|
|
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | ||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
|
Jeg er lutter øre |
||
![]() |
||
enand ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-Januar-2006 Status: Offline Point: 819 |
![]() |
|
TIL! Mvh. |
||
![]() |
||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
|
TIL
|
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
er i gang ro på... |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ikke for at plage, men troede det var noget du lige kunne slynge ud. Er det noget du først skal finde ud af eller er du på ferie eller? |
||
![]() |
||
henrikbp ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-December-2007 Status: Offline Point: 238 |
![]() |
|
Har nu med stor interesse læst denne tråd igennem og er også blevet helt hooked på at købe en Ipod Touch. MBM kan du ikke dele ud af dine erfaringer - både de gode og de dårlige/manglerne. Kan du starte dit mediecenter op med Ipod'en og virker det perfekt. |
||
![]() |
||
![]() |
|
har endnu ikke fundet noget daarligt med ipod touchen. Ja den kan godt starte din pc op. |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Jeg er ikke på ferie...Og nej det er ikke noget jeg skal til at finde ud af...
Tag administrativt ejerskab over HKLM\software\microsoft\windows\currentversion\mmdevices (vigtigt også alle under entries) Instil dit lydkort exporter ovenstående entry med subentries. Gem den som SPDIF.reg Skift lydindstillinger til noget andet... exporter ovenstående entry igen(refresh registry hvis ikke du har lukket regedit) og gem den som HDMI.reg Disse kan nu indlæses...Men kræver en genstart af den applikation der bruger dine lydkort.. Dette kan scriptes med VBS eller powershell.... regedit har silent switches mv..... |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
khj4200 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 202 |
![]() |
|
Vil det sige at man ikke kan gøre det "on the fly" i wmc? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg har sagt i andre sammenhænge at Vistas lyd arkitektur med MF og MultimediaClassSchedulerService, samt Application exclusive mode, der alle arbejder sammen, så er det ikke muligt. Her menes der midt i et nummer eller eller midt i en film. Hver gang du starter VMC eller mediaplayer læser disse fra registry hvilket lydkort er default lydkort. Dette lagres i applikationens ram, og samtidigt laves der en request på application exclusive mode(hvis dette er aktiveret på det lydkort der er default). Der læses IKKE løbende fra registry af VMC/WMP..... WMP/VMC er med andre ord ikke designet til denne operation, og ej heller er lydarkitekturen... Men nævnte metode er det nærmeste du kommer på autoskift, og er essentielt det Windows Vista selv gør når du klikker dig igennem MMSYS.CPL og skifter imellem dine lydkort. Hvis du fx prøver at gøre sidstnævnte med VMC åben.....Så vil du finde ud af at at dine settings heller ikke aktiveres førend VMC genstartes... Redigeret af Patriarken - 14-April-2009 kl. 05:02 |
||
Mit Setup
||
![]() |
||
![]() |
|
tak for hjælpen. skal dog lige guides lidt mere. Nu har jeg lavet scriptene for hhv hdmi og spdif. det fungerer fint. men den sidste del mht at faa det lavet til en hotkey der er jeg ikke helt med. kan du udspeificere en del lidt mere? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Du skal have to scripts et til HDMI og et til SPDIF her er en prototype. Gem dem som hhv "SPDIF.vbs" og "HDMI.vbs" og husk at rette scriptet til med sti navn til de respektive Reg filer som du lavede...Se Rødt nedenstående og rør ikke ved singlequote/doublequote:
|
||
Mit Setup
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |