recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny fjernbetjening fra Logitech nu med RF!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy fjernbetjening fra Logitech nu med RF!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny fjernbetjening fra Logitech nu med RF!
    Sendt: 09-September-2005 kl. 13:26

Logitech har annonceret en ny remote 895 (890 i USA), som også understøtter RF signaler, dermed kan du dels bruge den i hele huset og desuden styre de apperater som benytter RF, f.eks. lærred, lys dæmper, markiser, alarmer etc.

Via "Harmony USB wireless PC transceiver" kan den også fjernstyre din PC, når du skal billeder, film etc.

Den europæiske model har desuden dedikerede knapper til Tekst-tv.

Læs mere her.

/Letten

Til top
lpnielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-December-2005
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2006 kl. 23:43
Den her fjernbetjening synes jeg ser rigtig interessant ud - hvis jeg forstår det rigtigt, så kan man f.eks. have et TV-møbel, hvor alle ens apparater står enten i skuffer eller bag låger, så de er "usynlige". Det er den slags møbler, som jeg synes er fedest.

MEN jeg synes prisen er lidt høj. Så jeg ville høre om, der er nogen der kender til billigere fjernebetjeninger med lignende systemer?

Eller kan man ikke bare få en lille smart adapter, hvor man bruger sine egne fjenbetjeninger mod en modtager, der så skyder de infrarøde signaler videre via RF til en anden modtager, der så kan styre ens apparater. Jeg har engang haft sådan et trådløst system, hvor ideen var at sende TV-billedet til et andet rum og der var det her system, så man kunne bruge fjernbetjeningen. Men jeg er interesseret kun i IR-RF modulet, da det andet fylder lidt for meget. Er det muligt?  
Mvh

LPN
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2006 kl. 00:47

Oprindeligt skrevet af lpnielsen lpnielsen skrev:

Den her fjernbetjening synes jeg ser rigtig interessant ud - hvis jeg forstår det rigtigt, så kan man f.eks. have et TV-møbel, hvor alle ens apparater står enten i skuffer eller bag låger, så de er "usynlige". Det er den slags møbler, som jeg synes er fedest.

MEN jeg synes prisen er lidt høj. Så jeg ville høre om, der er nogen der kender til billigere fjernebetjeninger med lignende systemer?

Eller kan man ikke bare få en lille smart adapter, hvor man bruger sine egne fjenbetjeninger mod en modtager, der så skyder de infrarøde signaler videre via RF til en anden modtager, der så kan styre ens apparater. Jeg har engang haft sådan et trådløst system, hvor ideen var at sende TV-billedet til et andet rum og der var det her system, så man kunne bruge fjernbetjeningen. Men jeg er interesseret kun i IR-RF modulet, da det andet fylder lidt for meget. Er det muligt?  

http://www.smarthome.com/8130m.html

Det her kunne ligne noget som jeg er efter (faktisk mange smarte ting på den hjemmeside). Her er der dog ikke tale om en RF funktion, men kunne fungere. Så er spørgsmålet har i set noget ligende i Danmark?

Mvh

LPN
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2006 kl. 13:45

Ok - det er der vist ikke nogle der kan se det smarte i

Men det synes jeg fortsat, så hvis ingen ved om det kan fås i DK, så bestiller jeg måske i USA. Men lige et tillægsspøgsmål her - hvordan med varmeudviklingen, hvis puttet boksene ind i et skab eller i skuffer - vil det blive et problem tror I?

Jeg er måske lidt speciel, men synes faktisk ikke boksene er pæne, så hvis de kunne gemmes af vejen, så siger jeg bare ja tak....

Redigeret af lpnielsen - 08-April-2006 kl. 13:46
Mvh

LPN
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu