recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny fjernbetjening med display
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy fjernbetjening med display

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
vacDK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Oprindeligt skrevet af vacDK vacDK skrev:

har lige søgt lidt på Philips´s remoten. Kan ikke finde den nogle steder mere. Mon den er pillet af markedet pga dens ustabilitet m.m.?

http://edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=206&Par ent=3&Sort=&Gallery=&Producent=431&Rating=0& amp; amp; amp;Max=&Soegeord=&Submit.x=23&Submit.y=7

Hvilken en kan du ikke finde ?

SRM 7500. -Den eneste remote på markedet med sideshow.. Men den kunne åbenbart ikke stå distancen

http://www.justbuyit.dk/shop/philips-srm7500-multimedia-2383 p.html

http://www.amazon.co.uk/Philips-Vista-Remote-SRM7500-Univers al/dp/B000QJLVZS

http://www.buy.com/prod/philips-srm7500-multimedia-remote-co ntrol-media-center-pc-tv-dvd/q/loc/111/205811339.html

http://www.happii.dk/product.aspx?uid=262291&prodid=1296 73&gclid=CNmlk6PLqZkCFYR_3godIHCvpA

Du bestemmer selv hvor du vil købe den.
Google er din bedste ven.

Samsung LE40A656/676

Samsung HT-X715

Samsung SWA-4000

Samsung MR-00EA1
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 10:09

har den så ellers tak.

Skal man have selve squeezeboksen? Eller kan man nøjes med remoten?, og så bare installere squeeze-softwaren på sin pc?

Det undrer mig altså at løsningen, er at jeg skal købe mig en ekstern musikstreamer, da det kun er en styring af pcén jeg efterspørger.

Redigeret af mbm1 - 17-Marts-2009 kl. 11:48
Til top
Quicksilver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-April-2005
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 14:54

Hej

Undskyld jeg blander mig lidt. Det er også muligt jeg har misforstået problemet, men jeg forsøger lige alligevel:

Hvis du installere Itunes på dit media center. Så tager du din Iphone/Ipod touch går på appstore og henter et Itune fjernstyrings program. Kan ikke lige huske hvad programmet hedder. Programmet består at to dele. En som du smider på PC med Itunes og en til Iphone/ipod touch. Du kan nu fra din Iphone/ipod touch vælge hvad din pc skal spille.

Til top
Henrikg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Oktober-2008
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 19:46

http://www.gyration.com/?l=en#productDetail/livingRoom/airMu sicRemote

Kunne være et alternativ til Phillips' fantastisk dårlige SRM7500...

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Quicksilver Quicksilver skrev:

Hej

Undskyld jeg blander mig lidt. Det er også muligt jeg har misforstået problemet, men jeg forsøger lige alligevel:

Hvis du installere Itunes på dit media center. Så tager du din Iphone/Ipod touch går på appstore og henter et Itune fjernstyrings program. Kan ikke lige huske hvad programmet hedder. Programmet består at to dele. En som du smider på PC med Itunes og en til Iphone/ipod touch. Du kan nu fra din Iphone/ipod touch vælge hvad din pc skal spille.

Det lyder lige præcis som det er noget af det jeg søger...

Rart at få noget possitiv respons.

Har læst lidt inde på apple. Kan ikke umiddelbart finde noget af det du snakker om

Redigeret af mbm1 - 17-Marts-2009 kl. 20:50
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:12

Hej

Det lyder lige præcis som det er noget af det jeg søger...

Rart at få noget possitiv respons.

Har læst lidt inde på apple. Kan ikke umiddelbart finde noget af det du snakker om

Kik her

http://www.apple.com/itunes/remote/

programmet hedder "remote" i appstore og det er gratis.... Så du kan jo bare prøve det af hvis du har en Iphone eller Ipod touch.

Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 22:26

Hej

Og så tilføj en Airport Express og du er rigtig godt kørende.
http://www.apple.com/dk/airportexpress/features/airtunes.htm l
Bruger selv denne boks, både til at afspille musik fra pc på anlægget, men osse som wireless bridge, to fluer med et smæk.

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Hej

Og så tilføj en Airport Express og du er rigtig godt kørende.
http://www.apple.com/dk/airportexpress/features/airtunes.htm l
Bruger selv denne boks, både til at afspille musik fra pc på anlægget, men osse som wireless bridge, to fluer med et smæk.

Jeg har hverken en Ipod eller airport express. Så det er noget jeg skal ud og købe. Men vil self. lige sikre mig at det her virker som jeg ønsker.

Kan denne Ipod touch fungere som fjernbetjening til afspilning af musik fra min pc når jeg har Itunes og remote-programmet installeret. Og fungerer det bare altid? og hvad er rækkeviden mellem Ipod og PC? Følger der en BT-dongle med eller hvordan virker det? 

Airport express er vil lieg gyldig når musikken ligger på pcén og lyden overføres via lydkort til anlæg ikke?

Redigeret af mbm1 - 18-Marts-2009 kl. 08:10
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 08:17

Det sker via Wlan (trådløs netværk). Dvs. din pc skal være på netværk og din Ipod touch skal være på trådløs netværk.

Hvis din PC er tilsluttet højtalere i forvejen, så er det ikke nødvendigt med "airport express".

Hvis du ikke har en Ipod touch (den eneste Ipod som kan bruges) iforvejen så er det måske en lidt dyr løsning, bare for at skifte musik uden at tænde skærmen.

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 08:34

Det sker via Wlan (trådløs netværk). Dvs. din pc skal være på netværk og din Ipod touch skal være på trådløs netværk.

Hvis din PC er tilsluttet højtalere i forvejen, så er det ikke nødvendigt med "airport express".

Hvis du ikke har en Ipod touch (den eneste Ipod som kan bruges) iforvejen så er det måske en lidt dyr løsning, bare for at skifte musik uden at tænde skærmen.

Synes ikke det er dyrt hvis det virker helt uden fejl. Der er ingen nemmere alternativer som jeg ser det. Kan Ipod touchen starte ens pc op fra dvale og lukke ned igen? Hvis ikke skal jeg jo stadig haeb en remote til at starte op med. Startes Itunes op fra Ipoden også? Det skal jo være sådan at jeg ikke beøver at benytte mig af andre remotes når jeg vil høre musik andet end Ipod touchen!

Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 08:36

Synes ikke det er dyrt. Da den virker til at være den nemmeste løsning.

Det skal være sådan at jeg ikke ønske at benytte andet end ipoden til at styrer musikken fra. Kan den starte min pc op fra dvale, og starten den Itunes op når der vælges musiknummer eller hvordan fungerer det?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 09:07

PC skal være tænt og Itune startet.

Kender du evt en der har en Ipod touch, så du kan prøve det inden du smider 1600,-

Jeg bruger det ikke selv. Men prøvede det lige sammen med en kollega da vi fandt programmet
Så jeg ved ikke om man støder på nogle begrænsninger i valg af musik og play lister.

Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu