 10-April-2011 kl. 16:33 |
|
![]() |
|
BaSsE_- ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
![]() |
Samba server, det kan Windows i se og kommunikere med..
|
|
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy - |
|
![]() |
|
ridderen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 161 |
![]() |
hej basse. nu har jeg fået tilføjet den. hvad skal jeg så gøre ? hvordan deler jeg mapper på popcornhour ?
|
|
![]() |
|
BaSsE_- ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
![]() |
her er en guide til popcorn hour, på en af siderne er der forklaret hvordan du finder din NMT (popcorn hour)
http://support.popcornhour.com/UserFiles/Popcorn_Hour/file/NMT_Quick_Start_Guide_Rev1_0.pdf
|
|
BaSsE_-
Samsung - Yamaha RX-A1010 - Optoma HD20 - Pioneer BDP-150 - MED600X3D - Højtalere & Sub er Diy - |
|
![]() |
|
![]() |
hej basse har fået det op og kører nu, med min stationnære. der kan den godt finde popcornhour mappen.
men fra min bærbar kan den ikke finde den. og den kører over wireless, min router er en d-link 655. er der noget man kan ændre på hvis det er? det skal lige siges min stationære er kablet det samme er popcorn hour.
|
|
![]() |
|
![]() |
Kan du se din kablet pc, via din bærbare???... du kan jo prøve at lave et netværksdrev på din bærbare med popcorn hour´s ip-adresse osv.. hvis du da ikke allerede har prøvet?,
Du burde uanset om du er på wireless kunne se din popcorn hour..
|
|
BaSsE_-
|
![]() |
|
![]() |
har fået det op at kører nu. tak basse :)
jeg har nogle nye spørgsmål nu.
istedet for at skulle kopirer hele mappen over Redigeret af ridderen - 03-April-2011 kl. 10:54 |
|
![]() |
|
![]() |
Ja der må jeg være dig svar skyldig..... Der må en anden ind over, som har rodet noget mere med popcorn hour...
Men det var så lidt
![]() |
|
BaSsE_-
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det er ikke et popcorn hour spørgsmål som sådan - men et spørgsmål om at synkronisere filer mellem to placeringer
Det kan gøres på mange måder, eks. kan du bruge microsoft synctoy til at synkronisere dine filer imellem hovedmappen på din pc og en tilsvarende netværksmappe på din popcorn hours netværks drev. Ved at benytte et værktøj som dette synkroniseres kun ændringer. Microsoft Synctoy Redigeret af spawn - 03-April-2011 kl. 13:34 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
ja det er lige præcis det jeg søger. og det virker egentlig også meget nemt det program.
okay så tager jeg lige et skridt videre håber det er okay jeg spørger så meget :)
Kan man så få et program hvor jeg sidder oppe i klassen feks trykker at den skal sync til popcorn hour herhjemme ? lige som drop box ? så skal popcornhour vel stå på ftp. ?
|
|
![]() |
|
![]() |
Nyt spørgsmål!!!!!!
jeg har en 655 router den har 300mbt trådløs ville jeg så ikke kunne sende mine filer med ca 25-30 mb i sek ? og routerens lan er 1000gb ville jeg så ikke kunne sende med ca 80-100mb i sek ?
hvorfor forsvinder forbindelsen til popcorn hour nogen gange, når jeg har tilsluttet det således:
modem>>router>>popcornhour
men det kører stabil når det bliver koblet sammen således:
modem>>router>>swichs>>popcornhour
|
|
![]() |
|
![]() |
Nyt Spørgsmål:
hvorfor kan min bærbar KUN finde min popcorn hour når jeg søger efter dens ip adresse?
min stationær kan finde den hvis jeg skriver \\POPCORNHOUR og \\ip
det er nemlig lidt træls da min popcorn hour tit skifter ip. så er det jo dejligt nok, man bare kan søge efter navnet :)
mvh ridderen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |