recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny fjernbetjening med display
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy fjernbetjening med display

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 14:16

Kan godt se den squeezebox duet ser rigtig fed ud

Kunne den så bruges som universal-remote så var den nok købt.. lidt volsomt at give 2600kr for en remote der kun styrer musik.

Jeg skal jo så samtidig ud at købe en ny universalremote til at styre mediacenteret, anlæg og TV..

Redigeret af mbm1 - 16-Marts-2009 kl. 14:23
Til top
SSvenSSon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Lige et brainstorm-spørgsmål; Kunne man tænkes man kunne benytte en Ipod som remote? men at musik lå på pcén og lyden også udgik fra pc?

Lige et brainstorm-svar?! kunne man forestille sig at hente squeezecenter og softsqueeze softwaren og installere på sin PC. Med et program der hedder Ipeng til Ipod Touch og Iphone kan man styre squeezeboksene, så måske også softsqueeze. Hvis du allerede har en Ipod Touch er det da gratis at prøve (om end lidt besværligt :-) ).

Det kan være der er nogle herinde der allerede har prøvet?

Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Kan se at den meget omtalte Vave100 remote fra Ricavision nu kan købes i DK. Pris 2236,25 dkr.

http://www.studiosound.dk/shop/product_info.php?products_id= 47&osCsid=01527f0cd4d21f744e7118e2939e594b

http://www.ricavision.com/vave100.html

http://www.ricavision.com/vave100flashtour/vave100tour.html

Hvis den lå omkring de 1000 bubs, ville jeg måske overveje denne. men 2200 er alt for meget, bare for en fjernbetjening.. :(
Det ser heller ikke ud til at den kan betjene andre enheder, som gør den endnu mere dyere.
Hvor harmony er total overlegen.. til under det halve.

Redigeret af vacDK - 16-Marts-2009 kl. 16:20
Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 16:46

de der squeezeboxe ser da ok ud. Er det korrekt forstået at der er indbygget lydkort i dem? Kan se de understøtter div. audioformater..

Derfor synes jeg måske igen det er en lidt volsom løsning da det jo kun håndtere musik. Et godt VFD display til pc burde vel kunne gøre det samme og mere til?

Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 16:48
Vil tilslutte mig Squeezebox koret. Jeg tror du vil blive tilfreds med en Squeezebox 3 og en harmony remote. Betragt squeezeboxen som et eksternt VFD med bedre lyd og mulighed for online services uden at din PC er tændt :)

Redigeret af NikolajC - 16-Marts-2009 kl. 16:49
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 18:24

de der squeezeboxe ser da ok ud. Er det korrekt forstået at der er indbygget lydkort i dem? Kan se de understøtter div. audioformater..

Derfor synes jeg måske igen det er en lidt volsom løsning da det jo kun håndtere musik. Et godt VFD display til pc burde vel kunne gøre det samme og mere til?

Jaja, men eftersom du ikke har tålmodigheden eller den fornødne kompetence(eller vigtigst villigheden til at tilegne dig den) så bliver det ved, at du kaster bolde op og håber på de lander lige i dit skød.

Jeg har læst stort set alle dine indlæg på denne og andre sider(og svaret på dem). Altid det samme. Du leder efter en budgetløsning, stiller krav, men gider ikke selv at lave noget, eller sætte dig ind i hvad du har med at gøre. Arbejde for at forfølge eventuelle løsninger? Hah!

Du må du have hænderne op af lommen -undersøge, eksperimentere....Hvis du ikke vil betale...

Redigeret af Patriarken - 16-Marts-2009 kl. 18:25
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Jaja, men eftersom du ikke har tålmodigheden eller den fornødne kompetence(eller vigtigst villigheden til at tilegne dig den) så bliver det ved, at du kaster bolde op og håber på de lander lige i dit skød.

Jeg har læst stort set alle dine indlæg på denne og andre sider(og svaret på dem). Altid det samme. Du leder efter en budgetløsning, stiller krav, men gider ikke selv at lave noget, eller sætte dig ind i hvad du har med at gøre. Arbejde for at forfølge eventuelle løsninger? Hah!

Du må du have hænderne op af lommen -undersøge, eksperimentere....Hvis du ikke vil betale...

Du har næsten helt ret. som altid

-Jeg ser dog forums som et rigtig godt sted at "kaste bolde op" for nu at benytte dit udtryk, for at få svar på sine spørgsmål, som andre folk måske har draget erfaringer med. Istedet for at kaste sig ud i forhastede indkøb.

p.s. husk at bruge smileys, ellers kunne man godt modtage mange af dine svar som om du surmuler lidt

Redigeret af mbm1 - 16-Marts-2009 kl. 19:30
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 19:46

har læst lidt på den squeezebox, og har lige et par spørgsmål:

Fungerer boxen også som et "normalt" eksternt lydkort. som også kan bruges ved DD/DTS afspilning når jeg ser film via WMC? eller er squeezeboxen udelukkende til musik?

Kan se der er udgang til hovedbøffer på remoten. Det er da superfedt.

Håber I gider svare, så jeg ikke behøver tage hænderne op af lommen, undersøge og eksperimenter selv

Redigeret af mbm1 - 16-Marts-2009 kl. 19:48
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 19:57
Squeezeboxen er en netværks streamer. Den tilgår lydfiler på netværk og  afspiller dem via et kabel til din forstærker(eller via hovedtelefoner)

Der er IKKE tale om et lydkort men en EKSTERN mediafspiller til musik. Tænk på det som en CD/Netradioafspiller med netværksforbindelse til at afvikle dine mp3'ere.

Ellers kan du jo læse manualen....

Redigeret af Patriarken - 16-Marts-2009 kl. 20:00
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2009 kl. 20:26
har lige søgt lidt på Philips´s remoten. Kan ikke finde den nogle steder mere. Mon den er pillet af markedet pga dens ustabilitet m.m.?
Til top
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 09:21

har lige søgt lidt på Philips´s remoten. Kan ikke finde den nogle steder mere. Mon den er pillet af markedet pga dens ustabilitet m.m.?

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=206&Par ent=3&Sort=&Gallery=&Producent=431&Rating=0& amp;Max=&Soegeord=&Submit.x=23&Submit.y=7

Hvilken en kan du ikke finde ?

Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=206&Par ent=3&Sort=&Gallery=&Producent=431&Rating=0& amp; amp;Max=&Soegeord=&Submit.x=23&Submit.y=7

Hvilken en kan du ikke finde ?

SRM 7500. -Den eneste remote på markedet med sideshow.. Men den kunne åbenbart ikke stå distancen

Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu